Fiat 500X – nadmuchana wersja Malucha.
Jak wygląda Fiat 500, wie każdy – nie każdy jednak potrafi wyobrazić sobie to auto w bardziej muskularnej wersji. Czy Fiat 500X wart jest naszej uwagi?
Fiata 500X tylko nazwą nawiązuje do „malucha”. Tak naprawdę auto jest technologicznym bliźniakiem Jeepa Renegade. To napompowany miejski crossover, znacznie bardziej przestronny, bardziej komfortowy i wyżej zawieszony niż miejski Fiat 500.
Model produkowany od 2014 roku ma niepowtarzalny styl i charakter. Jego bagażnik może mieć pojemność 350 litrów, chyba, że zdecydujemy się na wersję ze zbiornikiem LPG lub kołem zapasowym pod podłogą – wtedy przestrzeń spadnie do 245 litrów.
W 2018 500X przeszedł znaczący facelifting. Zmieniły się światła przednie i światła tylne (opcjonalnie oferowane w technologii LED), a także silniki. Do oferty dołączyły dwa turbodoładowane silniki benzynowe, z rodziny FireFly. Zmodernizowano także silnik 2.0 MultiJet. Oprócz tego przemodelowano zderzaki i osłony nadwozia. Wzbogacono wyposażenie samochodu. Czego spodziewać się po napompowanym Fiacie 500?
Fiat 500X – dostępne silniki
Gama silników Fiata 500X jest tak zróżnicowana, że niemal każdy znajdzie w niej coś dla siebie. Są tu duże i małe jednostki, wolnossące oraz z turbo. Decydując się na wersję benzynową mamy do wyboru:
- 6 l. z pośrednim wtryskiem, o mocy 110 KM. Gwarantuje ona osiągi na poziomie 11,5 sekundy do setki i prędkość maksymalną 180 km/h, więc w sam raz nada się do miejskiej jazdy. Ten silnik dostępny był także z fabryczną instalacją LPG.
- 4 l. MultiAir o mocy 140 lub 170 KM – oferowany był do faceliftingu w 2018 roku. Wykorzystanie technologii MultiAir miało zapewnić dobre osiągi przy niskim spalaniu, ale osiągnięte efekty nie wzbudzają zachwytu. Warto także pamiętać, że sam system MultiAir po 100 tys. km potrafi się popsuć, co bywa kosztowne.
Po 2018 roku w ofercie pojawiły się małe, ale mocne silniki z serii FireFly, z bezpośrednim wtryskiem i seryjnym filtrem GPF:
- Trzycylindrowy 1.0 l. o mocy 120 KM,
- Czterocylindrowy 1.3 l. o mocy 150 KM.
W USA sprzedawany był też Fiat 500X z silnikiem 2.4 l. o mocy 187 KM – sporo takich egzemplarzy można znaleźć dziś na rynku wtórnym. Warto wiedzieć, że ten silnik będzie dobrze współpracował z instalacją LPG.
Diesle w tym modelu uchodzą za bezawaryjne, choć od czasu do czasu może szwankować zawór EGR lub filt DPF. W gamie znalazły się:
- 3 l. MultiJet o mocy 95 KM,
- 6 l. o mocy 120 KM,
- 0 l. o mocy 140 lub 150 KM.
Ile kosztuje Fiat 500X?
W 2021 najtańsze egzemplarze Fiata 500X kosztują ok. 40 tys. złotych. Decydując się na zakup nowego egzemplarza z salonu trzeba liczyć się z wydatkiem nawet 90 tys. złotych. Co jeszcze warto wiedzieć przed zakupem Fiata 500X? Dowiedz się, oglądając nasz test.