Witam,
BMW M5 E34 to dla wielu ikona motoryzacji lat 90-tych. Z ulepszonym silnikiem 3.8 litra powstało ich mniej niż z silnikiem 3.6 litra. Oferowany przeze mnie egzemplarz jest z 1993 roku. Jest to jedna z 2276 sztuk w wersji sedan, 3.8l, LHD z 5-cio biegową skrzynią biegów. Dokładny opis wyposażenia (rozkodowany VIN) oraz unikalności tej sztuki znajduje się na ostatnim zdjęciu z ogłoszenia.
Auto pochodzi z rynku włoskiego i tam też spędziło praktycznie cały swój żywot. W rękach pierwszego właściciela spędziło 29 latach, które on bardzo miło wspominał. Dla niego było to jedno z wielu aut, które posiadał, ale jedno z niewielu które trzymał tak długo. Auto było zawsze garażowane i należycie serwisowane w lokalnym warsztacie. Auto kupiłem od niego osobiście, chętnie podzielę się anegdotami, które mi przekazał podczas sprzedaży. Ja jestem drugim właścicielem, ale praktycznie nim nie jeździłem więc można powiedzieć, że nowy nabywca będzie miał okazję kupić auto od pierwszego właściciela.
Auto jest zachowane w wysokim stopniu oryginalności oraz jest wolne od rdzy i nie ma historii wypadkowej, poza draśniętym zderzakiem. Na wszystkich elementach nadwozia, poza klapą bagażnika, jest pierwsza (oryginalna) powłoka lakiernicza.
Ten egzemplarz skonfigurowany jest w kolorze Sterling Silver oraz wnętrzem w antracytowej skórze Buffalo. W aucie jest bardzo bogato wyposażone, nawet jak na M5. Elektryczna kolumna kierownicy, elektryczne tylne zagłówki, podgrzewane przednie i tylne fotele czy rolety przeciwsłoneczne to nie było coś co miała każda M5. Do tego pakiet zawieszenia Nurburgring posiadało tylko 72% z wcześniej wspomnianych 2276 sztuk, a wnętrze w skórze buffalo tylko 10% z nich. Wnętrze zachowane jest nienaganie. Skóra Buffalo jest bardzo trwała i w tym egzemplarzu nie posiada żadnych uszkodzeń czy przetarć. Przebieg to 186300km. Do samochodu jest komplet dokumentów, zestaw kilku kluczyków (pierwszy właściciel miał manię tego) oraz oryginalny korek paliwa (pierwszy właściciel dodał korek na kluczyk).
Auto ma też minusy, których jest niewiele:
1. Uszkodzony przedni zderzak w prawym dolnym narożniku. Konkretnemu zainteresowanemu dam drugi do polakierowania
2. Kilka rzeczy do zrobienia we wnętrzu np. lekko wisząca podsufitka czy uszkodzona tylna roleta elektryczna (konkretnemu zainteresowanemu dam drugą roletę na podmianę)
Auto od początku swojego istnienia aż do teraz zarejestrowane jest w Wielkiej Brytanii, obecnie tam też jest zarejestrowanie na mnie. Chętnie opowiem szczegóły historii tego auta, również o tym dlaczego było i jest zarejestrowane w UK. W przypadku importu do Polski auto podlega zwolnieniu z niektórych opłat celnych i akcyzowych z uwagi na wiek ponad 30 lat.
Chętnych do poszerzenia wiedzy na temat BMW M5 E34 zapraszam na stronę m5e34.pl, na której znajduje się dużo więcej ciekawych informacji o tym modelu.
Zapraszam do kontaktu. Gdybym nie odbierał telefonu proszę o sms, a oddzwonię.
Pozdrawiam fanów marki.