Samochód benzynowy, z fabryczną instalacją gazową CNG czyli na gaz ziemny (szczegóły poniżej).
Co najważniejsze – samochód posiada całą dokumentację instalacji gazowej wymaganą w Polsce i aktualne homologacje, których uzyskanie przy aucie sprowadzonym to rzecz skomplikowana.
HISTORIA WŁAŚCICIELI
- Pojazd z rynku niemieckiego
- Jeden właściciel w Niemczech do 2017, drugi w Polsce (2017-2019), trzeci – ja od 2019
WYPOSAŻENIE FABRYCZNE
- klimatyzacja manualna
- podgrzewane fotele
- system start/stop (wyłączany)
- złącza Isofix z tyłu
- regulowana wysokość kierownicy i siedzenia kierowcy
- komputer pokładowy z fabryczną nawigacją i systemem głośnomówiącym
- radio fabryczne z CD/MP3/AUX
- elektryczne szyby i lusterka z podgrzewaniem
- dotykowy rozrusznik
- fabryczne światła do jazdy dziennej na żarówki
- czujnik ciśnienia w oponach (wersja bezobsługowa)
- opcja wyłączania poduszki powietrznej pasażera kluczykiem
- kierownica i gałka biegów obszyte fabryczną skórą
- siedzenia ze sztucznej skóry
- dwa komplety fabrycznych dywaników – tekstylne i gumowe
- Pakiet chromów
- alufelgi 16’’ wzór retro VW ze śrubami antykradzieżowymi
- opony całoroczne
- deska rozdzielcza w kolorze nadwozia
WYPOSAŻENIE DODATKOWE
- baza pod uchwyt na telefon Brodit
- chlapacze tylnych kół
- 4 czujniki cofania z tyłu
- podłokietnik ze schowkiem
- kamera/rejestrator jazdy z kablami pod tapicerką
STATUS
- Zarejestrowany na osobę prywatną w Krakowie
- Przegląd rejestracyjny ważny
- Wszystkie papiery do CNG ważne i polskie
- Ubezpieczenie OC i NNW aktualne
- Dwa oryginalne kluczyki
- Instrukcja (po polsku i po niemiecku)
- Książka serwisowa prowadzona od nowości
- Samochód garażowany
SERWIS
- Akumulator z marca 2022
- Wrzesień 2022 (194000 km): wymieniono płyny, filtry, kompletny rozrząd, świece zapłonowe i była dezynfekcja klimatyzacji. Najbliższy serwis nie wymaga żadnej naprawy. Obecnie jedynym mankamentem jest korozja przy wlewie paliwa.
- Grudzień 2023 (205884 km): wymiana sprzęgła i cylinderków hamulcowych z tyłu.
BEZWYPADKOWOŚĆ
- Samochód za poprzedniego właściciela miał stłuczkę, żadne podłużnice ani elementy strukturalne nie były uszkodzone. Elementy wymieniono na nowe i raczej większość sprzedających by o tym nie napisała, ale żeby nie było niedomówień nie zaznaczyłem że auto jest bezwypadkowe.
- W 2021 wymieniono przednią szybę na skutek pęknięcia (mam zdjęcia że to nie po wypadku).
INSTALACJA CNG
- CNG jest dopuszczone do wjazdu na każdy parking podziemny i do stref czystego transportu (na benzynie samochód ma normę Euro5)
- W niektórych miastach bywają też inne korzyści (np. darmowe parkowanie albo dopuszczenie na buspasy)
- Silnik zapala na gazie i jeździ tylko na gazie dopóki gaz się nie skończy
- Instalacja jest bezobsługowa - nie ma wymian żadnych filtrów ani okresowej regulacji
- Jak nie ma gazu, to jeździ na benzynie. Ma mały zbiornik, ale można jeździć na benzynie cały czas.
- Wskaźnik poziomu paliwa i komputer pokazują parametry dla paliwa na jakim samochód w danej chwili jedzie.
- Legalne użytkowanie CNG w Polsce wymaga okresowych przeglądów butli CNG (ten samochód ma dwie). Najbliższy jest w grudniu 2026 roku (rewizja zewnętrzna i próba szczelności, czyli najtańsza wersja przeglądu). Butle mają homologację do 2034 roku bez limitu kilometrów.
- Są firmy które usuwają instalację CNG i w jej miejsce montują LPG. Samochód dobrze to znosi - ma fabrycznie przystosowaną głowicę, zawory i układ wydechowy do zasilania gazowego. Można też zdemontować butle i zostanie auto tylko na benzynę.
Zapraszam do kontaktu, jak nie odbiorę to oddzwonię albo odpiszę.
Sprzedaż tylko na umowę.
Auto w ciągłej eksploatacji, bardzo zadbane.
Jeżeli pozostają jakieś pytania, z chęcią odpowiem telefonicznie.