Dacia Duster I – trwały, budżetowy crossover
Dostępne silniki
Paleta silników Dustera może nie jest zbyt szeroka, ale za to dostępne w niej jednostki są trwałe i raczej bezproblemowe. Przed liftingiem w 2013 roku Dacia Duster dostępna była tylko z silnikiem o pojemności 1.6 l. Mogliśmy wybrać pomiędzy silnikiem od Renault o mocy 105 KM lub jednostką produkcji Nissana o mocy 114 KM, oznaczanej jako SCe. Alternatywą dla silnika benzynowego była instalacja LPG, w którą można było fabrycznie wyposażyć auta tego modelu.
Pojawiający się po liftingu silnik 1.2 l TCe o mocy 125 KM okazał się jednak najlepszym silnikiem dla tego auta. Potrafi zapewnić mu całkiem niezłą dynamikę przy stosunkowo niedużym zużyciu paliwa.
Gama silnikowa Diesli jest w przypadku Dustera równie skromna. Model dostępny jest z silnikiem 1.5 l dCi w różnych wariantach mocy: 90, 107, 109 oraz 110 KM. W słabszych jednostkach sprzed liftingu nie ma DPF oraz sprzęgła dwumasowego, co jest dobrym rozwiązaniem dla osób szukających auta z Dieslem do jazdy w mieście.
Wszystkie silniki Dacii Duster cieszą się dobrymi opiniami. W silniku 1.6 l od Renault pojawiają się problemy z cewkami zapłonowymi. Z kolei konstrukcja silnika 1.5 l dCi została poprawiona. Dzięki temu panewki nie obracają się tak często jak we wcześniejszych latach. Duże znaczenie dla bezproblemowego użytkowania pojazdu ma jednak jego wcześniejsza eksploatacja.
Ile kosztuje Dacia Duster I?
Choć trudno zauważyć to z zewnątrz, Dacia Duster jest budżetowym autem. W 2020 ceny tego modelu wahają się od 17 do 60 tys. złotych. Czy warto zdecydować się na samochód tej marki? Zobacz, jak zaprezentował się w naszym teście.