Audi A4 B8 – elegancki samochód klasy D
Dostępne silniki
Wybór silników w A4 B8 jest nieco mniejszy niż w poprzedniej generacji, nadal jednak jest w czym wybierać. Wśród jednostek benzynowych znajdziemy:
- 1.8 l TFSI o mocy od 120 do 160 KM,
- 2.0 l TFSI o mocy od 170 do 225 KM,
- 3.0 l V6 TFSI o mocy 333 KM,
- 3.2 l FSI o mocy 265 (jedyna wolnossąca jednostka w gamie).
Każdy z silników benzynowych A4 B8 może przysporzyć kierowcy charakterystycznych dla siebie problemów. Silniki 1.8 l oraz 2.0 l mogą zużywać za dużo oleju, mają dość problematyczny układ rozrządu oraz problemy z odkładającym się nagarem. Z kolei w przypadku silnika 3.2 l możemy borykać się z psującymi się cewkami zapłonowymi.
W modelu tej generacji znajdziemy silniki Diesla o pojemności 2.0, z różnymi wariantami mocy. Od 120 do 177 KM. Ta jednostka wysokoprężna jest bardzo dopracowana, a także bezpieczna pod względem kosztów eksploatacji. Z kolei silniki 2.7 l (190 KM) oraz 3.0 l (240 KM) mają skomplikowany rozrząd. Jeśli dojdzie tu do usterki napinaczy, a właściciel nie zareaguje na czas, może dojść do kolizji tłoków z głowicą. Wtedy silnik będzie można wyrzucić.
Wymieniając silniki dostępne w tym modelu nie sposób nie wspomnieć o usportowionej wersji – RS4. Wyposażono ją w jednostkę 4.2 l V8 FSI, generującą aż 450 KM. Prędkość w tym aucie została elektronicznie ograniczona do 280 km/h, a przyspieszenie naprawdę robi wrażenie.
Ile kosztuje Audi A4 B8?
W 2020 na zakup używanego Audi A4 B8 należy przeznaczyć od 25 do 120 tys. złotych. Chcąc spełnić marzenie o wersji RS4, należy przygotować się na wydatek ok. 180 – 190 tys. złotych. Czy warto zwrócić uwagę na to auto? Przekonaj się, oglądając nasz test.