Segment premium odporny na pandemię
Segment premium, czyli luksus w dobie pandemii
Relatywnie dobrze z pandemią poradził sobie segment aut premium. Wyraźnie widać to pod koniec roku, gdy sprzedaż aut wzrosła o 28,80% w grudniu 2020 r. w porównaniu z listopadem 2020 r. Polacy kupili wówczas i zarejestrowali 8 704 nowych aut. W skali całego roku, wydziały komunikacji łącznie zarejestrowały 75 290 samochodów premium (zaledwie o 4,63% mniej niż w 2019 r.).
Ponadto w TOP 5 najczęściej wyszukiwanych aut o wartości powyżej 2 mln zł znalazły się:
- Lamborgini Aventador 2019 r.
- Mercedes Benz SLR 2009 r.
- Bugatti Chiron 2020 r.
- Lamborghini Aventador 2016 r.
- Ferrari Laferrari 2014 r.
Czytaj więcej w Raporcie Internetowy Samochód Roku 2020 >>>
Hybrydy i elektryki notują wzrost
Z czym przede wszystkim kojarzy się polski rynek motoryzacyjny w aspekcie napędu? Z napędem konwencjonalnym: Polacy wciąż najczęściej szukają używanych aut benzynowych. Benzyna zanotowała prawie 3% wzrostu w stosunku do 2019 roku. Diesel od 2017 roku standardowo w tendencji spadkowej podobnie do LPG, którego procent wyszukań maleje już od lat.
Z kolei w wystawieniach na OTOMOTO istotna zmiana: również w tym obszarze liderem jest benzyna (47,3%), a Diesel spadł o ponad 2% w stosunku do poprzedniego roku (45,3%). Niewielkie zmiany mają miejsce również na rynku samochodów nowych. Benzyna utrzymuje niemal trzykrotną przewagę nad Dieslem zarówno w przypadku wystawień, jak i wyszukań tych pojazdów.
Natomiast ogromnym sukcesem pod względem sprzedaży mogą cieszyć się producenci hybryd, hybryd plug-in oraz samochodów elektrycznych. To wzrosty rzędu nawet ponad 80%! Stoi za tym nie tylko bezsprzeczna wysoka jakość hybryd i elektryków, ale również pojawiające się coraz bardziej przystępne ceny tych pojazdów.
W 2020 r. w serwisie OTOMOTO auta hybrydowe zanotowały ponad 70% wzrost pod względem wystawień w porównaniu z rokiem 2019, a auta elektryczne ok. 85%.