BMW E39 540i Touring
Garść najważniejszych informacji:
4.4 V8 -przedliftowy m62b44 (bez vanosów, znacznie ułatwia utrzymanie) - wszystko zgodne z VIN
LPG
417 tys. przebiegu
OC do 27.07.2025 r.
Świeży przegląd - do 12.03.2026 r.
Auto kupiłem na początku roku po długich poszukiwaniach odpowiedniego egzemplarza.
Zdecydowałem się na ten, gdyż jest w praktycznie maksymalnej specyfikacji wyposażenia, w idealnej kolorystyce i świetnym stanie wnętrza, po udokumentowanym remoncie silnika (2021 r.), świeżym łańcuchu rozrządu i napinaczach (listopad 2024), a także blacharce i lakierowaniu w całości na nowo (piękny, głęboki metalik wpadający w szarość w słońcu). Jedyne nie odmalowane elementy to zderzaki, które także i w moich planach miały być zastąpione m-pakietowymi. Auto ma nowe progi i zero rdzy w typowych dla E39 elementach (nadkola, tylna klapa, progi, podłoga, końcówki drzwi itp.).
Miesiąc temu - w marcu 2025 r. auto przeszło generalny serwis zawieszenia, układu hamulcowego i kierowniczego za 15 tys. zł w renomowanym warsztacie specjalizującym się tylko w BMW, m. in:
- komplet tarcz i klocków z czujnikami,
- regeneracja wszystkich zacisków z zestawami naprawczymi,
- przewody hamulcowe,
- naprawa ręcznego,
- wszystkie zużyte wahacze - proste z przodu i górne z tyłu,
- wszystkie zużyte tuleje zawieszenia i śruby regulacyjne,
- łączniki stabilizatorów,
- drążek kierowniczy i wsporniki drążka,
- wszystkie rolki osprzętu i paski,
- uszczelnienie silnika (1800 zł)
- regeneracja sprężarki nivo wraz z zaworami (1100 zł),
- wymiana obu czujników poziomu paliwa,
- diagnostyka, zbieżność, ustawienie nivo,
- generalny serwis gazu: wymiana wszystkich przewodów, przeniesienie wlewu do klapki paliwowej, "posprzątanie" gazu pod maską (1600 zł), strojenie - auto jeździ na gazie jak na benzynie,
- serwis olejowy ze wszystkimi filtrami,
W tym momencie auto jeździ, jakby miało 2, a nie 28 lat. Jest bardzo zwarte, nic nie stuka i zarówno w trasie, jak i w zakrętach spisuje się wzorowo. Silnik ma pełną moc, nie grzeje się, chodzi równo. Skrzynia działa płynnie, nie szarpie.
Z ciekawych elementów wyposażenia:
- shadowline,
- homologowane lampy - plastry miodu oraz ledowe kwadraty jako światła długie. Ja zostawiłem - zawstydzają jakością świecenia większość współczesnych samochodów, ale można sobie wymienić na oryginalne i zarobić circa 3k zł,
- dwa komplety kół - zimowe 16" z nowymi Kormoranami z lutego tego roku i letnie stylingi 66 17" w dwóch szerokościach - 8 i 9 cali z zupełnie nowymi letnimi oponami,
- czujnik deszczu i zmierzchu - automatyczne światła i wycieraczki - retrofit,
- w pełni sprawne, zregenerowane nivo do korekty poziomu tylnego zawieszenia - można jechać w 5 osób z psem i bagażem, a auto stoi, jakby było puste,
- radio z apple carplay (dorzucam też oryginalne radio business oraz radio Xtrons wartości 3k zł, z interfejsem USB i licencją iBUS do minitorowania parametrów pojazdu i odblokowywania dodatkowych funkcji np. składanie lusterek,
- fabryczny wzmacniacz audio DSP,
- skórzane sporty z pełną elektryczną regulacją i pamięcią i grzaniem,
- tempomat,
- mpakietowe serducho z multifunkcją i elektryczną regulacją,
- automatyczna klimatyzacja (wszystko działa) z funkcją REST,
- szyberdach (sprawny),
- telefon ;).
Aktualnie do poprawy:
- mechanizm uchylania szyby klapy bagażnika nie działa + ostatnio urwała się śruba mocująca teleskop tylnej klapy i klapa opada.
- świeci się trakcja oraz powyżej 160 km/h ABS - pewnie któryś z czujników szwankuje,
- plastik na boku fotela kierowcy jest częściowo ułamany,
- nie ma lewej wewnętrznej klamki z tyłu.
Powód sprzedaży:
To mocna, wygodna i zwarta limuzyna z wspaniałym V8. Już takich nie robio. Wybitny samochód w trasie, ale od tras i wypadów mam busa. Dotychczas zawsze miałem lekkie i zwinne samochody RWD w manualu i to jednak to, czego oczekuję - musiałem kupić 540i, żeby się utwierdzić w tym przekonaniu.