1 / 7
Szczegóły
Opis
ID: 353556
NAZWA: TURBINA TURBOSPRĘŻARKA TURBO P0
NR FABRYCZNY 9663199080
MARKA: CITROEN
MODEL: C4 I
SILNIK:
RODZAJ SILNIKA: 1.6 HDi 109KM
ROK PRODUKCJI: 2008
KOD SILNIKA:
UWAGI: ORYGINALNA TURBINA GARRETT O NR 9663199080
BEZ LUZU WZDŁUŻNEGO. DO ZAŁOZENIA NA AUTO
UWAGA!! TURBINA Z CZUJNIKIEM KOPIOWANIA!!!!!
PRZED ZAKUPEM SPRAWDZ GDYŻ W WIĘKSZOŚCI MODELI 109KM WYSTĘPOWAŁY TAM TURBINY NA PODCIŚNIENIE!!!
GW ROZRUCH 14 DNI
CITROËN 0375L6
CITROËN 0375N1
CITROËN 0375N9
CITROËN 1610580580
CITROËN 1870257
CITROËN 9660493580
CITROËN 9663199080
CITROËN 9804119380
PEUGEOT 0375L6
PEUGEOT 0375N1
PEUGEOT 0375N9
PEUGEOT 9660493580
PEUGEOT 9663199080
ZASTOSOWANIE:
CITROËN Silnik Moc Produkowano od / do
C4 I (LC_) 1.6 HDi 80 KW / 109 HP 11.2004 - 7.2011
C4 coupe (LA_) 1.6 HDi 80 KW / 109 HP 11.2004 - 7.2011
PEUGEOT Silnik Moc Produkowano od / do
206 liftback (2A/C) 1.6 HDi 110 80 KW / 109 HP 5.2004 - 2.2007
206 SW (2E/K) 1.6 HDi 110 80 KW / 109 HP 5.2004 - Teraz
207 (WA_, WC_) 1.6 HDi 66 KW / 90 HP 2.2006 - 10.2013
207 (WA_, WC_) 1.6 HDi 80 KW / 109 HP 2.2006 - 10.2013
207 SW (WK_) 1.6 HDi 66 KW / 90 HP 6.2007 - 12.2012
307 (3A/C) 1.6 HDi 110 80 KW / 109 HP 2.2004 - 3.2009
307 Break (3E) 1.6 HDi 110 80 KW / 109 HP 2.2004 - 4.2008
307 SW (3H) 1.6 HDI 110 80 KW / 109 HP 11.2003 - 12.2007
308 I (4A_, 4C_) 1.6 HDi 80 KW / 109 HP 9.2007 - 10.2014
308 CC (4B_) 1.6 HDi 82 KW / 111 HP 2.2009 - 5.2012
SUGERUJEMY ZAPOZNANIE SIĘ PROCEDURĄ MONTAŻU WW TURBINY.
POMOŻE TO PAŃSTWU UNIKNĄĆ CZĘŚCI PROBLEMÓW W CZASIE MONTAŻU.
NIESTETY WIELU MECHNIKÓW O TYM ZAPOMINA I PO ZAMONTOWANIU TURBINY ZARAZ PO STARCIE I PRZEJECHANIU KILKU KILOMETRÓW TURBOSPRĘŻARKA SIĘ ZACIERA CO SKUTECZNIE UNIEMOŻLIWIA KLIENTOWI SKORZYSTANIE Z REKLAMACJI W NASZEJ FIRMIE.
Procedura wymiany turbosprężarki w silniku DV6 (1.6 HDi / TDCi)
Spuścić stary olej silnikowy.
Napełnić silnik nowym olejem z dodatkiem środka czyszczącego silnik. Uruchomić silnik i pozostawić go pracujący na biegu jałowym przez 20 minut.
Wymontować pompę podciśnienia. Zdemontować i wyrzucić uszczelki pompy.
Zdemontować turbosprężarkę.
Wymontować chłodnicę oleju.
Zdemontować filtr oleju.
Zdemontować przewód doprowadzający olej z bloku silnika do turbosprężarki. Wyrzuć przewód.
Zdemontować rurkę poboru oleju (smok pompy).
Sprawdzić wymontowane części – czy występują w nich zanieczyszczenia metaliczne:
śruba/śruby drążone z filtrem (mocujące przewód doprowadzający olej)
przewód powrotny oleju z turbosprężarki
chłodnica oleju
rurka poboru oleju (smok pompy)
filtr oleju
pompa podciśnienia
pompa oleju
Dokładnie wyczyścić chłodnicę oleju środkiem do czyszczenia hamulców i wysuszyć sprężonym powietrzem.
