13 listopada 2023

Jeep Avenger e-Hybrid: do elektryka i silnika spalinowego dołącza hybryda

Jeep Avenger e-Hybrid

Do gamy najmniejszego modelu Jeepa dołączyła właśnie odmiana z układem hybrydowym. Ile paliwa zużywa ten wariant Avengera?

Jeep Avenger to najmniejszy model amerykańskiego producenta, w którym pokładane są wielkie nadzieje. Co zrozumiałe, są one związane przede wszystkim z elektryfikacją. Jednak tu i teraz klienci wciąż potrzebują również samochodów spalinowych. Aby połączyć te światy, do gamy modelu trafił wariant z układem tzw. miękkiej hybrydy.

Choć tego Jeepa stworzono przede wszystkim z myślą o napędzie elektrycznym, to jednak jest oferowany również w niemal o połowę tańszym wariancie spalinowym. Teraz Amerykanie ogłosili wprowadzenie kolejnej odmiany napędowej. Tym razem jest to układ tzw. miękkiej hybrydy.

Wykorzystuje on trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 100 KM. Ta sama jednostka napędza też wersję czysto spalinową. Jednak w wariancie e-Hybrid zamiast 6-biegowej, manualnej przekładni zastosowano 6-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów ze zintegrowanym silnikiem elektrycznym (moc 21 kW) i 48-woltową instalacją elektryczną (akumulator litowo-jonowy).

Dzięki temu Jeep Avenger może poruszać się z wyłączonym silnikiem spalinowym w czasie jazdy z prędkościami poniżej 30 km/h. Producent deklaruje do 1 km zasięgu w trybie całkowicie elektrycznym. Poza tym Amerykanie zapewniają, że Avenger e-Hybrid podczas jazdy w gęstym ruchu miejskim potrafi poruszać się wyłącznie na prądzie przez ponad 50% czasu.

Jak się to przekłada na osiągi? Średnie zużycie paliwa najmniejszego Jeepa w wariancie e-Hybrid ma wynieść 5,1 l/100 km. Pierwsza „setka” pojawi się na liczniku w niecałe 11 sekund.

CZYTAJ TEŻ: Jeep Avenger – pierwszy elektryk z polskiej fabryki

Jeep Avenger: garść szczegółów

Jeep Avenger to przedstawiciel segmentu miejskich crossoverów. Ma 408 cm długości, 178 cm szerokości, a jego wysokość wynosi 153 cm. Samochód został opary o architekturę CMP/e-CMP, z której korzystają już takie auta, jak Peugeot e-2008 czy Opel Mokka-e. Jego bliźniakami konstrukcyjnymi są zaś Fiat 600e oraz zbliżający się wielkimi krokami nowy SUV Alfy Romeo, który najprawdopodobniej otrzyma nazwę Milano.

Co ciekawe, Avenger nie jest sprzedawany w ojczyźnie marki, którą są Stany Zjednoczone. Samochód powstaje w polskiej fabryce koncernu Stellantis w Tychach.

Jeep Avenger dostępny jest w Polsce w dwóch wariantach: spalinowym (od 99 400 zł) oraz elektrycznym (od 185 200 zł). Ceny debiutującej właśnie odmiany e-Hybrid poznamy pod koniec listopada. Właśnie wtedy Jeep rozpocznie zbieranie zamówień na swoje najnowsze dziecko.

Przy tej okazji zapraszamy do naszego testu najmniejszego Jeepa.

Jeep Avenger e-Hybrid
Jeep Avenger e-Hybrid
Jeep Avenger e-Hybrid
Jeep Avenger e-Hybrid
Jeep Avenger e-Hybrid
Jeep Avenger e-Hybrid
Jeep Avenger e-Hybrid
Jeep Avenger e-Hybrid
Jeep Avenger e-Hybrid
Jeep Avenger e-Hybrid
Jeep Avenger e-Hybrid
Jeep Avenger e-Hybrid
Jeep Avenger e-Hybrid