Mam do sprzedania mój samochód:
Volvo S80 (generacja 1 - po liftingu)
Najważniejsze informacje techniczne:
- rocznik: 2003
- kolor: srebrny
- silnik 2.0 T (benzyna + LPG)
- moc silnika: 180 KM
- skrzynia biegów: automatyczna (olej wymieniany co około 100 tys. km)
- aktualny przebieg: 383 tys. km.
- światła ksenonowe
- elektryczne lusterka boczne (składane)
- elektryczny fotel kierowcy (z pamięcią)
- elektryczne wszystkie szyby
- szyberdach (elektryczny)
- tempomat
- klimatyzacja (automatyczna, 2-strefowa) - działa bardzo dobrze
- alufelgi 17 cali (dobre opony premium Goodyear)
- jasna tapicerka
- na tylnej kanapie zamontowane dodatkowe mocowania ISOFIX (oryginalne Volvo) - na 2 foteliki
- 2 oryginalne kluczyki
Sprzedaję, ponieważ kupiłem samochód w wersji kombi (powiększyła mi się rodzina). Samochód w mojej rodzinie od 2014 roku. Bardzo mocno o niego dbaliśmy (pokazuje to ilość napraw nawet najmniejszych usterek). Jeżdżony głównie rodzinnie na dłuższych trasach (najczęściej Trójmiasto - Lublin), w ostatnich 3 miesiącach jeździłem nim do pracy, żeby dokładnie go sprawdzić przed sprzedażą. Założona instalacja gazowa BRC - działa idealnie, spalanie LPG około 10L/100km w trasie (spokojna jazda). Wymieniona nowa butla gazowa w 2024 roku. Samochód jest w dobrym stanie technicznym. Ze względu na swój wiek posiada normalne ślady użytkowania (np. drobne ryski, delikatne zabrudzenia tapicerki), ale technicznie jest w pełni sprawny i jeździłem nim regularnie do kwietnia 2025 r. Posiada kilka drobnych usterek, których już nie zdążyłem naprawić np. nie działa pamięć lewego lusterka, skrzynia biegów działa dobrze, ale ostatnio zauważyłem, że w korkach potrafi czasami szarpnąć przy zmianie biegów (głównie przy powolnej jeździe pod górkę, ale na trasie zawsze wszystko działa dobrze), zegarek regularnie się spieszy (trzeba go ręcznie ustawić raz na 1-2 miesiące), drobne pęknięcia przedniego zderzaka.
Samochód był cały czas regularnie serwisowany. Olej wymieniany co 10 tys. km. Silnik działa jak nowy (zapala bez problemów, ma pełną moc, nie bierze oleju). Inne naprawy robione od razu jak była tak potrzeba. Wizualnie prezentuje się bardzo dobrze (brak rdzy, ładny kolor, był regularnie czyszczony i woskowany). Samochód do kupienia w Gdyni (Karwiny).
Poniżej lista głównych napraw (mam prowadzony dokładny spis każdej czynności serwisowej, od czasu jak nim jeżdżę):
278 293 km - generalny remont silnika
280 000 km - wymiana oleju w skrzyni biegów
288 422 km - wymiana dwóch sworzni wahacza
289 708 km - wymiana oleju, wymiana dwóch pół osiek (oryginały), wymiana przełącznika zespolonego (kierunkowskazy), wymiana prawego szkła lusterka
304 304 km - wymiana oleju, wymiana filtru powietrza, wymiana filtru paliwa, wymiana dowodu rejestracyjnego, naprawa przepustnicy powietrza
307 000 km - naprawa przewodu z płynem chłodniczym, wymiana ramion wycieraczek i wycieraczek
310 000 km - wymiana gumowego mocowania amortyzatora po prawej stronie z przodu
315 000 km - wymiana oleju, wymiana filtru powietrza, wymiana filtru kabinowego, nowy prawy krzyżak przegubu wewnętrznego, naprawa wentylatora od nawiewów, wymiana przycisku w bagażniku
320 000 km - serwis klimatyzacji
321 000 km - wymiana paska rozrządu, wymiana pompy wody, wymiana gumy w górnym mocowaniu silnika, naprawa przycisku bagażnika, regulacja zaworów silnika, czyszczenie filtrów, naprawa radia, delikatne malowanie lewego progu, wymiana siłowników w masce
325 000 km - regeneracja przekładni kierowniczej, wymiana drążków kierowniczych
326 000 km - wymiana oleju, wymiana prawej żarówki ksenonowej, wymiana rurki od płynu przekładniowego
327 000 km - wymiana reduktora LPG
329 000 km - wymiana płynu hamulcowego, wymiana teleskopów w bagażniku
331 000 km - wymiana filtrów LPG, wymiana klosza prawej lampy, wymiana prawej listwy zderzaka
333 100 km - wymiana tłumika środkowego i końcowego, przyklejenie materiału prawego i lewego słupka (przy przedniej szybie)
336 100 km - wymiana oleju, wymiana śruby od miski olejowej
342 700 km - wymiana przednich amortyzatorów, wymiana przepustnicy powietrza
345 500 km - wymiana pompki do spryskiwaczy
348 000 km - wymiana oleju, wymiana filtrów LPG (oba), wymiana filtru powietrza, naprawa sprężynki hamulca ręcznego w lewym tylnym kole
348 400 km - wymiana łącznika stabilizatora tył prawy (febi)
349 100 km - wymiana prawego reflektora kierunkowskazu (DEPO), wymiana prawego zawiasu bagażnika
350 500 km - wymiana czujki ABS (przednie, lewe koło), wymiana zębatki na prawej półosi, wymiana przycisków podłokietnika
351 000 km - wymiana lewej, tylnej, zimowej opony
355 500 km - naprawa prawego tylnego koła (zimowe) - wymiana wentylka, wymiana elektrozaworu LPG na Valtek typ 07 - razem z filtrem fazy ciekłej
356 000 km - naprawa tylnych hamulców, wymiana pompki spryskiwaczy i czyszczenie filtra, regulacja prawego reflektora
358 000 km - wymiana filtra kabinowego, wymiana prowadnicy szyby w drzwiach kierowcy, wymiana łożyska lewego, przedniego amortyzatora, wymiana filtru LPG (lotny), wymiana oleju, regulacja lewego reflektora
361 500 km - prostowanie przedniej, prawej felgi, naprawa przełącznika LPG
370 000 km - wymiana oleju, wymiana przednich hamulców (tarcze + klocki), wymiana filtra powietrza, wymiana świec zapłonowych (komplet), naprawa rury powietrza (pomiędzy filtrem, a turbiną), malowanie tylnego zderzaka
374 000 km - wymiana butli LPG, wymiana filtrów LPG, wymiana oleju automatycznej skrzyni biegów, wymiana oleju wspomagania kierownicy, naprawa nieszczelności rurki od LPG (przy wtryskach), wyczyszczony filtr powietrza, regulacja prawego reflektora
380 000 km - wymiana oleju, naprawa lewego lusterka (sterowanie), malowanie lewego lusterka, naprawa podnoszenia prawej szyby (pasażera)