Audi A8D2 4,2 quattro - Po Lifcie
Silnik 4,2 AQF 310KM + LPG
Rok produkcji 2000
Przebieg 380 tys km
Pochodzi z Polskiego salonu. Jest bezwypadkowe. W rękach u miłośnika marki. Szanowane i zadbane.
Auto prywatne. Sprzedawane przez właściciela. 3 lata w naszych rękach w trakcie których robione było w niej wszystko od A, do Z aby zawsze było niezawodne. Gdybym miał wymienić wszystko co w niej w tym czasie robiliśmy to każdego bym zanudził także wymienię wyłącznie to co istotne w mojej ocenie ale w razie czego mam dokumentację z większości napraw dokładnie kiedy i przy jakim przebiegu były wykonywane. Posiadam też liczne zdjęcia dokumentujące.
Między innymi: uszczelnienie silnika, regularne wymiany olejów (skrzynia, silnik, napęd), wymiana rozrządu 2 lata temu. Regeneracja maglownicy. Wymienione niemal że kompletne zawieszenie przednie i elementy tylnego. Hamulce obu osi. Przeguby zewnętrzne. Regeneracja alternatora. Roczny akumulator. 2 letnie opony. Rozrusznik. Świece żarowe. Nowa chłodnica w 2024 roku. Regulacja i filtry LPG. Odnowione aluminiowe 18 calowe felgi. Klimatyzacją serwisowana co roku. Ponad to Audi ma też dołożoną elektroniczną przepustnicę wydechu dzięki której możemy sprawić żeby wydech był zdecydowanie głośniejszy wciskając jeden przycisk.
Jeśli chodzi o wyposażenie auta to ciężko było by spamiętać wszystko co ma i wymienianie tego chyba nie miało by sensu. Generalnie jest przyzwoicie wyposażona i wszystko co jest na pokładzie działa jak powinno, a na zegarach nie palą się kontrolki ostrzegawcze.
Stan obecny uważam za bardzo dobry niemniej A8 wymaga naprawy lub wymiany sterownika skrzyni biegów. Objawia się to nieregularnym wchodzeniem w tryb awaryjny skrzyni biegów. Co istotne gdy jest w trybie awaryjnym znika również komunikacja ze sterownikiem skrzyni (komputer diagnostyczny nie jest w stanie się z nim połączyć). Sprawdzane to było kilkoma komputerami i zawsze jest ta sama historia. Są dni gdy odpala i jeździ normalnie, a w inne jedzie tylko w trybie awaryjnym. Początkowo sądziłem że uszkodzona jest mechanicznie skrzynia biegów. Kupiłem wiec drugą, sprawną z gwarancją jednak po przełożeniu okazało się że problem jest nadal dokładnie ten sam. W związku z tym uznaliśmy żeby eliminować po koleii inne możliwe awarię. Została zatem wyjęta, wyczyszczona i sprawdzona mechatronika co nadal nie pomogło. Próbowałem też szukać drugiego sterownika i mam namiary gdzie mogę kupić taki używany, jednak w między czasie kupiliśmy inne auto i zwyczajnie straciłem zapał do naprawy A8. W związku z powyższym uznałem że wolę je sprzedać tanio i nie biegać już za tym problemem, a ktoś inny będzie miał z niej dalej radochę i przy okazji może mieć tanio fajny egzemplarz. Myślę że to dobra okazja dla kogoś kto ma np drugą skrzynię ze sterownikiem lub sam sterownik. Cena uważam że jest bardziej niż uczciwa ale możemy coś jeszcze delikatnie ponegocjować z poważnie zainteresowanym klientem. Proszę pamiętać że ładne, poliftowe egzemplarze w tej wersji silnikowej sprzedawane są obecnie od 20 tyś zł w górę (Szacunkowa cena według otomoto 33100 do 44000 zl)
Ponad to Audi ma też zarysowanie na masce które powstało już w trakcie wyżej wymienionej awarii auta. Widoczne na zdjęciu. Według mnie nie ma co bawić się w naprawę, ja bym wymienił. Koszt 1000-2000 zł i bez żadnego problemu są one dostępne w kolorze nadwozia nawet na aledrogo.
OC aktualne jest do lipca i opłacone w całości. Przegląd do stycznia 2026 roku.
Auto od czasu awarii jest regularnie odpalane i jeżdżone co kilka dni aby się nie zastało.
Zainteresowanych zapraszam do kontaktu telefonicznego.