Audi A7 – zgrabna limuzyna z mocnym silnikiem
Audi A7 produkowane w latach 2010-2017, może zachwycać także swoim wyjątkowym wnętrzem. Kierowca i pasażer jadący z przodu nie mogą narzekać na brak miejsca. Z tyłu – jak na limuzynę coupe przystało – miejsca jest trochę mniej, niż można oczekiwać.
Gama silnikowa
Paleta silników Audi A7 nie jest może wybitnie szeroka, ale nie znajdziemy w niej żadnych słabych jednostek. Wszystkie są mocne, szybkie i mają też bezpośredni wtrysk paliwa.
Silniki benzynowe dostępne w tym modelu to:
- 2.0 TFSI o mocy 252 KM – najmniejszy w gamie, ale nie najsłabszy – gwarantuje osiągi na poziomie 6,9 sekundy do setki oraz prędkość maksymalną 250 km/h. Ma 4 cylindry i sporo nowoczesnych dodatków, dzięki którym jest jednocześnie mocny i oszczędny,
- 2.8 FSI, czyli wolnossące V6 o mocy 204 KM,
- 3.0 TFSI V6 o mocy 300, 310 lub 333 KM (w poszczególnych latach silnik miał różną moc), generalnie im nowsze auto, tym moc większa. W aucie z tym silnikiem montowany był seryjny napęd quarto oraz automatyczna skrzynia S-tronic,
- 4.0 TFSI V8 biturbo to jednostka o mocy 420 lub, po liftingu, 450 KM; aby rozpędzić się do 100 km/h potrzebuje zaledwie 3,7 sekundy.
Jeśli od benzyny wolisz Diesla, to do wyboru jest tylko i wyłącznie silnik widlasty o pojemności trzech litrów.
Wersje przed liftingiem oznaczane były jako TDI, a po liftingu w nazwie pojawił się dopisek „clean diesel”. Ma to podkreślać, że to nowa generacja bardziej ekologicznych silników. W zależności od rocznika i rodzaju motoru, można znaleźć w gamie jednostki o mocy od 204 do 326 KM, gdzie najmocniejszy – z opcją overboost – ma możliwość chwilowego zwiększenia mocy do 346 KM.
Jednak nawet najsłabsze silniki wysokoprężne w tym modelu potrzebują niecałych 8 sekund, by rozpędzić auto do setki, a ich prędkość maksymalna to 235 km/h.
Ile kosztuje Audi A7?
Zakup używanego Audi A7 I generacji to w 2021 roku nadal spory wydatek – ceny zaczynają się od ok. 60 tys., a sięgają nawet 250 tys. złotych. To bardzo dopracowane auto, ale decydując się na jego zakup i tak trzeba liczyć się z wysokimi kosztami utrzymania.
Przy wyższych przebiegach trzeba się liczyć z serwisem skrzyni biegów. Rozrząd warto wymieniać maksymalnie przy przebiegu ok. 200 tys. km i trzeba zwrócić szczególną uwagę na stan turbiny czy DPF-a w dieslu. Co jeszcze warto wiedzieć przed zakupem? Przekonaj się, oglądając nasz test.