Dzień dobry, bardzo długo się zastanawiałem nad sprzedażą mojego prywatnego auta, z którym jestem 5lat razem, w sumie do tej pory nie jestem pewien, że chce sprzedać bo po prostu żadnym autem nie jezdziło mi się tak dobrze, nie mam parcia ale 5lat to już taki czas kiedy zaczyna się coś nudzić. rozważę również zamianę za Jaguara XF lub coś z Lexusa z dopłatą w obie strony. W opisie nie będę rozpisywać poszczególnych kosztów które ponosiłem ale nie próbuje odzyskać nawet półowy bo wiem, że niestety takie inwestycje się praktycznie nigdy nie zwracają..
Samochód nieco odbiega od seryjnego, postaram się wymienić wszystko, można powiedzieć rok po roku coś zmieniałem, chciałem w pełni dostosować je pod siebie i żeby dawało mi pełną satysfakcję z jazdy. Bardzo długo szukałem konkretnie tego egzemplarza ponieważ zależało mi na czarnym wnętrzu oraz pancernej manualnej skrzyni biegów, a w takiej specyfikacji tego auta jest naprawde bardzo mało. na tą chwilę samochód sprawdza się super w zakrętach dzięki gwintowanemu zawieszeniu z najwyżej możliwej półki BC Racing, które jest NIEOSIĄGALNE do tego modelu samochodu. Posiada regulacje wysokości ale też i twardości, na tą chwilę jest ustawione na hard, więc jest dużo sztywniejsze od serii ale nadal wygodne, lecz szybko można sprawić że auto będzie bardziej miękkie niż seria, auto sprawdzi się super na niedzielne spoty ale też i jako rodzinny, wygodny sedan. Auto bardzo przyciąga uwagę przechodniów. W aucie pierwsze co zrobiłem po miesiącu od nabycia go, wszystkie szyby folia poza czołową, na której jest dosyć wysoki pasek przeciwsłoneczny. całość kontrastuje naprawdę bardzo dobrze, kolejno są 19calowe felgi z oponą 245/35 z roku 2022, na zimę mam oryginalne 16cali które dorzucam do auta. Z tyłu zamontowane dystanse 10mm. Dla lepszej symfonii 5cylindrowca który już w serii ładnie gada, zleciłem zrobienie indywidualnego układu wydechowego od samego turbo po cztery rurki końcowe na trzech tłumikach ze stali nierdzewnej, oryginalne tłumiki posiadam, które dorzuce do auta jak i pare innych gratów które sie zgromadziły. Autem robiłem trasy Polska-Belgia przez 3lata średnio 3-4razy w roku i nigdy mnie nie zawiodło. Zawsze dowiozło do celu. I też właśnie tam a dokładniej w Antwerpii zrobiłem parę modyfikacji związanych ze sterownikiem silnika, ponieważ w Polsce nikt nie chciał się tego podjąć. Uprzednio przed mapowaniem zrobiliśmy hamownie drogową (błąd pomiaru mniejszy niż 1%, samochód testowany jest w naturalnych warunkach) która wykazała 199koni seryjnie, czyli tylko jeden mniej niż podaję producent. Po mapie udało się uzyskać bezpieczne 235koni i prawie 80niuta więcej, różnica od serii jest drastycznie odczuwalna, nie ma potrzeby robić nic więcej, posiadam wykresy z hamowni do wglądu przed i po. Dodatkowo został wgrany delikatny popcorn, który aktywuje się przy wyższych obrotach rzędu 4tys. a po dłuższej trasie wraz z popcornem lubi sobie postrzelać marchewkami. Bardzo fajny bajer. Auto nie było i nie będzie katowane przeze mnie do odcięcia!, powtarzam że robiłem je od kompletnej serii typowo pod siebie i dbam bardziej niż o cokolwiek.. Kolejno wraz z wydechem na klapę tył został sprowadzony ducktail z Łotwy, pomalowany został w kolor, auto przeszło pełną korektę lakieru wraz z powłoką zabezpieczającą na 12msc która jest powtarzana regularnie co rok. Przedni zderzak został zmieniony na poliftowy, a kierownica polift z bicepsami jest z s60 z dopiskiem rDesign, multifunkcja działa jak należy. obydwa zderzaki zostały polakierowane na nowo, cała reszta auta jest w oryginale i bez grama rdzy. zapraszam z miernikiem. Na całym aucie znajdują się dwie wgniotki bardzo mało widoczne, jak najbardziej do usunięcia bez ingerencji w lakier. Wnętrze auta bardzo zadbane, fotele nieprzetarte, szycia całe
Przechodząc do mechanicznych spraw, tu też działo się naprawdę dużo i na bieżąco się dzieje. Auto przy robieniu mapy zostało zaopatrzone w nowe części które się zaleca przy robieniu mapy! TJ. oryginalne cewki 5szt, świece, oryginalny przepływomierz, oryginalna sonda nr1, ponadto silnik ma dołożoną czwartą poduszke silnika prosto z serwisu Volvo w oryginalne mocowanie ponieważ po zrobieniu mapy był problem z dolną poduszką kiedy była tylko jedna, reszta poduszek również nowa. Teraz już od półtorej roku nic się nie dzieje i dziać się nic nie będzie. Ponadto w aucie jest zamontowane nowe sprzęgło wraz z dwumasą, nowe półośki, rozrząd wymieniony ok 5tys km temu wraz z uszczelniaczami, trzy zupełnie nowe chłodnice(klima,woda,intercooler), klima nabita do pełna oraz odgrzybiona. Nowe hamulce przód tarcze oraz klocki, wszystkie trzy sztuki linki od ręcznego, oraz linka do otwierania maski. Olej oraz serwis gazu robiony co 10tys km, MOTUL 5W/30, choć odkąd jestem w Polsce na stałe, Auto w zimę użytkuje tylko na benzynie 98, na gaz nie przełączam. Jeśli chodzi o jakieś minusy to jest ich naprawdę mało bo pierwszy minus to któraś felga na lato delikatnie krzywa, do wyprostowania a drugi minus to mikrostyk w tylnej klapie do wymiany, można otwierać z pozycji kierowcy z guzika lub z pilota. W ostatnim czasie zakupione zostały też welurowe dywaniki z żółtą podwójną nicią, zestaw gumowych na zimę również posiadam i dorzucam. Usunięta wada fabrycznej szyby czołowej (nowa szyba), akumulator wymieniony ok 1,5roku temu.
krótko z wyposażenia co posiada: zamykanie, domykanie szyb z pilota, bixenon skrętny(światła podążają wraz z ruchem kierownicy) elektrycznie składane lusterka, czujniki parkowania, podgrzewane fotele przód oraz tylna kanapa, automatyczne wycieraczki, automatyczne światła, czujnik zmierzchu, bluetooth, komputer pokładowy, tempomat, isofix, automatyczne awaryjne przy gwałtownym hamowaniu,
Napewno o czymś zapomniałem ale zapraszam do rozmowy i zadawania pytań na które szczerze odpowiem, bo chciałbym żeby trafił w dobre ręce a napewno posłuży jeszcze bardzo długo bez wkładu finansowego. Samochód przez cały okres który jest u mnie był garażowany. Pochodzi z polskiego salonu.