Sprzedam BMW 5 E60 3.0 d Xdrive 2008 rok.
Auto posiadam od 2,5 roku. Przed zakupem sprawdzone w ASO BMW Nowy Sącz (1000 zł.).
Poprzedni właściciel posiadał go 8 lat. Samochód po 6 miesiącach od wyprodukowania - cały czas w Polsce, czyli od listopada 2008.
OC ważne do 1 maja a przegląd techniczny do 30 kwietnia.
Samochód wyposażony jest w zmieniarkę na płyty CD.
Posiada eleganckie wnętrze wykończone drewnem i jasne fotele skórzane typu komfort (sprawne, nieprzetarte), szyberdach (sprawny, nie przecieka).
Silnik jest niemyty, równo pracuje.
Skrzynia biegów pracuje prawidłowo.
Wskazówka obrotów silnika nie faluje.
Przez 2,5 roku użytkowania BMW włożyłem w niego 40 tysięcy zł:
Wymiany:
- co roku (co ok. 7-8 tysięcy km.) - wszystkie filtry i olej w silniku
- siłowniki maski
- olej w automatycznej skrzyni biegów
- 4 tuleje tylne (na sankach) + zbieżność
- tarcze przód, klocki przód i tył
- osłona prawego przodu od przegubu
- lewa poduszka silnika
- prawa półoś przód i tył (nowe), lewa półoś tył (nowa)
- żarówki przód
- sprężyny lewa i prawa tył
- amortyzatory i sprężyny przód (nowe)
- kierunkowskazy boczne (na zadymione)
- uszczelka w tylnej szybie
- przewody idące z automatycznej skrzyni biegów do chłodniczki (nowe)
- przewód plusowy, który idzie pod całym autem od akumulatora (nowy w ASO)
- łączniki stabilizatora przód + wahacze i tuleje
- paski klinowe
- pompa wody (nowa) z termostatem + płyn chłodzący + pasek i rolki osprzętu
- olej w mostach
- tylne górne wahacze
- pompa wspomagania (nowa) + płukanie układu z opiłków po starej pompie
- silniczek spryskiwaczy szyby
- zamek z dociągiem - lewy tyl
Naprawy lub regeneracje:
- reduktor
- wał napędowy z wymianą tylnej flanszy
- przekładnia kierownicza z uszczelnieniem
- uszczelnianie miski olejowej (uszczelka + nowe śruby)
Inny wkład finansowy :
- odgrzybianie klimatyzacji co roku
- przyciemnianie szyb
- alufelgi 18'' i nowe opony letnie Goodyer (2200 zł - mają rok)
- spolszczenie nawigacji i komputera pokładowego
- bardzo często stosuję środek do wypalania filtra cząstek stałych LIQUI MOLY oraz do czyszczenia wtryskiwaczy, tej samej firmy
- przy zmianie oleju w silniku są stosowane płukanki i wlewany ceramizator
- auto jeździ tylko na droższym lepszym gatunkowo paliwie.
W przyszłości do zrobienia (usterki):
- uszczelka pokrywy zaworów (zapocenia)
- najprawdopodobniej któreś łożysko w kole (przy jeździe na wprost zaczyna je lekko słychać, przy skręcie w prawo hałas nasila się i cichnie przy skręcie w lewo)
- od około roku coś postukuje pod autem, chyba z tyłu, ale nikt nie może tego namierzyć, najczęściej po dodaniu gazu lub puszczeniu.
- ogrzewanie postojowe załącza się ale nie grzeje.
Dla zdecydowanego opuszczę na naprawę uszczelki pokrywy zaworów i łożyska.