Dzień dobry,
na sprzedaż posiadam samochód Volvo V50 z silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 i mocy 100 KM, rok produkcji 2005.
Świeże badanie techniczne ważne do 02.11.2025 r.
Ubezpieczenie OC ważne do 06.02.2025 r. - ubezpieczenie opłacone w całości w PZU (nie wymagają rekalkulacji ryzyka, więc po przepisaniu polisy można jeździć do końca jej ważności).
STAN POJAZDU
Stan auta oceniam na dobry z plusem. Mechanicznie wszystko jest w porządku, silnik jest suchy, odpala bez problemu, pracuje równo, cicho i bez zarzutu. Na desce rozdzielczej nie świecą się żadne błędy. W zawieszeniu nic nie puka, łożyska nie huczą, nie czuć żadnych wibracji. Wszystkie elementy wyposażenia są sprawne.
Środek auta jak na swoje lata zachował się bardzo ładnie. Fotele nie są powycierane ani popękane. Oczywiście z racji wieku kierownica jest lekko wytarta, a na niektórych elementach plastikowych widoczne są eksploatacyjne zarysowania czy odpryski, aczkolwiek nic co bardzo rzucałoby się w oczy, wszystko jest całe.
Karoseria i powłoka lakiernicza samochodu jest do lekkich poprawek (widoczne są wykwity rdzy na przednim nadkolu oraz na klapie bagażnika, a także nieco większy ubytek lakieru na słupku B, pomiędzy drzwiami), gdzieniegdzie znajdzie się rysa czy jakiś delikatny ubytek lakieru w postaci kilku odprysków. Szyby auta nie są porysowane, brak jakichkolwiek odprysków.
Obecnie Volvo stoi na letnich oponach (z przodu rocznik 2021 z tyłu 2017). Do auta dołączam komplet dobrych opon zimowych (Hankook Winter i*cept RS3 rocznik 2022).
HISTORIA POJAZDU
Samochód w moim posiadaniu od kwietnia 2022 roku. Wcześniej właścicielem był mój ojciec, który kupił samochód w komisie w 2018 roku (import Szwecja). Samochód zawsze był zadbany, wszelkie wymagane naprawy były przeprowadzane na bieżąco. Olej w silniku był wymieniany regularnie co roku (maksymalnie co10.000 km). Auto na początku 2022 roku uległo kolizji w wyniku, której ponownego malowania i naprawy wymagał lewy bok pojazdu (błotniki i drzwi). Przy okazji została polakierowana maska pojazdu (ze względu na odpryski). Drzwi kierowcy zostały wymienione. Na naprawę posiadam fakturę.
Ostatnie większe naprawy:
Sierpień 2018 - konserwacja podwozia;
Marzec 2021- nowe sprężyny tył;
Czerwiec 2021 - nowy kompresor klimatyzacji;
Luty 2022 - wymiana kompletnego rozrządu (przy przebiegu 219.000 km);
Marzec 2023 - wymiana klocków i tarcz hamulcowych, wymiana wszystkich amortyzatorów (kompletne wraz z łożyskami i poduszkami kolumn MC Phersona oraz odbojami), wymiana uszczelki wybieraka skrzyni biegów, wymiana oleju w skrzyni biegów, wymiana płynu hamulcowego, wymiana łożyska półosi napędowej, regeneracja zacisku hamulcowego prawy przód i tył, geometria kół);
Październik 2023 - wymiana świec zapłonowych, kabli wysokiego napięcia;
Kwiecień 2024 - wymiana oleju w silniku i wszystkich filtrów, wymiana czujnika ABS;
Czerwiec 2024 - regeneracja alternatora;
Lipiec 2024 - obsługa klimatyzacji wraz z wymianą filtra kabinowego i ozonowaniem.
Na powyższe naprawy (oraz wiele innych) posiadam faktury.
Auto całkiem fajnie wyposażone. Podgrzewane siedzenia z przodu, klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, hak holowniczy, relingi dachowe, lotka klapy bagażnika, podświetlenie w nogach, kontrola trakcji. W komputerze pokładowym wgrany jest język polski.
Z mankamentów należy jeszcze wymienić szwankujący czujnik temperatury zewnętrznej (czujnik jest nowy, wymieniałem osobiście, jednakże z jakiegoś powodu czasami pokazuje zaniżoną temperaturę zewnętrzną).
W najbliższym czasie uwagi może wymagać przekładnia kierownicza, która lekko się poci.
Do samochodu dołączam kompletną dokumentację z napraw, dokumentację producenta (instrukcje, oryginalną teczkę i resztę dokumentów) oraz dwa kluczyki.
Średnie spalanie benzyny mieści się w granicach 6-8 l/100 km.
Samochód do obejrzenia w Gdańsku Śródmieście po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.
W razie jakichkolwiek pytań zapraszam do kontaktu.