Citroen C4 Picasso /Spacetourer – auto dla rodziny
Citroen C4 Picasso – dostępne silniki
Pod maskę C4 Picasso nie trafiła żadna prosta, tania konstrukcja – wszystkie silniki dostępne w tym modelu jak na swoje lata były nowoczesne. Szczególnie jeśli mówimy o silnikach benzynowych. W C4 można spotkać różne wersje silnika o pojemności 1.6 l:
- VTi z tradycyjnym wtryskiem i mocą 120 KM,
- THP z turbiną i mocą 156 lub 165 KM,
- PureTech o mocy 181 KM.
Silniki 1.6 l mają zmienne fazy rozrządu. Wszystkie, po większych przebiegach mogą mieć problemy z pompami wysokiego ciśnienia, napinaczem łańcucha rozrządu, kanałami dolotowymi czy zbieraniem się nagaru. Kluczowym elementem ich dobrej eksploatacji jest olej – stary lub niskiej jakości może spowodować prawdziwą lawinę awarii. Dlatego kluczowe, by wymieniać go nawet co 10 tys. km.
Mimo sporych gabarytów auta, pod maskę C4 Picasso trafiały także silniki o mniejszych pojemnościach. W gamie znalazły się też silniki 1.2 l PureTech o mocy 110 lub 130 KM. Można ją zaliczyć do udanych, chociaż miewa problemy z trwałością paska rozrządu.
W przypadku silników Diesla, również możemy spotkać szereg rozwiązań dla pojemności 1.6 l:
- e-HDi o mocy 92 i 115 KM,
- BlueHDi o mocy 100 i 120 KM,
- HDi o mocy 115 KM.
Z czasem powyższa jednostka ustąpiła miejsca nowemu silnikowi: 1.5 l o mocy 130 KM.
Pod maską C4 można znaleźć też 2.0 l HDi, który, w zależności od okresu produkcji, będzie generować moc 136, 150 lub 160 KM.
Filtr FAP w silnikach wysokoprężnych w tym modelu jest dość trwały, ale nie można liczyć na cuda – jeśli auto służy głównie w mieście, filtr i tak się zapcha. Próby czasu mogą nie przetrwać też turbiny.
Ile kosztuje używany?
W 2021 Citroena C4 Picasso w krótkiej wersji można znaleźć w przedziale cenowym od 25 tys. do 65 tys. złotych. Najtańsze egzemplarze Grand Picasso też kosztują ok. 25 tys., a nowe auto w tym modelu to koszt ok. 140 tys. Zastanawiasz się, czy Citroen C4 Picasso to auto dla Ciebie? Sprawdź, jak wypadł w naszym teście.