1 / 25
Najważniejsze
Przebieg
34 415 km
Rodzaj paliwa
Benzyna
Skrzynia biegów
Manualna
Typ nadwozia
Naked
Pojemność skokowa
1 000 cm3
Moc
160 KM
Opis
Sprzedaję moją prywatną MT10SP. Bezwypadkowa, doinwestowana, technicznie bardzo zadbana, a do tego dostrojona na hamowni. Tylko najlepsze części i materiały eksploatacyjne, co widać po załączonej dokładnej historii czynności serwisowych i upgradów. Po pełną listę odsyłam do service logu na zdjęciach. Poniżej opiszę tylko istotniejsze kwestie, ponieważ ogłoszenie stałoby się nowelą.
Motocykl zakupiłem w marcu 2021, od poprzedniego właściciela (starszy pan, który używał jej do dalekiego touringu, np. Włochy), ale w sumie to trochę się jej bał), który zakupił ją w Niemczech od pierwszego właściciela.
Historia serwisowa oraz ważniejszych dodatków z ostatnich 3,5 roku poniżej.
Po zakupie założyłem crashpady Azarel Pro. Są to najlepsze produkowane obecnie crashpady na świecie (w dodatku Made in Poland), ponieważ w odróżnieniu od wszystkich innych chronią one ramę motocykla przed odkształceniem. Posiadają dwa punkty skrętne, dzięki czemu przy wypadku/ślizgu siłę uderzenia przyjmuje na siebie aluminiowy element pośredni crashpada, a nie rama motocykla. Jak widać po zdjęciach - motocykl nigdy nie leżał.
Do tego slidery obu osi oraz szpule do podnośnika tylnego koła.
Jedną z niewielu słabych stron MT10 są hamulce. Tutaj klocki wymieniłem na sprowadzone z Włoch klocki Brembo Track n Road, i teraz hamulce są fantastyczne. Mam porównanie z BMW S1000R, którym też jeździłem, a które słynie z fenomenalnych hamulców, i wg mnie obecnie moja MT10 w niczym nie ustępuję BMW! Naprawdę, dobre hamulce są dla mnie bardzo ważne, i od upgradu nie mam im czego zarzucić.
Do tego klamki zmienione na bardzo dobrej jakości klamki składane, z częściami ruchomymi potraktowanymi smarem litowym. Komplet działa fantastycznie.
Sprowadziłem z USA i zamontowałem dedykowany napinacz łańcuszka rozrządu Ape Pro (450zł), ponieważ są raporty że fabryczny napinacz Yamahy w tym silniku (MT10/R1) może zawodzić i negatywnie wpływać na żywotność silnika. Wolałem dmuchać na zimne.
W lipcu 2022 została dostrojona na hamowni (Moto Tune, Warszawa) do decata i akcesoryjnego wydechu - trwało to ok 6 godzin i kosztowało ponad 2000zł. Wykresy załączone. Jak widać, po usunięciu cata i montażu akcesoryjnego wydechu MT10 potrafi mieć moc nawet o 30% niższą, jeżeli nie zrobiło się profesjonalnego dostrajania ECU na hamowni.
Nie jest to odpowiednik masowej mapy w Power Commanderze, tylko dostrojenie tej konkretnej sztuki do tej konkretnej kombinacji silnik/decat/wydech, więc jest to moc maksymalna przy optymalnym spalaniu.
A propos spalania - po dokładnym dostrojeniu moja MT10 potrafi spalić ~6.3L/100km (sic!) - patrz zdjęcie - i to przy dynamicznej jeździe po bocznych drogach (trasa kręta, Kurviger/Calimoto). Jasne, że przy BARDZO dynamicznej jeździe spali więcej (max, który widziałem, to ~8.5/100km), ale te wyniki są fenomenalne, bo masa jest raportów spalania innych MT10 powyżej 10L/100km przy normalnym użytkowaniu.
Takie są zalety dostrojenia konkretnej sztuki na hamowni (plus oczywiście dramatyczny przyrost mocy).
Również w 2022 zmieniłem opony z Pirelli Diablo Rosso na zachwalane Battlax S22. Wybór okazał się chybiony - tył zaczął uślizgiwać się w zakrętach, nawet na suchym, z pasażerem i w niewielkim przechyle (przód nigdy nie zawiódł). Nic nie dawały modyfikacje ciśnienia. Dlatego na następny sezon zmieniłem opony na najnowsze Michelin Pilot Road 6 - i teraz jest idealnie. Zero uślizgów i pewne prowadzenie. W dodatku wysoka żywotność bieżnika.