Zamontować chłodnicę oleju i filtr. Zastosować nową uszczelkę.
Dokładnie oczyścić pompę podciśnienia za pomocą środka do czyszczenia hamulców, osuszyć sprężonym powietrzem i założyć nowe uszczelki.
Uwaga!
Jeśli nie jest możliwe całkowite usunięcie zanieczyszczeń należy wymienić pompę podciśnienia. Zasada ta dotyczy również pozostałych elementów silnika, których nie można skutecznie oczyścić (chłodnica oleju, intercooler, smok pompy, pompa oleju itd.).
Zamontować nową rurkę poboru oleju (smok pompy) i miskę olejową.
Wymontować i wyczyścić chłodnicę powietrza doładowującego (intercooler).
Sprawdzić wszystkie przewody powietrzne pod kątem uszkodzeń mechanicznych, zanieczyszczeń lub ograniczenia przepływu powietrza. W razie potrzeby oczyścić lub wymienić te elementy.
Zamontować sprawną turbosprężarkę.
Zamontować nowy przewód powrotny oleju z turbosprężarki.
Zamontować nowy przewód doprowadzania oleju i śrubę/śruby drążone z filtrem najnowszej konstrukcji*.
*Sugerujemy całkowite usunięcie sitka z wnętrza śruby drążonej.
Zamontuj pozostałe elementy postępując w kolejności odwrotnej do procedury demontażu.
Wlej olej silnikowy.
Zmierz przepływ oleju przez zamontowaną turbosprężarkę:
zamontuj dłuższy przewód powrotny oleju do turbosprężarki, drugi koniec umieść w naczyniu
uruchom silnik i pozwól mu pracować na biegu jałowym. Po 60 sekundach wyłącz silnik i zmierz ilość oleju w pojemniku. Musi ona przekraczać 0,5L (500ml)
Próbę należy powtórzyć 2 lub 3 razy w celu potwierdzenia wyników.
Dopilnuj, by silnik nie pracował ze zbyt małą ilością oleju.
Zamocować przewód powrotny oleju z turbosprężarki do silnika.
Przeprowadzić jazdę próbną na odcinku 30-40 kilometrów.
Ponownie wymień olej silnikowy i filtr oleju.
Uwaga !!!
Tworzenie się szlamu olejowego wewnątrz układu smarowania może być spowodowane brakiem odpowiedniego uszczelnienia wtryskiwaczy paliwa. Przedmuchy spalin przedostają się z cylindrów pod pokrywę zaworów, powodując przyśpieszoną degradację oleju silnikowego i powstawanie smolistego osadu lub spieków oleju na smarowanych powierzchniach. Oprócz płukania układu smarowania silnika mieszanką oleju silnikowego z dodatkiem środka do czyszczenia silnika konieczne może być również mechaniczne oczyszczenie powierzchni pod pokrywą zaworów oraz sprawdzenie szczelności miejsc osadzenia wtryskiwaczy. W tym celu należy:
zdemontować pokrywę zaworów, obudowę wałka rozrządu oraz wtryskiwacze
dokładnie oczyścić wnętrze głowicy
sprawdzić i w razie potrzeby wymienić hydrauliczne popychacze zaworów
sprawdzić i oczyścić wtryskiwacze, wymienić ich uszczelnienia zewnętrzne oraz dokładnie oczyścić powierzchnie osadzenia wtryskiwaczy.
Problem ten dotyczy przede wszystkim silników w samochodach produkowanych
do grudnia 2010 roku.
Od tego okresu grupa PSA stosuje zmodyfikowane uszczelnienie wtryskiwaczy.
Aby zamówić tą część wyślij SMS z adresem dostawy i ID części pod jeden z numerów podanych w ogłoszeniu.
18 listopada 2024 16:43
Informacje o sprzedającym
RO-CAR OSOJCA SP. K.
Sprzedający profesjonalny
Bardzo sprawnie odpowiada
Sprzedający na OTOMOTO od 2019
Kontakt bezpośredni
Więcej opcji kontaktu
Godziny otwarcia
poniedziałek
08:00 - 17:00
wtorek
08:00 - 17:00
środa
08:00 - 17:00
czwartek
08:00 - 17:00
piątek
08:00 - 17:00
sobota
08:00 - 13:00
niedziela
Zamknięte
Znajdź na mapie