Witam,
mam do sprzedania moje prywatne Volvo V50 ze wspaniałym pięciocylindrowym uturbionym silnikiem benzynowym T5. Został sprowadzony ze Szwajcarii od pierwszego właściciela z przebiegiem 219tyś km przez firmę od której go kupiłem. Autko sprawia wiele przyjemności i potrafi zaskoczyć niejedną osobę.
W moim posiadaniu od 2021 roku jednak ze względu na zmianę miejsca zamieszkania muszę się z nim pożegnać :(
Samochód siedzi na obniżonych sprężynach Eibach ProKit, posiada wydech firmy Heico, telefon i radio High Performance. Totalny grubas brakowało tylko kilka pozycji wyposażenia.
Przegląd do: 28.03.2025
OC do: 15.08.2025
Zaraz po zakupie ~220tyś km:
- kompletny rozrząd z pompą wody
- pasek osprzętu
- podwójne płukanie silnika
- filtry oleju, powietrza i kabinowy.
- docisk sprzęgła, tarcza sprzęgła, koło dwumasowe, wysprzęglik (zestaw LUK), odpowietrznik wysprzęglika, uszczelniacz wału
- zamontowano instalacje LPG firmy STAG 300QMax Plus (4500zł)
- świece zapłonowe
- mechanizm podnoszenia wyświetlacza nawigacji
- żarniki D2S
~220tyś km - ~230tyś km:
- profesjonalna regeneracja prawej półosi z wymianą przegubu wewnętrznego na kulowy w firmie MotoMAX (typowa usterka w tym samochodzie związana z luzem na przegubie wewnętrznym, zmiana przegubu na kulowy rozwiązuje ten problem na przyszłe pokolenia)
- sprawdzenie, wymiana smaru i osłon w półosi lewej również w firmie MotoMAX
- sprawdzenie skrzyni biegów, wymiana oleju w skrzyni
- tylne tuleje wahaczy lewego i prawego przód
- łożyska i mocowanie amortyzatorów przód
- płukanie, wymiana oleju silnika, filtr oleju, powietrza, kabinowy
- poduszka skrzyni, dolna poduszka silnika
- sworznie wahacza lewego i prawego
- łożysko koła prawe
- łączniki stabilizatorów przód
- przegląd instalacji gazowej, wymiana filtrów LPG
~230tyś km - ~240tyś km:
- czujnik położenia wału
- czyszczenie przepustnicy
- płukanie, wymiana oleju, filtr oleju, powietrza, kabinowy
- podstawa filtra oleju (wymienione aby zapobiec potencjalnym problemie z byt dużym podciśnieniem w skrzyni korbowej)
- poduszka olejowa silnika prawa
- 5 cewek zapłonowych, świece zapłonowe (trochę przerost formy ale auto jeździ na LPG, wolałem być spokojny)
- przegląd instalacji gazowej, wymiana filtrów LPG
- nowe opony zimowe Kleber Krisalp HP3
~240tyś km - do teraz:
- płukanie, wymiana oleju silnika, filtr oleju, powietrza, kabinowy
- przegląd instalacji gazowej, wymiana filtrów LPG, wymiana czujnika temperatury reduktora
- wszystkie wahacze tył (jest ich 6), tuleje "cukierek"
- łączniki stabilizatora tył
- łożysko tylne prawe
- nowe tarcze, klocki, zaciski tył
- regeneracja zacisków przód (tłoczki, prowadnice, uszczelki itp.)
- mocowania amortyzatorów tył
- osłony tarcz hamulcowych przód
- klocki hamulcowe przód
- płukanie, wymiana oleju silnika, filtr oleju,
- osłona przegubu
W samochodzie zostało wykonane dużo napraw, ale też wymian, które były wykonane tylko po to aby zapobiec ewentualnym usterkom.
Ostatni serwis olejowy odbył się ~1000km więc nic tylko wsiadać i jeździć.
Powoli zbliża się przegląd instalacji gazowej koszt to ~130zł.
W mojej ocenie samochód prezentuje się dobrze i również tak samo się prowadzi, jednak posiada też pomniejsze problemy głównie wizualne co zaprezentowane jest na zdjęciach.
Lewe tylne nadkole koroduje, przednie lewe również. Dodatkowo jakiś bardzo miły Pan najprawdopodobniej w przedszkolu bardzo lubiał rysować szlaczki i właśnie taki szlaczek postanowił narysować kluczami na lewej stronie samochodu. We wnętrzu podsufitka się odkleja.
Jestem otwarty na przegląd w dowolnym warsztacie, stacji diagnostycznej, ASO.
Jeżeli nie odbiorę telefonu oddzwonię.