Alfa Romeo Giulia – szybka i piękna
Trudne początki
Reputację Alfy nadszarpnął model 156. Wizerunek poprawił następca, czyli 159, a Giulia miała to tylko potwierdzić. Jednak Alfa Romeo miała w tamtych czasach także inne problemy. Wynikały one ze strategii koncernu Fiat, do którego Alfa Romeo należała i nadal należy. Okrojona liczba modeli, mgliste plany na przyszłość, a do tego niezdecydowanie, czy sympatyczna Julka ma być bardziej sportowa czy bardziej premium nie wróżyły niczego dobrego. Spekulacje miała przerwać premiera historycznie drugiej generacji Giulii, której nazwa nawiązywała do modelu z lat świetności marki.
Samochód został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany w 105. rocznicę istnienia marki Alfa Romeo. Prezentacja była godna rocznicy. Auto odsłonięto w odnowionym muzeum marki w Arese, niedaleko Mediolanu 24 czerwca 2015 roku. Co więcej – od razu z wielkim przytupem, bo w wersji Quadrifoglio o mocy 510 KM i z silnikiem, za który odpowiadali spece z Ferrari. Świat się zachwycił, zaniemówił i wtedy przyszedł czas na wersje „cywilne”, ale to i tak nie byle jakie.
Silniki Alfy Romeo Giulia
Wśród silników benzynowych w gamie Giulii znajdują się 4-cylindrowe rzędówki. To jednostki z bezpośrednim wtryskiem o pojemności 2.0 l i mocy 200 lub 280 KM. Obie są doładowane, a mocniejsza z nich ma dwie turbiny. Żadna nie zawiedzie, jeśli liczymy na przyjemną i dynamiczną jazdę.
Perłą w koronie jest podwójnie doładowane V6 o pojemności niemal 3 litrów i mocy 510 KM. Auto z tym silnikiem do setki przyspiesza w 3,9 sekundy, a jej maksymalna prędkość to 307 km/h.
Silnik diesla pracował także pod maską Giulii pierwszej generacji, jeszcze w latach 70. Był to wolnossący 1.8 l. W nowej Giulii silnik jest większy (2.2 l) i generuje w zależności od wersji: 136, 150, 180 lub 210 KM. Przed liftingiem wersja 150 KM była najsłabsza, a i tak pozwalała rozpędzić się do setki w 8,3 sekundy.
Wszystkie silniki Giulii są dynamiczne, i jak pokazują lata obecności auta na rynku, nie sprawiają problemów.
Ile kosztuje Alfa Romeo Giulia?
Mimo pięciu lat na rynku cena Giuli nadal jest wysoka. Decydując się na egzemplarz z początku produkcji trzeba przygotować się na wydatek ok. 70 000 złotych. Najdroższe są Giulie w wersji Quadrifoglio, które w salonie potrafią kosztować nawet 400 000 złotych. Wybierając bardziej racjonalną wersję, nową Giulię możemy kupić za mniej niż 200 000 złotych. O tym, dlaczego warto, usłyszysz w naszym teście.