Renault Megane III – udany kompakt w dobrej cenie
Model produkowany od 2008 do 2015 roku z jednej strony stał się popularnym autem flotowym, z drugiej zaspokajał także gusta rządnych mocnych wrażeń kierowców. Wystarczyło wybrać wersję RS Trophy.
Dostępne silniki
Różnorodność Renault Megane można zauważyć także w wyborze silników, bo liczba jednostek dostępnych w tym modelu jest naprawdę spora. Zwolennicy silników benzynowych mają do wyboru:
- wolnossący silnik o pojemności 1.6 l i mocy 100 lub 110 KM – trwały, prosty i dobry we współpracy z LPG,
- wolnossący silnik o pojemności 2.0 l o mocy 140 KM –trwały i nieskomplikowany jak jego poprzednik, ale dostępny tylko w połączeniu z bezstopniową skrzynią CVT,
- 1.4 l TCe o mocy 140 KM – jednostka z tradycyjnym wtryskiem (z opcją założenia LPG) oraz doładowaniem; świetnie łączy przyjemność jazdy z oszczędnością
- 1.2 l TCe o mocy 130 KM, z wtryskiem bezpośrednim
- 2.0 l TCe o mocy od 180 do 275 KM, gdzie jednostki o mocy 250-275 KM były zarezerwowane dla wersji coupe.
Renault Megane III posiada też spory wybór silników diesla:
- 1.5 l dCi o mocy 85, 90, 95 i 110 KM,
- 1.6 l dCi o mocy 130 KM,
- 1.9 l dCi o mocy 130 KM,
- 2.0 l dCi o mocy 160 KM.
Wybór jest nie tylko szeroki, ale także bezpieczny. Praktycznie każdy silnik odpowiednio traktowany będzie służył długo i bezawaryjnie. Jednak na największą uwagę zasługują bardzo dopracowane jednostki 1.6 l lub 2.0 l dCi.
Ile kosztuje Renault Megane III?
Renault Megane III to całkiem udane auto, jednak opinia o wcześniejszych modelach Renault mocno wpływa na jego cenę. W 2020 Megane III można było kupić już od 12 tys. złotych. Najwyższe ceny sięgają blisko 90 tys. złotych, jednak dotyczą wersji sportowej RS Trophy o mocy 275 KM. Czy warto zdecydować się na to auto? Przekonaj się, oglądając nasz test.