Do sprzedania Volvo S80 II D5 185hp rocznik 2008, automat, aktualny przebieg 354 tys. Auto zdrowe i zadbane. Egzemplarz nie zmęczony, co czuć podczas jazdy oraz widać na żywo.
Wewnątrz skóry są ładne, brak uszkodzeń w kabinie, wszystko działa tak jak powinno, łącznie z nawigacją (wgrane najnowsze mapy), klimą, audio i innymi systemami. Plastiki, łącznie z roletką schowka, są w ładnym stanie, co widać na zdjęciach - nic nie jest popękane. Żaden element nie był regenerowany ani wymieniany.
Blacharsko stan bardzo ładny, na przednim prawym nadkolu może przydałaby się kosmetyka. Zero korozji jeśli chodzi o karoserię - te modele są świetnie zabezpieczone. Malowany był lewy tył auta, tzn. nadkole + drzwi pasażera (miałem szkodę/wandalizm, mogę pokazać zdjęcia - malowanie bardzo profesjonalne w Autodent w Strzeszkowicach). Naprawiany był też tylny zderzak po niegroźnej stłuczce w maju zeszłego roku. Naprawa wykonana w nextcolor Radzymin. jedynym mankamentem jest niewielkie pęknięcie na kloszu prawej tylnej lampy.
Spód auta również ładny, bez konieczności ingerencji czy pilnego zabezpieczania. Auto nigdy nie miało haka.
Mechanicznie wszystko sprawne w 100%. Wszystkie naprawy robione były na bieżąco. Silnik za posiadania mojego i poprzedniego właściciela był tankowany tylko paliwami premium, zalewany dedykowanym olejem 0w30 o normie A5/B5 (Liqui Moly lub Motul) co 10 tys. km. Silnik absolutnie NIE bierze oleju pomiędzy wymianami. Używałem tylko filtrów marki Knecht/Mahle oraz innych wysokiej jakości podzespołów, dzięki temu silnik jest zdrowy i bardzo oszczędny. Mam lekką nogę, jeżdżę spokojnie i na krajówkach ok 90km/h zejście do 5-5.5l nie jest żadnym problemem.
DPF czy EGR nigdy nie były problemem, filtr nie jest zapchany, wypala się sam w sposób niezauważalny i z mojego punktu widzenia jest bezobsługowy. Jestem zwolennikiem fabrycznych rozwiązań i nie kombinowania, zwłaszcza przy tak udanej i sprawdzonej konstrukcji jak D5. Swirl jest pozostawiony tam gdzie powinien być, został profilaktycznie wymieniony zaraz po zakupie.
Skrzynia automatyczna jest w świetnym stanie, płyn przekładniowy wymieniany był co 30-35 tys. Akurat przy następnej wymianie oleju silnikowego dobrze byłoby też wziąć pod uwagę wymiane oleju w przekładni .Skrzynia nie szarpie i nie hałasuje w żadnych sytuacjach, działa tak jak powinna, czyli w sposób prawie niezauważalny - zarówno na zimnym jak i rozgrzanym oleju.
Zawieszenie nie ma żadnych luzów czy innych problemów. Na ostatnim przeglądzie, czyli w wakacje maszyna diagnostyczna wskazała wydajność przedniego na poziomie 85% a tył w okolicy 90%. Nie ma mowy o żadnych niepokojących dzwiekach, wybiera nierówności tak jak nalezy.Sporo innych elementów, które z wiekiem wymagają serwisu w tych modelach, zostało naprawione lub wymienione (np. pompa paliwa, sprężarka klimatyzacji, pompka spryskiwaczy, stacyjka, elektroniczna blokada kolumny kierowniczej itp). Komplet wtryskiwaczy wymieniony w 2019 roku. Auto w moim posiadaniu od kwietnia ubieglego roku, zrobiłem nim ok 30 tyś km. Od razu po zakupie wymieniony kompletny rozrząd, niedługo po tym serwo hamulcowe. w połowie listoada wymieniłem pompę wspomagania i opony na nowe goodride all season 225/55/17 .
Mówiąc wprost: auto jest przeinwestowane. Nie wymaga nakładów finansowych, jedynie standardowe kwestie eksploatacyjne, które i tak każdy po zakupie robi: serwis olejowy (akurat niedługo wypada 10 tys. km)
Z wyposażenia m.in. nawigacja GPS (najnowsze dostępne mapy), podgrzewane przednie fotele, klimatyzacja dwustrefowa, wgrany polski język menu, czujniki parkowania z tyłu, przyciemnione tylne szyby (dobre folie, lekkie przyciemnienie - nocą nadal dobra widoczność).
Volvo obecnie stoi na 17 calowych oryginalnych felgach (model Canicula) z całorocznymi oponami Goodride allseason. przejechalem na nich maksymalnie 15 tys.
Przed zakupem auto było dla mnie bardzo dokładnie sprawdzane przez specjalistę, wybrałem najzdrowszy egzemplarz jaki wtedy znalazłem i nie zawiodłem się. To zdecydowanie najlepsze auto jakie miałem. Chętnie oddam je w dobre ręce, a nie do zaorania. Sprzedaję tylko i wyłącznie dlatego, że mam nagle wydatki związane z mieszkaniem.
W zdjęciach publikuję też tabelkę z historią serwisową z ostatnich 4 lat - wszystkie naprawy udokumentowane, faktury na ostatni serwis rozrząd, serwis olejowo filtrowy i serwo hamulcowe też do wglądu. Zainteresowanym osobom mogę też przekazać rozkodowany VIN, w celu sprawdzenia dokładnego wyposażenia.
Auto nie było serwisowane w przypadkowych miejscach - tylko i wyłącznie w sprawdzonym serwisie Auto-Lux Kalinówka, z którego były własciciel korzystał od wielu lat oraz u znanych w Lublinie magików od Volvo czyli GC Customs. Wymiana i programowanie wtrysków zrobiona w renomowanym VIP Serwis w Radomiu. Odkąd jeżdżę nim po Warszawie i okolicach dbają o niego specjaliści od Volvo z serwisu Skan Car na Bródnie.
Volvo czeka w Markach pod Warszawą, zapraszam, warto obejrzeć na żywo i przejechać się osobiście. Oczywiście nie mam problemu ze sprawdzeniem auta w warsztacie lub na stacji diagnostycznej na koszt kupującego. Ewentualna negocjacja ceny tylko i wyłącznie po oględzinach.