FAKTURA VAT23%
Na sprzedaż samochód marki BMW seria 4 o oznaczeniu f36 czyli grancoupe. Silnik to 2 litrowy diesel o mocy 190km o oznaczeniu B47 sprzęgnięty z skrzynią ZF 8hp z łopatkami. Przełożenie napędu odbywa się przy pomocy napędu na cztery koła xdrive.
Samochód jest dobrze wyposażony, nie jest to ”full opcja” aczkolwiek z wyposażenia nic nie brakuje do codziennego komfortowego użytkowania. Jak już mowa o wyposażeniu to poniżej wszystko ująłem.
Lakier i tapicerka:
416 Czarny Carbon
HAAT Tkanina Hexagon/alcantara antracytowa
Wyposa standardowe
2PA śruby zabezpieczające
2VB Czujnik ciśnienia powietrza
302 System alarmowy
423 Dywaniki welurowe
428 Trójkąt ostrzegawczy
465 System załadunkowy
4AE Podłokietnik z przodu, przesuwany
502 Spryskiwacze reflektorów
534 Klimatyzacja automatyczna
5A1 Diodowe reflektory przeciwmgielne
5DA Funkcja dezaktywacji poduszki powietrznej
6AC Inteligentne Połączenie Alarmowe
6AE Teleserwis
6AK Usługi ConnectedDrive
Wyposa opcjonalne:
248 Ogrzewanie kierownicy
2TB Sportowa automatyczna skrzynia biegów
3AG Kamera cofania
420 Przyciemniana szyba tylna i tylne szyby boczne
430 Pakiet dodatkowych funkcji lusterek
494 Ogrzewanie foteli przednich
4GQ Pasy bezpieczeństwa z przeszyciami w barwach M
521 Czujnik deszczu z automatyczną kontrolą
552 Adaptacyjne reflektory diodowe
575 Dodatkowe gniazdo/gniazda 12V
5AC Asystent świateł drogowych
5AG Ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu
676 Zestaw głośników HiFi
6CP Przygotowanie do Apple CarPlay
6WD Hotspot WiFi
258 Opony z funkcj jazdy awaryjnej Runflat
2PE 18" Obrecze kol ze stopu lekkiego Star Spoke 400 M
2VL Zmienny, sportowy układ kierowniczy
3L8 Elementy zewnętrzne wykończone satynowanym aluminium
431 Lusterko wsteczne przyciemniane automatycznie
481 Sportowe fotele przednie
493 Pakiet dodatkowych schowków
4MN Listwy ozdobne Aluminium Carbon z listwą akcentową w chromie
508 Czujniki parkowania z tyłu i z przodu
544 Regulator prędkości z funkcją hamowania
563 Pakiet dodatkowego oświetlenia
710 Kierownica sportowa M, skórzana
715 Pakiet aerodynamiczny M
775 Podsufitka Individual w kolorze antracytowym
8TH Ostrzeżenie o ograniczeniach prędkości Speed Limit Info
ZD7 Pakiet ConnectedDrive Plus
609 System nawigacyjny Professional
6AM Real Time Traffic Information
6AN Concierge
6AP Usługi Zdalne (otwieranie samochodu z telefonu)
6NW Telefonia komfortowa z bezprzewodowym ładowaniem
6WB Wielofunkcyjny zestaw wskazników na desce rozdzielczej, (10,25")
Serwisowanie.
Zakupiłem samochód w 2022r w wrześniu przy 70 000km przebiegu, obecnie jest to 162 000km i lekko rośnie. Samochód w ciągłym użytkowaniu głównie na trasach oraz drobnych dojazdach na po mieście. Mimo, że przebieg jest już spory w samochodzie nie widać zużycia poza fotelem kierowcy oraz paru miejsc na kierownicy. Nie jest to ideał jak z salonu ale auto było bardzo dbane i regularnie serwisowane.
Serwis olejowy wykonywany głównie co 10tys km ale zdarzały się też czasem interwały co 12tys. Olej wraz z filtrami wymieniane były osobiście przeze mnie w ramach relaksu „przy sobocie” na wszystkie części które osobiście wymieniłem mam wszystkie faktury do wglądu dla potencjonalnego kupującego. Gwarancja skończyła się w lutym 2023r przy 100 000km wtedy przeprowadzony został kompleksowy serwis oraz przegląd w ASO Sikora w Mikołowie. Rownież przy przebiegu 100 000km na przeglądzie zleciłem wymianę chłodnicy egr, która często odpowiada za pożary w tych silnikach. Zapobiegawczo co roku osobiście czyściłem kolektor dolotowy z nagaru aby uniknąć takiego przypadku jak i poprawić przepływ powietrza dla silnika.
Głównie w samochodzie były wymieniane części eksploatacyjne takie jak:
-klocki
-tarcze
-filtr oleju, powietrza, kabinowy,
Olej w skrzyni biegów wymieniany przy przebiegu 90 000km wraz z miską i filtrem.
Oleje w dyfernecjale przednim oraz tylnym wymieniony przy przebiegu 100 000km.
Ostatnia wymiana oleju przy przebiegu 160 000km.
Przy przebiegu 140 000km wymieniłem klocki oraz tarcze na nawiercane marki Zimmerman. O wiele dłużej się zużywają oraz hamowanie znacznie się poprawiło i nie ma problemu przegrzewania się tarcz na autostradzie jak to bywało przy fabrycznych tarczach.
Również przy przebiegu 140 000km zostały wymienione gumy na wahaczach oraz drążki kierownicze na wszelki wypadek bo zaczęły robić się już luzy, mimo, że nic nie było słychać na przeglądzie oraz podczas jazdy.
Odkąd kupiłem samochód miałem tylko jeden problem który wystąpił w grudniu. Problemem okazał się czujnik przepływu powietrza w dolocie przez co samochód wchodził w tryb awaryjny. Czujnik został wymieniony oraz została zrobiona adaptacja.
Na wymiane elementów zawieszenia oraz czujnika mam faktury od mechanika.
Samochód mechanicznie jest wręcz pedantycznie utrzymany, zawieszenie nie ma luzów, skrzynia nie szarpie, silnik wkręca się na obroty bardzo dobrze i nie wydobywają się z niego żadne niepokojące odgłosy. Turbiny nie puszczają oleju. Rozrząd został sprawdzony przy przebiegu 140tys km i brak żadnych luzów z racji na częste wymiany oleju silnik będzie pracował bardzo długo bezawaryjnie.
Oczywiście dla potencjonalnego kupującego wszystkie oleje oraz filtry zostaną wymienione aby mieć spokojną głowę.
Karoseria:
Ma drobne mankamenty przez jazdę autostradową czyli pare odprysków na masce.
Są też dwa otarcia parkingowe na tylnym zderzaku które są bardzo słabo widoczne. Niestety nie znalazłem terminy aby zostawić samochód u lakiernika aby naprawić obcierki, ponieważ samochód był w ciągłym użytku.
Przedni zderzak spotkał się z małą sarenką i bardzo dobrze zamortyzował to zdarzenie i nic specjalnego się z nim nie stało, nic się nie pomagało, a łączenia karoserii są bez zmian.
Reszta elementów jest wręcz idealna. Lakier był polerowany w ubiegłym roku i przepieknie Się prezentuje w słońcu oraz przy sztucznym oświetleniu.
Samochód można również przejąć w formie leasingu
Na samochód wystawiam Fakture VAT 23%