Ford Mustang VI – nowa odsłona legendarnego auta
Dostępne silniki
Silniki, które znajdziemy pod maską Mustanga VI zostały zaprojektowane przede wszystkim z myślą o tym, by dawać kierowcy prawdziwą frajdę z jazdy. Dlatego pod maską tego modelu znajdziemy:
- 2.3 l R4 EcoBoost Turbo o mocy 314 KM, stworzony z myślą o rynkach europejskich,
- 3.7 l V6 o mocy 305 KM,
- 5.0 l V8 o mocy 421 lub 450 KM,
- 5.2 V8 o mocy 533 KM.
Mimo tego, że w Mustangu możemy spodziewać się sporego spalania, silnik V8 wydaje się jedynym i oczywistym wyborem. Jest wystarczająco dynamiczny, potrafi zerwać przyczepność, nieziemsko brzmi no i daje możliwość pochwalenia się widlastą ósemką. A spalanie? Nie kupujesz Mustanga, by liczyć każdy litr bezołowiowej.
Wielu kierowców ceni sobie brzmienie silników V8, dlatego warto wiedzieć, że Ford Mustang VI wygłuszenie ma utrzymane na raczej przeciętnym poziomie. Przecież właśnie o ten dźwięk tutaj chodzi. To oznacza, że podczas jazdy cały czas dość wyraźnie słychać pracę silnika.
Ile kosztuje Mustang VI?
Standardowe wyposażenie Mustanga szóstej generacji jest dość bogate, a ceny auta – całkiem rozsądne. Mimo to prawdopodobnie najtańszy samochód sportowy, który może dawać taką radość z jazdy. Ceny modelu na rynku wtórnym zaczynają się już od ok. 40 tys. (za egzemplarze z silnikiem rzędowym) i sięgają do 300 tys. złotych za wersje specjalne V8.
Najdroższa oferta dotyczy Mustanga w wersji GT500 o mocy 760 KM, którego cena wynosi blisko 800 tys. złotych. Jak Mustang VI wypadł w naszym teście? Sprawdź!