Na sprzedaż Volvo S60 z 2013 roku, silnik D4 163km. Samochód w jednych rękach od 2016 roku. Ubezpieczenie OC ważne do 01/06/2025 (UNIQA), badanie techniczne do 27/03/2025. Samochód jest idealny na trasy, w mieście też radzi sobie całkiem dobrze. Fotele są bardzo wygodne, a sam samochód jest bardzo fajnie wyciszony. Połączenie oszczędnego silnika i dużego baku daje realnie 1000km zasięgu na trasie. Trasa z Sosnowca do Chorwacji (wybrzeże, ponad 1000km) pokonana kilkukrotnie na jednym tankowaniu, spalanie 5.5-6l; trasa Sosnowiec-Gdańsk to około pół zbiornika (oczywiście zakładając jazdę przepisową). W mieście i w korkach wszystko zależy od dynamiki ruchu. Średnia z ostatnich 7000km to jest 7.8l (40% trasa, 60% miasto).
Wizualnie samochód prezentuje się bardzo dobrze jak na ponad 10 lat eksploatacji. Są rysy na lakierze, są odpryski od kamieni - tego uniknąć się nie da (zdjęcia z bliska: https://drive.google.com/drive/folders/1CZY-hHpSMSZYxxLyfx9FIo4Pvjt-FYfn?usp=sharing ). Samochód jest cały czas na chodzie i nie sprawia problemów. Niestandardowe rzeczy, których nie naprawiałem (nie wpływały na jazdę i mi nie przeszkadzały):
- przednia maska bardzo lekko wgięta (widoczne na zdjęciu, kupiłem w takim stanie)
- ślady na klapie bagażnika (tak już kupiłem, od 2016 roku nic się z tym nie dzieje)
- przegroda na zakupy w bagażniku ma uszkodzony jeden uchwyt
- regulacja wysokości nawiewu w centralnym panelu (nawiew działa bez problemu, prawdopodobnie jakiś plastik który łączy elementy nawiewu strzelił)
- akumulator (komputer sugeruje, że trzeba by było go wymienić, natomiast przez dwie ostatnie zimy nie miałem ani razu problemów z odpaleniem)
Od 2016 roku na samochodzie nie było żadnych stłuczek/wypadków. Wymieniałem tylny reflektor (zbity o wystającą gałąź) oraz naprawiana była atrapa progu (zima, dziura w drodze większa niż prześwit). Rozrząd wymieniony przy 166 tyś. km (11/2021), w tym roku czyszczony był DPF. Od poprzedniego właściciela dostałem informację, że była robiona przez niego szkoda z AC w ASO Volvo Euro-Kas Katowice. Z tego co udało mi się dowiedzieć, to wymieniany/naprawiany był tylko przedni zderzak.
Auto w chwili obecnej jest na oponach zimowych 215/55/R16 Falken EuroWinter XL (2019) na stalowych felgach. W cenie również zestaw opon letnich 235/45/R17 Uniroyal RainSport 3/5 XL (przód z 2019, tył z 2020 roku), na oryginalnych felgach Volvo (regenerowane kilka lat temu, widoczne na zdjeciach). W samochodzie nie ma koła zapasowego, producent przewidział zestaw naprawczy.
Samochód w ciągłej eksploatacji, także przebieg może nieznacznie się zwiększyć. Wszelkie stukania i dziwne zachowania samochodu zawsze trafiają priorytetowo do mechanika, także samochód jest w takim stanie, żebym spokojnie mógł wsiąść dzisiaj do niego i jechać w długą trasę. W razie wątpliwości oczywiście nie widzę problemu żeby podjechać do stacji kontroli pojazdów czy ASO, na koszt kupującego.
Dane do historii pojazdu:
- SO0237T
- YV1FS8850D2218495
- 13.03.2013