ISR 2021: Król polskich dróg jest z… Korei
Ponad 4 miliardy odsłon OTOMOTO w roku 2021 i średnio prawie 8 milionów użytkowników każdego miesiąca. Taka grupa nie może się mylić. Na jej podstawie wiemy, jakie są najpopularniejsze auta nowe w Polsce. Internetowym Samochodem Roku 2021 został Hyundai Tucson!
Azjatycki szturm na rynki Europy Środkowowschodniej
W cieniu dyskusji o braku pojazdów w salonach, coraz ostrzejszych normach emisji spalin i rosnących cenach, toczy się cicha walka producentów o miejsce na rynku. Zdaniem wielu ekspertów, ograniczony dostęp do półprzewodników i mikrochipów sprawia, że europejskie marki będą musiały podejmować trudne decyzje: gdzie i jakie modele sprzedawać w pierwszej kolejności. I prawdopodobnie będą wybierać bogate rynki zachodnie z ofertą modeli premium albo samochodów elektrycznych. To ogromna szansa dla azjatyckich producentów, by rozwijać swoją pozycję na rynkach środkowoeuropejskich i wschodnioeuropejskich. I jak widać, ten proces już się zaczął od pierwszego modelu, który podbił serca kierowców nad Wisłą!
Zacięta walka… do połowy 2021 roku
Spoglądając na sylwetkę nowego Tucsona, nie można nie zwrócić na niego uwagi. Ale przecież nie sam oryginalny wygląd sprawił, że był to najchętniej oglądany model nowego samochodu na OTOMOTO w 2021 roku (2% wyświetleń). Przez wiele miesięcy, Tucson prowadził ostrą rywalizację z drugą w rankingu Škodą Octavią (1,9% wyświetleń), ale ostatecznie to koreański model zdobył tytuł Internetowego Samochodu Roku. Sukces tym bardziej spektakularny, że jeszcze rok temu Tucson zajmował odległe 8. w rankingu popularności. Na trzecim miejscu zainteresowania uplasował się Fiat Tipo (1,39% wyświetleń), który przed dwoma laty był zwycięzcą naszego rankingu.
Kolejne miejsce to Škoda Superb, która rok 2021 zakończyła tuż poza podium, ale na wysokim 4. miejscu (1,36% wyświetleń ogłoszeń). Oba wymienione modele Škody nie znikają z listy z TOP10 popularności wśród kierowców od 2017 roku, a sama Octavia jest w rankingu od 2015 roku.
Silna niemiecka reprezentacja
Piątym pod względem popularności nowym autem w 2021 roku był Mercedes-Benz GLE. Ten luksusowy SUV awansował o jedną pozycję w porównaniu z zestawieniem rok wcześniej. Ogłoszenia tego modelu odnotowały 1,33% wyświetleń przez użytkowników. I choć GLE jest jedynym modelem na liście TOP10 popularności, to sama marka radzi sobie dużo lepiej. Wśród nowych samochodów, Mercedesy były na 2. miejscu zainteresowania potencjalnych kupujących (8,97% liczby wyświetleń ogłoszeń).
Na kolejnych miejscach w rankingu uplasowali się najpopularniejsi w Polsce przedstawiciele segmentów D i C. To BMW Seria 3 (1,26% wyświetleń) oraz Volkswagen Golf (1,19% wyświetleń). Niemiecki sedan z Bawarii pojawiał się i znikał w zestawieniu najpopularniejszych samochodów nowych, chociaż na rynku wtórnym radzi sobie doskonale. Natomiast Golf znajduje się w TOP10 nieprzerwanie od 2015 roku!
Końcówka rankingu, to zgodnie z aktualnymi preferencjami kierowców aż 3 modele SUV’ów, wszystkie od naszych zachodnich sąsiadów:
- Audi Q5 (1,19% wyświetleń ogłoszeń)
- BMW X5 (1,11% wyświetleń)
- Volkswagen Tiguan (1,10%)
Czy przyszłoroczną listę TOP10 wyświetleń w całości wypełnią SUV’y?