*Na sprzedaż klasyk - Poliftowe AUDI A8 D3 z 2006 roku, silnik MPI z instalacją LPG*
Niezawodna wolnossąca jednostka audi 4.2 V8 335km sprawia, że samochód jest dynamiczny a dźwięk silnika przy wyższych obrotach kojący dla ucha.
Spalanie na benzynie oscyluje w granicach 12-14l, natomiast duża butla gazowa daje zasięg 300-350km na jednym tankowaniu.
W środku czuć bardzo duży komfort podczas jazdy, a to za sprawą wygodnych foteli oraz dobrego wytłumienia kabiny, które sprawia że podczas jazdy nawet na autostradzie w środku nie jest specjalnie głośno ani nie czuć prędkości z jaką samochód się porusza. Do całokształtu idealnie wpasowuje się znakomite fabryczne nagłośnienie BOSE, które jeszcze bardziej dodaje frajdy z jazdy. Te samochody były tak projektowane, że mimo wieku "płynie" się nimi po drodze.
W samochodzie w zeszłym roku zostały wymienione:
- świece zapłonowe
- cewki zapłonowe
- czujnik temperatury gazu
- sprężarka od zawieszenia pneumatycznego
- klocki hamulcowe przód (tył jeszcze nie, ale przy wymianie przodu kupiłem od razu zestaw na tył)
- silnik wycieraczek
- akumulator
- chłodnica klimatyzacji
- skraplacz klimatyzacji
- sprężarka klimatyzacji
- klimatyzacja została nabita i działa bez zastrzeżeń
- pas klinowy
- filtr kabiny
- filtr powietrza
Olej w samochodzie jest wymieniany co 10tys. kilometrów
Olej w skrzyni biegów był wymieniany przy przebiegu 355000
Wyposażenie:
- tempomat
- 4-strefowa klimatyzacja
- podgrzewane i wentylowane siedzenia przód oraz tył
- elek. regulacja kierownicy, foteli
- kierownica wielofunkcyjna
- czujnik zmierzchu
- automatyczne poziomowanie reflektorów
- podgrzewane lusterka boczne
- elektrycznie regulowane lusterka boczne
- odpalanie i gaszenie bezkluczykowe
- otwieranie i zamykanie bezkluczykowe (otwieranie działa wszędzie, ale zamykanie działa tylko jednym przyciskiem na lewej klamce z tyłu)
- bagażnik otwierany z kabiny
- nagłośnienie BOSE
- czujniki parkowania przód i tył (jeden z przodu jest zepsuty, przez co reszta nie działa)
- kamera cofania nie jest podłączona, miała być zrobiona, ale została tylko zamocowana na klapie bagażnika
- spryskiwacze reflektorów
- napęd oczywiście quattro
- przyciemniane tylne szyby z zasłonami
- wiele innych, o których zapewne zapomniałem
Stan wizualny taki jak na zdjęciach - samochód jest do poprawek lakierniczych (w szczególności maska). Wnętrze pojazdu jest bardzo zużyte.
Samochód wymaga sporego doinwestowania
*Silnik*
Na benzynie chodzi bez zastrzeżeń, większy problem pojawia się podczas jazdy na gazie bo momentami pracuje nierówno. Rozrząd był wymieniany koło 300tys. km (poprzedni właściciel). Nic nie stuka nie puka, normalnie wkręca się na obroty. Silnik sam w sobie oleju nie bierze, jednak z racji przebiegu potrzebowałby uszczelnienia, ponieważ gdzieniegdzie uszczelki przepuszczają olej. Przepustnica silnika coraz częściej się zawiesza i będzie wymagała wymiany. Prawdopodobnie z tego powodu samochód często wchodzi w tryb awaryjny podczas jazdy.
*Skrzynia biegów*
Na rozgrzanym oleju działa bez zarzutu na każdym biegu. Sporadycznie, przy zimnym oleju w połączeniu z niską temperaturą na zewnątrz, z okolic skrzyni dochodzi do lekkich "zgrzytów" przy zmianie biegów miedzy 4-5-6. Gdy olej się już rozgrzeje problem od razu znika.
*Zawieszenie*
Samochód jedzie sztywno, podnosi się i opuszcza bez problemu, sterowanie z komputera trybami zawieszenia również działa bez zarzutu. Jest nieszczelność w układzie co powoduje, że po całym dniu stania tył opada do zera (na mrozie jeszcze szybciej) i podnosi się do odpowiedniego poziomu dopiero przy uruchomieniu pojazdu. Czasami się zdarzy, że przez kilka dni nie opadnie wcale, albo przód stoi inaczej niż tył i tego typu podobne kwestie. Nie znaleźliśmy przyczyny tej bolączki, a na fisie tryb awaryjny się nie świeci.
*Hamulec parkingowy*
Świeci się błąd hamulca postojowego na Fisie, ale nie interesowałem się tym dokładnie, bo w automacie nie jest mi on potrzebny.
*Błąd Airbag*
VCDS pokazuje "zapalnik poduszki powietrznej pasażera".
*Szyba*
Szyba na drzwiach kierowcy ma lekkie pęknięcie w narożniku. Z zewnątrz nie jest to aż tak bardzo widoczne. Przyczyna pęknięcia nieznana.
*Elektronika*
klasyka tych krążowników - zawsze gdzieś jest jakieś przepięcie w układzie, w szczególności zwarcia do masy, ale nie wpływa to na użytkowanie samochodu, sporadycznie jak jest zimno to się mu zaświeci EPC przy pierwszym odpaleniu, które znika po paru kilometrach jak się ponownie uruchomi samochód.
Bardzo często występuje problem z regulacją fotela kierowcy, czasami wszystko działa, a czasami żaden przycisk nie reaguje i słychać charakterystyczne klikanie podczas wciskania
*Lampy*
Regulacja lamp przebiega elektronicznie i od jakiegoś czasu nie działa. lampy świecą za wysoko i nie poziomują się podczas uruchamiania pojazdu. VCDS nie pokazuje żadnych błędów w regulacji reflektorów, nie wiem jaka jest przyczyna dysfunkcji.
Samochód stoi na oponach zimowych. Opony zimowe bez czujników ciśnienia.
Posiadam jeden kluczyk (poprzedni właściciel też nie miał dwóch kompletów.
Przegląd ważny do stycznia 2026r.
OC ważne do grudnia 2025r.
Butla gazowa ważna do 2027r.
Cena do negocjacji.