Pod koniec 2022 wymieniony został czujnik tylnego hamulca w ramach prowadzonej przez Yamahę akcji serwisowej.
W 2022 kupiłem tytanowy wydech Arrow, ale po kilku kilkudniowych testach (potwierdzonych nagraniami audio), okazało się, że poprzedni wydech GPR jest lepszy i dźwiękowo i wizualnie. Do wydechu dołączam DB-killer z pierścieniem, jeżeli wolisz ciszę i/lub masz wymagającą stację kontroli pojazdów. Niemniej szkoda tłumić tak piękny dźwięk silnika, który oddaje spersonalizowana tablica rejestracyjna.
W komplecie m.in. klucze Yamahy do regulacji zawieszenia oraz instrukcja PL.
Stan wizualny to db+/-bdb. Wszelkie mankamenty kosmetyczne powstały za poprzednich właścicieli.
Przed zakupem sprawdziłem dokładnie wszystkie elementy podatne na uszkodzenia w trakcie wypadku (nie miał miejsca), ślizgu (nie miał miejsca) lub parkingówki. To nie był mój pierwszy zakup, więc wiem jak zbadać motocykl przed decyzją o zakupie.
Na prawym plastiku (czarny trójkąt na wysokości kolana) widać niewielkie otarcie dłogości ok 2-3cm (niezauważalne, jeżeli nie wiesz gdzie jest) - po przyciśnięciu właściciel przyznał się, że położył ją przed garażem ("pomylił strony podnóżka") - story checks out, bo wszelkie ślady były tożsame z parkingówką przy zerowej prędkości.
Na baku jest rysa, być może od kluczyka. Poza tym kilka rysek tu i ówdzie, powstałe przy normalnym użytkowaniu (nie moim). Ogólnie wszelkie nieliczne mankamenty kosmetyczne są widoczne tylko, jeżeli się dobrze przyglądać.
Motocykl nigdy nie był na torze. Jazda praktycznie wyłącznie na trasach 150-300km.
Przez cały okres posiadania motocykl dostarczył mi absolutnie 0 problemów i przy obecnym przebiegu dostarczy tego samego kolejnemu właścicielowi przez co najmniej 100tyś km - w końcu to Yamaha (i to zadbana).
09/04/2025 - zmiana oleju i filtra - standardowo najwyższej jakości.
Podsumowując - motocykl jest bez zarzutu.
Mam klika motocykli i od jakiegoś czasu jeżdżę nią coraz mniej, co widać po rocznych przebiegach. Przestawiłem się na bardzo długie trasy oraz teren. Postanowiłem więc pozwolić komuś innemu się nią cieszyć.
Nie mam przymusu jej sprzedania, dlatego cena jest adekwatna do stanu i środków w nią włożonych, by uczynić z niej najlepszą możliwą wersją MT10SP.
Jeżeli odpowiada Ci powyższy opis i cena, to śmiało bierz kasę i przyjeżdżaj nawet ze Szczecina, z pewnością, że wrócisz do domu z motocyklem.
Jazda próbna po wpłacie pełnej kwoty (przelew błyskawiczny, ewentualnie gotówka).
Tankring SW-Motech oraz QuadLock nie są częścią oferty.
20 kwietnia 2025 13:12
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
Yamaha
Model pojazdu
MT
Kolor
Błękitny
Rok produkcji
2018
Typ Silnika
Czterosuwowy
VIN
Kup ten pojazd na raty
Oblicz
Specyfikacja
Rodzaj paliwa
Benzyna
Pojemność skokowa
1 000 cm3
Moc
160 KM
Typ nadwozia
Naked
Rodzaj koloru
Metalik
Skrzynia biegów
Manualna
Rodzaj napędu
Łańcuch
Stan i historia
Przebieg
34 415 km
Numer rejestracyjny pojazdu
Stan
Używany
Data pierwszej rejestracji w historii pojazdu
Zarejestrowany w Polsce
Tak
Bezwypadkowy
Tak
Ma numer rejestracyjny
Tak
Serwisowany w ASO
Tak
Tuning
Tak
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Wyposażenie
Dodatkowe wyposażenie
ABS
Immobilizer
Informacje o sprzedającym
Konrad
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2018
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie