Toyota Yaris II – bezpieczne auto miejskie
Dostępne silniki
Wszystkie jednostki, które znajdziemy pod maską Toyoty Yaris, można uznać za udane. To oznacza, że wybór można uzależnić wyłącznie od indywidualnych preferencji i potrzeb.
Jeśli priorytetem jest jak najniższa cena zakupu auta, warto postawić na silnik 1.0 l o mocy 69 KM. Jest najsłabszy w gamie, tym samym najtańszy. Jazda nim wcale nie musi być męcząca, choć przy mocniejszym wciskaniu pedału gazu i wyciskaniu z 69 KM ostatnich potów, silnik wcale nie okaże się ekonomiczny. Kultura pracy tej jednostki nie jest aksamitna, to w końcu tylko 3 cylindry. Wśród wad silnika 1.0 l należy wymienić także niską trwałość łożyska oporowego w sprzęgle, wycieki płynu chłodzącego czy zużywanie łożysk alternatora.
Silnik 1.3 l VVT-i o mocy 87 KM pozwala na bardziej dynamiczną jazdę i lepiej sprawdzi się przy okazyjnych wyjazdach poza miasto. Jego problemem bywają wycieki oleju spod kapy zaworowej.
Po liftingu w 2009 do gamy dostępnych silników dołączył VVT-i oznaczony jako 1.33 l. Generuje moc 99 lub 101 KM. Jest dość elastyczny i raczej bezawaryjny, choć w pierwszej serii zdarzały się wadliwe pierścienie. Wśród silników Toyoty Yaris II to właśnie 1.33 najlepiej sprawdzi się we współpracy z instalacją LPG.
Na uwagę zasługuje też silnik 1.8 l VVT-i o mocy 133 KM, dostępy w usportowionej Toyocie Yaris TS. Jest dość szybki, ale swoje potrafi spalić.
Toyota Yaris II dostępna jest także z silnikiem Diesla 1.4 l DD o mocy 90 KM. To jeden z lepszych diesli dostępnych na rynku. Jego zaletą jest brak koła dwumasowego, a w niektórych egzemplarzach także DPF-u. Z kolei w jednostkach z DPF-em dodano do niego piąty wtrysk, który ułatwia wypalanie filtra.
Ile kosztuje Toyota Yaris II?
Cena używanej Toyoty Yaris II nie jest wysoka – mieści się w przedziale od 7 do 24 tys. złotych. Czego możemy spodziewać się po tym modelu i na co zwrócić uwagę przy zakupie? Sprawdź w naszym teście.