Volvo C30 D2 - jeden z polecanych silników Volvo. Niesamowicie ekonomiczny, dynamiczny i odporny na korozję. Spalanie przy Eko Drivingu 5,3 l/100 km , przy normalnej jeździe 5,9- 6,0 , a przy bardzo dynamicznej nie udalo mi się nigdy przekroczyć 6,8l/100 km.
Rok produkcji 2010. Data pierwszej rejestracji 20 października 2010.
Auto przyjechało z Francji kilka lat temu. Jestem jego 3 właścicielem w Polsce od przebiegu 211 000 do teraz czyli 289 000. Łącznie 5 lat i 5 miesiący.
Poprzedni wlaściciel- kobieta. Bardzo dbała o auto (serwis w ASO), pozwalając sobie wymienić min: wtryski, DPF (tak wymienić DPF ! Nie wyciąć lub wypalić) oraz cześci eksploatacyjne na bieżąco. Nawet mechanik z autoryzowanego warsztatu Volvo gdzie Ci Państwo trafili na tą ostatnią wymianę stwierdził , że po jednej wizycie zapamiętał tych Państwa ponieważ nie oszczędzali na częściach.
Teraz historia auta ze mna . Przejechaliśmy razem 78 000 km przez te 5 lat . Nigdy auto mnie nie zawiodło i za każdym razem prowadząc je czułem sie komfortowo, bezpiecznie i nie brakowało mocy na przykład przy ruszaniu ze świateł i przy wyprzedzaniu . Widać też w tym aucie dużą różnice jakości w wykonaniu porównując inne auta z tej półki plus fabryczny bardzo dobrej jakości sprzęt grający. Dodam, że Żona aktualnie jest posiadaczem nowego Volvo i niestety to już nie ta sama jakość wykonania i materiałów wewnątrz kabiny, blachy itd. , co chociażby w C30.
Co do cześci eksploatacyjnych to wymieniane na bieżąco, a olej szybciej niż zaleca producent bo co 11- 13 tysięcy km.
Rozrząd z całym osprzętem wymieniony przy 272 000 km.
Auto serwisowane w autoryzowanym serwisie Volvo V-tech w Opolu .
Opony całoroczne Kleber Quadraxer 3- założone 1,5 roku temu. ( Jak najbardziej się sprawdzają i co najważniejsze nie hałasują )
W zeszłym roku pozwoliłem sobie zrobić korektę lakieru i na bieżąco nakładałem woski najwyższej jakości : swiss waxx lub ceramikker. ( Do zdjęć auto nie było woskowane)
Podsumowując.
Jestem zwolennikiem zasady : Jak dbasz tak masz. A jak wiedzą niektórzy o diesla dba się inaczej :)Bardziej i lepiej:)
Bardzo lubiłem to auto, a ono odwzajemniało to uczucie nie robiąc mi na złość i nie psując się . Jeżeli nie potrzebowałbym czegoś większego to na 100% zostawiłbym to auto do momentu , aż założyłbym żółte zabytkowe rejestracje.
Po więcej zdjęć i informacji można pisać lub dzwonić do 23:00.
Dla zainteresowanych chętnie wyślę filmik z jazdy.
Polecam !