Volvo V50 – bezpieczne i komfortowe kombi
Zawieszenie z kolumnami McPhersona z przodu i wielowahaczami z tyłu zestrojone jest bardzo komfortowo. Układ kierowniczy działa nad wyraz delikatnie. Volvo to marka, która od zawsze słynęła z wysokiej dbałości o bezpieczeństwo. Dlatego nikogo nie zdziwi pewnie fakt, że V50 uzyskało 5 gwiazdek w testach EuroNCAP.
Volvo V50 – dostępne silniki
Współpraca Volvo z Fordem zaowocowała także wymianą silników. W efekcie w gamie Volvo V50 znajdziemy zatem te same jednostki benzynowe, które występują w Fordzie Focusie czy Mazdzie 3. To 1.6 l, 1.8 l oraz 2.0 l o mocy w zakresie od 100 do 145 KM również.
Bardzo ciekawe są jednak w tym przypadku 5-cylindrowe jednostki, stworzone przez Volvo. Dostępne są w pojemnościach 2.4 l oraz 2.5 l. Pierwsza z nich będzie dobrze współpracować z LPG, a druga przypadnie do gustu amatorom dynamicznej jazdy. Niezależnie od pochodzenia, wszystkie silniki benzynowe w V50 można polecić bez obaw.
Podobny podział znajdziemy także w silnikach Diesla. W V50 możemy spotkać silniki 1.6 l (109 lub 115 KM) oraz 2.0 l (136 KM) z koncernu PSA. Z kolei jednostki o oznaczeniu D3, D4 lub D5 są konstrukcji Volvo. Seria 5-cylindrowych Diesli o mocy od 150 do 180 KM gwarantuje świetne osiągi. Usterki, jakich możemy się po nich spodziewać, są typowe dla większości silników wysokoprężnych. Dlatego warto pamiętać o filtrze DPF oraz dwumasowym kole zamachowym.
Ile kosztuje używany?
Kupując Volvo V50 w 2020 roku trzeba było liczyć się z wydatkiem od 9 do 40 tys. złotych. Choć model nie jest wolny od usterek i mogą pojawić się w nim np. problemy z elektryką czy łącznikami stabilizatorów lub łożyskami przednich kół, nie trzeba obawiać się cen ewentualnych napraw. Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat? Obejrzyj film, w którym testujemy Volvo V50.