Samochód jest nowy - przecieg dotyczy dojazdu z salonu, dta pierwszej rejestracji 22.04.2024
Poziom wyposażenia: Plus (poniżej szczegóły)
Napęd: Single Motor Extended Range
Zasięg: 480km
Kolor: Cloud Blue
Koła: 19-calowa felga Aero z 5 ramionami
Wnętrze: Indigo
gwarancja na akumulator: 8 lat lub 160 000 km (zaleznie do nastąpi wcześniej)
Bezpieczeństwo i zabezpieczenia:
Autoalarm
Kluczyk cyfrowy plus
Kluczyk na karcie inteligentnej NFC
Lusterka wsteczne z oświetleniem podłoża
Volvo Assistance
Poduszka powietrzna kierowcy
Zamek Centralny (otwarcie po podwójnym pociągnięciu)
Apteczka samochodowa, trójkąt ostrzegawczy
Ochrona przed uderzeniem bocznym
Układ zmniejszający ryzyko urazu kręgosłupa szyjnego
Oprogramowanie blokady antyalkoholowej
Zestaw naprawczy do ogumienia,
Mocowanie fotelika dziecięcego Isofix
Ręczna blokada zabezpieczająca przed otwarcuem drzwi przez dzieci
Wyłącznik obwodu poduszki powietrznej pasażera
Funkcje wspomagające kierowcę:
12,3 calowy wyświetlacz centralny
Funkcja zapobiegania kolizjom i łagodzenia ich skutków
Lusterka osobiste
Ogranicznik prędkości
One pedal Drive
Reflektory LED z aktywnymi światłami drogowymi, Tylne światła LED, Światła przeciwmgielne, tylne
System ostrzegania o ruchu poprzecznym (Rear Cross Traffic Alert) z automatycznym hamowaniem, Układ ostrzegający o kolizjach tylnych
Technologia Safe Space
Układ dostosowywania prędkości smochodu do dozwolonej prędkości Intelligent Speed Assist (ISA)
Asystent jazdy w korkach
Układ aktywnej kontroli prędkości jazdy (Adaptive Cruise Control)
Asystent zmiany pasa ruchu
Funkcja automatycznego hamowania na skrzyżowaniach
Hamowanie po zderzeniu
Ostrzeganie przed zjechaniem z pasa
System antykolizyjny Oncoming
Lane Mitigation
System ostrzegania kierowcy, Układ Run-off road mitigation
Układ łagodzeniach siły uderzenia z przodu poprzez automatyczne hamowanie
Układ monitorownia pasa ruchu
Kamera park assist tył
park assist - przód i tył
Klimatyzacja
Dwustrefowy system klimatyzavji, filtr kabinowy
Miejsca
5 miejsc, ręcznie regulowany fotel kierowcy, ręcznie regulowny fotel pasażera, stałe podparcie lędźwiowe
Osiągi
Hill Descent Control - układ ułatwiający zjeżdzanie ze wniesień, jednostopniowa przekładnia typu "shift-by-wire". Napęd na koła tylne RWD
System wspomagania ruszania pod górę Hill Start Assist
Technika i dźwięk
Aktualizacja bezprzewodowa OTA,
bezprzewodowa ładowanie telefonu
Obłsuga sieci 5G
Porty ładowania USB-C w przedniej i tylnej części kabiny
Usługi cyfrowe - 4 letnia subskrypcja
Google assistance
(Głosowe sterowanie klimatyzacją czy wł/wył radia)
Google maps Google play store
Radio cyfrowe
System audio Harman Kardon
Wnętrze
Centralny schowej
przesuwne uchwyty na kubki i schowki
wyjmowany schowek tylny
oświetlenie wnętrzna high level
tekstylne dywaniki do kabiny
Wygląd zewnętrzny
Opony letnie, dach i obudowy lusterek wstecznych w kontrastowym metalizowanym kolorze Onyx Black
Ładowanie
Przewód do stacji ładowania, 6 m, 16A, 3 fazowy, ładowarka pokładowa 11kW
Ładunek i załadunek
Elektryczne sterowane drzwi bagażnika, Gniazdo zasilania w przedzialne bagażowym, oświetlenie LED
EX30 nie ma tradycyjnej „stacyjki”, ani w formie otworu na kluczyk, ani przycisku „start-stop”. Chcąc ruszyć do przodu należy po prostu dźwignię przesunąć do pozycji „D”, a do tyłu – „R”. Gdy opuszczamy auto, wystarczy wcisnąć pozycję P jak Parking. Z początku kierowca może mieć obawy, czy zostawiając tak auto przypadkiem nie narazi je na stoczenie się lub samodzielne ruszenie w siną dal. Po pewnym czasie jednak można przywyknąć do takiego uproszczonego sposobu zakończenia jazdy, tym bardziej że system działa bez zarzutu.
Pilot do kluczyka EX30 nie ma żadnego przycisku, który umożliwiłby kierowcy zamknięcie lub otwarcie drzwi. W zasadzie poza napisem „Volvo” czarny monolit nie zawiera żadnych wskazówek, co do swego przeznaczenia. Drzwi od auta otwierają się zaś automatycznie, gdy wraz z pilotem zbliżymy się do auta i zamykają się, gdy odeń się oddalimy.
Jest bogato wyposażony w systemy bezpieczeństwa. Z przodu auta znajduje się radar oraz kamera o dłuższym zasięgu. Oddzielna kamera szerokokątna wraz z czterema ultradźwiękowymi czujnikami ułatwia parkowanie. Dodatkowo, dwa radary kontrolują przestrzeń bezpośrednio przed samochodem i na boki, gdzie zlokalizowano po kamerze i po czujniku. Z tyłu znajdują się cztery czujniki, dwa radary oraz kamera.
Nad bezpieczeństwem wewnątrz auta czuwa system Safe Space złożony z 10 czujników ultradźwiękowych, pięciu radarów, pięciu kamer i jeszcze dwóch czujników. Bardzo praktyczną ciekawostką jest system, który potrafi wykryć rowerzystę mijającego akurat pojazd i ostrzeżec kierowcę, aby ten nie otwierał drzwi.
Niektórymi funkcjami można sterować również za pośrednictwem Asystenta Google. Na przykład można ustawić cel podróży, a także wyświetlić wskazówki na temat dojazdu, czy informacje dotyczące zasięgu pojazdu, szacowanego poziomu naładowania baterii po osiągnięciu celu oraz stacji ładowania na trasie przejazdu.