Sprzedam Volvo S60, rocznik 2000. Kupione w 2022 r. w dobrym stanie (od 2008 r. zarejestrowane w Polsce). Niestety troszkę zaczął się sypać z racji wieku - natomiast wciąż jeździ ładnie, silnik pracuje równo, także autko generalnie polecam do naprawy i dalszego korzystania.
Obecnie są do zrobienia (nie podejmuję się naprawy ze względów finansowych):
- wymiana klocków i tarcz hamulcowych przednich
- naprawa ręcznego (ponoć należy wstawić jeszcze tylko jeden element, reszta ogarnięta)
- wymiana przewodu paliwowego
- naprawa zatrzasku drzwi bagażnika (jest po wymianie, niestety nadal nie działa).
Dodatkowo ślizga się sprzęgło (od dłuższego czasu) i jest dość twarde. Dość często przepalają się żarówki pozycyjne.
Reszta mankamentów widoczna na zdjęciach.
Dla chętnego dorzucę komplet NOWYCH opon (używanych dosłownie kilka razy) za 1000 zł.
Co ważne - i podkreślam - wciąż jeździ. Jest to solidne, porządne auto, mimo swojego wieku wiele razy okazało się przekroczyć oczekiwania.
Informacje dodatkowe:
- klimatyzacja manualna dwustrefowa (bardzo szybko chłodzi)
- komunikaty i ostrzeżenia (jęz. niemiecki) na desce rozdzielczej
- elektryczne lusterka i szyby
- wbudowane radio z możliwością podłączenia modułu Bluetooth (na kabel)
***
Lista drobniejszych usterek (od poprzedniego właściciela):
- Prawa z tylnych szyb się nie opuszcza. Kontroler opuszczania szyb w drzwiach kierowcy obsługuje w pełni tylko szybę przy kierowcy. Resztę można obsługiwać kontrolerami w drzwiach z daną szybą.
- W porach przejściowych (wiosna, jesień) czasem syczy serwo hamulcowe. Mniej więcej zdarza się to przez dwa tygodnie na wiosnę i dwa tygodnie jesienią. Aby świszczenie ustało, wystarczy dotknąć hamulca ponownie. Jest to problem związany z uszczelką w serwo. Obserwowałem to praktycznie od początku i zjawisko nie zmienia się. Aby definitywnie rozwiązać problem, należałoby wymienić całe serwo, które jest dość kosztowne. Alternatywnie można próbować wymienić uszczelkę na nieoryginalną bądź używaną (Volvo nie sprzedaje samej uszczelki). Natomiast z tego, co czytałem, efekty bywają różne, także darowałem sobie to.
- (Ta nieprawidłowość występuje rzadko, głównie zimą). Czasem przy zamykaniu pilotem odbija zamek w drzwiach kierowcy. Trzeba wtedy otworzyć i zamknąć samochód jeszcze raz. Jeśli zdarzy się, że ponownie odbije zamek, trzeba otworzyć klamką drzwi i zamknąć jeszcze raz.
- (Ta nieprawidłowość występuje sporadycznie - może kilka razy w roku). Potencjometr w radiu czasem znacznie ścisza radio od strony kierowcy. Trzeba wtedy pokręcić gałką głośności i problem znika. Naprawa pewnie groszowa, ale bardzo łatwo przywrócić radio do normalnego użytkowania, więc się nie bawiłem.
- Klapka od wlewu paliwa nie ma oryginalnego zatrzasku, więc zamek jej nie blokuje po chwili od zamknięcia samochodu. Poza tym działa normalnie.
- Klapka od schowka przy dźwigni hamulca ręcznego ma wyłamany jeden zatrzask. Przy zamknięciu defekt jest niewidoczny, ale nie działa suwane otwieranie schowka. Można go otworzyć podnosząc klapkę.
- Mam jedynie jeden kluczyk do samochodu + pilot. Tyle było na wyposażeniu, kiedy sam go kupowałem.
- Amortyzatory klapy bagażnika są zużyte - w praktyce oznacza to tyle, że nie pomagają w podniesieniu klapy i trzeba użyć odrobinę więcej siły.