Saab 9-5 – eleganckie auto w lotniczym stylu
Saab należał wtedy do amerykańskiego giganta General Motors, a model 9-5 był próbą ratowania marki przed bankructwem. Niestety plany się nie powiodły. Auto nie osiągnęło planowanej sprzedaży. Na domiar złego wersja kombi, choć była przygotowana, nie doczekała się masowej produkcji. Godnym uwagi jest fakt, że powstały tylko 33 prototypowe egzemplarze wersji SportCombi, które sprzedano! Dzisiaj są nie ladą gratką.
Jaki silnik wybrać?
Gama silników Saaba w tym modelu nie jest zbyt rozbudowana – to ledwo trzy silniki benzynowe i dwa wysokoprężne. Wśród jednostek benzynowych mamy do wyboru wyłącznie silniki z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa:
- 1.6 l o mocy 180 KM,
- 2.0 l o mocy 220 KM,
- 2.8 l o mocy 300 KM.
Wszystkie te jednostki cechują się niską awaryjnością. Z drugiej strony ich nowoczesna konstrukcja sprawia, że ewentualne usterki mogą być kosztowne w naprawie.
Diesle w Saabie 9-5 dostępne są w pojemności 2.0 l i dwóch wariantach mocy: 160 i 190 KM. Mocniejszą z jednostek, oznaczaną jako TTiD, wyposażono w podwójne turbodoładowanie. Bez wątpienia jednak, obydwie są trwałe, a pojawiające się w nich usterki będą dotyczyć elementów charakterystycznych dla Diesli: zaworu EGR, filtra DPF czy koła dwumasowego. Użytkowanie auta w długich trasach znacznie ograniczy ryzyko wystąpienia tych usterek.
Ile kosztuje Saab 9-5?
Cena od początku była jednym z elementów, które zniweczyły zakładany sukces tego modelu. Dlatego obecnie Saab 9-5 nie jest zbyt popularny na rynku wtórnym, co może nieco utrudnić poszukiwania odpowiedniego egzemplarza. Z drugiej strony jest też zaletą, jeśli kierowca lubi wyróżniać się na drodze. W efekcie ceny 9-5 wahają się od 34 tys. do nawet 120 tys. złotych. Czy warto szukać tego auta? Sprawdź, jak wypadło w naszym teście.