Skoda Rapid – uniwersalne auto w niskiej cenie
Skoda Rapid – wybór silników
W Skodzie Rapid można znaleźć silniki MPI, TSI lub TDI. Plusem silnika 1.2 MPI o mocy 75 KM z pewnością będą niskie koszty jego serwisowania. To jednostki stosowane przez lata o prostej konstrukcji, które co prawda nie mogą pochwalić się imponującymi osiągami, ale za to są trwałe i bezproblemowe. Dodatkową zaletą może być fakt, że te silniki będą dobrze współpracować z instalacją LPG.
Wśród silników TSI można spotkać następujące jednostki:
- 1.0 l TSI o mocy 95, 110 lub 115 KM,
- 1.2 l TSI o mocy 86 i 105 KM lub, w egzemplarzach produkowanych po 2015 roku, 90 i 110 KM; do 2015 roku w tym modelu montowano jednostki o kodzie EA111, które miewały problemy z łańcuchem rozrządu. Później, w poprawionych silnikach EA211, zastąpiono łańcuch trwalszym paskiem.
- 1.4 l TSI o mocy 122 i 125 KM. W mocniejszej jednostce, dostępnej w autach po modernizacji, usunięto większość wad pojawiających się wcześniej.
Skoda Rapid dostępna jest również z silnikami Diesla. Trzycylindrowy silnik 1.4 l TDI o mocy 90 KM, gwarantuje dobrą dynamikę przy niskim zużyciu paliwa, a 4-cylindrowy 1.6 l TDI o mocy 90, 105 lub 115 KM to już w zupełności wystarczający motor do napędu kompaktowego Rapida. W każdym przypadku mogą pojawić się problemy charakterystyczne dla silników wysokoprężnych: filtr DPF, zawór EGR, zużyta turbina czy koło dwumasowe.
Ile kosztuje?
Przy zakupie używanej Skody Rapid warto zachować szczególną ostrożność. Był to model wykorzystywany we flotach oraz przez firmy świadczące usługi przewozu osób. Auta mogą mieć zatem bardzo różne historie i spore przebiegi. W 2020 roku za najtańsze egzemplarze Skody Rapid trzeba zapłacić 18 000, a za najdroższe – 60 000 złotych. Co warto wiedzieć przed zakupem? Sprawdź w naszym filmie.