Sprzedam / odstąpię leasing:
AUDI A4 40 TFSI mHEV Quattro S Line S tronic.
Auto jak nowe, więc historia niezbyt ciekawa: zakup w Audi Centrum Gdynia -> nieobowiązkowa wymiana oleju po dotarciu -> rutynowy przegląd olejowy w ASO -> obecnie przebieg 21 950 km (auto w ciągłym użytkowaniu).
Gwarancja 5 lat, czyli do lutego 2029 / 150 000 km.
Ponadto pakiet przeglądów serwisowych Audi na 3 lata / 60 000 km (wart ponad 7 000 zł) - czyli darmowe przeglądy jeszcze na 2 lata i 40 000 km.
Silnik EA888 (gen. 3B) + miękka hybryda (na co dzień nieistotna, ale dzięki niej auto mniej pali, mniej się męczy i przyspiesza do setki w ok. 6,5 sekundy - czyli o sekundę szybciej, niż obecne A5 z tym samym silnikiem, ale już okrojone z układu mHEV).
Konfiguracja:
- kolor Chronos Gray (piękny odcień, metalik bez "brokatu" - nowoczesny i sportowy, pięknie kontrastujący z czerwienią i czerniami, w słońcu lekko wpadający w złoto/oliwkę),
- pełny pakiet S-line (zewnętrzny i wewnętrzny),
- otwierany, szklany dach panoramiczny (sięgający tylnych siedzeń), z elektryczną roletą,
- koła audi Sport 19" grafit + polerowany front,
- pakiet Competition Plus (wszystkie kontrastowe detale w czerni + czarne wnętrza lamp + czerwone zaciski hamulcowe + logo Audi na tylnych drzwiach + projekcja logo S pod drzwiami),
- światła Matrix LED (adaptacyjne, wycinające inne pojazdy + dynamiczne kierunkowskazy i animacje na dzień dobry i do widzenia),
- dostęp bezkluczykowy, podświetlane klamki, elektryczne otwieranie bagażnika na wiele sposobów.
W środku - m.in.:
- aplikacje z matowego, czarnego dębu naturalnego (znacznie szlachetniejsze, niż "sreberka" lub piano black, a pasujące do sportowego stylu auta),
- pełne oświetlenie ambientowe (linie + płaszczyzny, kolory do wyboru), podświetlane listwy progowe,
- szyby akustyczne (podwójne, klejone - przy prędkości 200 km/h w aucie wciąż jest cicho),
- sportowe, superkomfortowe fotele z podgrzewaniem i dodatkową regulacją zagłówków i podparcia pod uda,
- piękna i trwała półskórzana tapicerka S-line,
- sportowa, skórzana kierownica z perforacją, detekcją rąk i łopatkami do zmiany biegów,
- nagłośnienie Bang & Olufsen (755 W, dźwięk 3D Fraunhofer Symphoria z kompensacją hałasu),
- bezprzewodowy Apple Car Play i Android Auto + phone box z ładowaniem indukcyjnym,
- bardzo inteligentna nawigacja, rozumiejąca polskie komendy głosowe, oparta na mapach Google, z wykrywaniem korków,
- klimatyzacja 3-strefowa, z klikającymi, aluminiowymi guzikami i pokrętłami (stara, dobra szkoła),
- Virtual Cockpit Plus z kilkoma stylami zegarów i mnóstwem konfiguracji,
- pełen komplet asystentów do autonomicznej jazdy (dobrze działających) - m.in. adaptacyjny tempomat pilnujący odstępów, asystent jazdy w korku, asystent martwego pola, trzymanie pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, współpraca z danymi nawigacji itd.,
- kamera cofania ze spryskiwaczem, wykrywanie ruchu poprzecznego przy cofaniu,
- tryby jazdy: od ekonomicznego (wykorzystującego hybrydę przy jednostajnej jeździe), do dynamicznego,
- pakiet dodatkowych schowków i siatek, kanapa dzielona 40:20:40, zwijana siatka oddzielająca bagażnik od kabiny.
- elektryczna roleta bagażnika, roletki zaciemniające w tylnych drzwiach, blokowanie tylnych drzwi przyciskami u kierowcy,
- wiele innych ciekawostek.
Wartość opcji dodatkowych: 74 570 zł
Cena katalogowa auta: 287 570 zł
Auto jeździ na świetnych oponach całorocznych Michelin CrossClimate 2 gen. Jest stale użytkowane, do obejrzenia w Gdyni.
Auto cały czas garażowane (w domu i w pracy), właściwie bez śladów użytkowania. Kierownica jak nowa, tapicerka jak nowa, nie jeździł nim pies ani inne zwierzę, pasażerowie niepalący, w aucie był zakaz spożywania jogurtów, tubek, frytek, lodów i innych głupot, nadwozie myte bezdotykowo. Felgi w stanie idealnym, bez otarć. W ramach gwarancji wymieniłem tapicerkę przedniego fotela (bo od nowości miała brzydkie zagniecenie skóry, które nie chciało się rozprostować) oraz przepaloną lampkę w klamce kierowcy. Na koszt własny - pióro tylnej wycieraczki. To wszystko - nuda. Wszystko do sprawdzenia w ASO Audi Centrum Gdynia. Lub gdziekolwiek indziej. Auto nie widziało blacharza/lakiernika - nie miało żadnych obcierek ani parkingowych "pocałunków", a tym bardziej - kolizji lub innych przygód.
KALKULACJA KOSZTÓW:
Leasing 5-letni w VW Financial Services (zostały niecałe 4 lata).
Odstępne: 10 000 zł netto.
Rata miesięczna: 2 448 netto (w racie opłata za usługi manipulacyjne, pisma, kalkulacje itp.)
Pozostało 46 z 60 rat.
Wykup: 108 500 netto.
Dotąd wpłacone przeze mnie: wkład własny ok. 15 000 + 14 rat = prawie 60 000 zł.
Przy dobrej rozmowie dorzucę oryginalne belki dachowe i czarny boks dachowy Audi w stanie idealnym. Są to oryginalne akcesoria Audi, współgrające ze stylem auta i otwieranym dachem. Wartość tego zestawu to ok. 6 000 zł.
Po przejęciu leasingu pozostaje wiele opcji, np.:
- spłacić pozostałe raty i za niecałe 4 lata wykupić auto na własność (kwotę wykupu można wpłacić gotówką lub dalej zleasingować),
- spłacić same raty (traktując je jak całkiem tani abonament za wynajem auta), a za 4 lata oddać auto do dealera, bez dalszych zobowiązań,
- zmienić parametry leasingu pod siebie (np. skrócić okres leasingu, zmniejszając koszt odsetek),
- w dowolnym momencie wykupić auto.
Samochód można wykupić i odsprzedać choćby jutro, ale przed lutym 2026 (2 lata leasingowania) oznacza to spłatę wszystkich rat wg harmonogramu (kapitał + odsetki), wraz z kwotą wykupu. Bardziej opłacalna jest więc kontynuacja leasingu do lutego 2026 i wykup auta po tym terminie.
Przybliżony koszt wykupu auta w marcu 2026: opłata manipulacyjna 3,9 tys. + kapitał 50 tys. + wykup 108,5 tys. = 162,4 tys. zł netto = 199,75 tys. brutto. W ogłoszeniu podaję tę właśnie wartość.