Mazda 2 drugiej generacji – niezawodna w mieście
Dostępne silniki
Gama silnikowa Mazdy II nie jest zbyt szeroka, ale za to każda z dostępnych w niej jednostek może poszczycić się bardzo niską awaryjnością. Decydując się na silnik benzynowy, mamy do wyboru 1.3 l. MZR o mocy 75 lub 85 KM oraz 1.5 l. MZR o mocy 103 KM. Prosta technologia w połączeniu z japońską precyzją daje świetne efekty, widoczne w tych jednostkach. Może nie zapewnią emocjonującej, szybkiej jazdy, ale bezawaryjność na najwyższym poziomie. Jak wiadomo, prędkość rzadko jest priorytetem w aucie miejskim.

Mazda 2 drugiej generacji oferuje silniki zarówno benzynowe, jak i Diesla.
Mazdę II można spotkać również w wersji z silnikiem wysokoprężnym. Wtedy pod jej maską znajdziemy silnik 1.4 l. MZ-CD o mocy 68 KM lub 1.6 l. MZ-CD o mocy 90 KM. Warto wiedzieć, że pod oznaczeniem MZ-CD kryją się powszechnie znane silniki HDI. Pierwszy z nich jest niewiele bardziej dynamiczny niż jednostki benzynowe i, choć pali nieco mniej, trudno go polecać. Biorąc pod uwagę koszty serwisu nowoczesnego diesla, oszczędności na spalaniu na nic się nie zdadzą. Znacznie przyjemniejszym wyborem będzie tutaj większa jednostka.
Sprawdź nasz ranking aut do miasta >>>
Ile kosztuje Mazda 2?
Udane modele Mazdy zawsze dobrze trzymały cenę. W 2021 roku zakup Mazdy II to wydatek od 10 000 do 30 000 złotych. Czy wysoko ceniona, japońska niezawodności oznacza, że po Mazdzie II nie należy spodziewać się żadnych usterek? Tego dowiesz się, oglądając nasz test.

Wnętrze Mazdy 2 drugiej generacji