Seat Leon II – sportowe auto w dobrej cenie
Seat Leon II dostępny był tylko jako 5-drzwiowy hatchback. Choć sportowe zawieszenie użytkowane na dziurawych drogach może budzić pewne obawy o komfort kierowcy i pasażerów, Leon prowadzi się całkiem przyzwoicie. W końcu Seat pełnymi garściami korzysta z technologii Volkswagena.
Jaki silnik wybrać?
Seat Leon kojarzy się ze sportowym charakterem. W gamie silników znajdziemy jednak coś zarówno dla amatorów adrenaliny jak i bardziej spokojnej jazdy. Wśród silników benzynowych mamy do wyboru pojemności od 1.2 l do 2.0 l i zakres mocy od 85 do 265 KM.
Jednostka 1.6 l MPI wydaje się dość rozsądnym wyborem – to silnik prosty w budowie i w naprawie. Poszukujący auta o większej mocy powinny zwrócić uwagę na wolnossące 2.0 l FSI o mocy 150 KM. Godne uwagi, że motor jest wyposażony w bezpośredni wtrysk. Z kolei fani szybkiej jazdy muszą zainteresować się silnikami produkowanymi dla wersji FR oraz Cupra. Tu warto zwrócić uwagę na oznaczenia TFSI oraz TSI i moc od 185 do 265 KM.
Najgorszą sławę wśród silników benzynowych Leona zyskały jednostki 1.4 l MPI oraz 1.4 l i 1.8 l TSI. Słynęły z częstych awarii łańcucha i napinacza rozrządu oraz tłoków. Te same kłopoty dotyczyły zresztą wszystkich aut koncernu z tymi silnikami.
Wysokoprężny Leon
Popularne jednostki można spotkać także wśród silników Diesla. W tym przypadku mamy do wyboru pojemności 1.6 l, 1.9 l oraz 2.0 l i moce w zakresie od 90 do 170 KM. Dobrymi opiniami cieszy się tutaj 1.6 l TDI. Jednostka 1.9 l TDI, choć niezawodna, wyróżnia się niezbyt wysoką kulturą pracy. Z kolei w przypadku 2.0 l TDI lepiej postawić na jednostki z listwą Common Rail. W wersjach z pompowtryskami mogą wystąpić problemy z wtryskami, pompą oleju oraz pękającą głowicą.
Ile kosztuje Seat Leon II?
W 2020 roku ceny Seata Leona II mieszczą się w przedziale od 12 do 55 tys. złotych. Górną granicę wyznacza wersja limitowana Cupra R. Czy to będą dobrze wydane pieniądze? Sprawdź, jak Leon wypadł w naszym teście.