Citroën Berlingo 1.4i Multispace / Plus - 1
Citroën Berlingo 1.4i Multispace / Plus - 2
Citroën Berlingo 1.4i Multispace / Plus - 3
Citroën Berlingo 1.4i Multispace / Plus - 4
Citroën Berlingo 1.4i Multispace / Plus - 5
Citroën Berlingo 1.4i Multispace / Plus - 6
Citroën Berlingo 1.4i Multispace / Plus - 7
Citroën Berlingo 1.4i Multispace / Plus - 8
Citroën Berlingo 1.4i Multispace / Plus - 9
Citroën Berlingo 1.4i Multispace / Plus - 10

1 / 11

Citroën Berlingo 1.4i Multispace / Plus - 1
Citroën Berlingo 1.4i Multispace / Plus - 2
Citroën Berlingo 1.4i Multispace / Plus - 3
Citroën Berlingo 1.4i Multispace / Plus - 4
Citroën Berlingo 1.4i Multispace / Plus - 5
Citroën Berlingo 1.4i Multispace / Plus - 6
Citroën Berlingo 1.4i Multispace / Plus - 7
Citroën Berlingo 1.4i Multispace / Plus - 8
Citroën Berlingo 1.4i Multispace / Plus - 9
Citroën Berlingo 1.4i Multispace / Plus - 10

Najważniejsze

Przebieg

225 500 km

Rodzaj paliwa

Benzyna

Skrzynia biegów

Manualna

Typ nadwozia

Minivan

Pojemność skokowa

1 360 cm3

Moc

75 KM

Opis

Wersja poliftowa. Zakupiony przeze mnie w styczniu tego roku, planowałem pojeździć nim ~3 lata, ale jednak zdecydowałem się zamienić na model z większym silnikiem. Badanie techniczne ważne do 20.09.2025, ubezpieczenie OC do 23.09.2025.

VIN VF7GJKFWC93091154


Wyprodukowany 2003, pierwsza rejestracja(Niemcy) 02.2004.

W Polsce po raz pierwszy zarejestrowany 18.09.2021r. z przebiegiem 188 tys. km.


Kto takim jeździł, wie że to auto doskonałe, dla kogoś kto auto kupuje z praktycznych względów. Nie dość, że pomieści wygodnie 5 osób (3 pełne siedzenia z tyłu), to jeszcze przewiezie mnóstwo rzeczy w bagażniku (ponad 600 litrów pojemności). Jak trzeba przewieźć coś większego, to złożenie drugiego rzędu siedzeń trwa 5 sekund i mamy wręcz auto dostawcze z pojemnością na poziomie 2800 litrów.


Ogromną zaletą tego auta jest to, że części zamienne kosztują grosze i są łatwo dostępne.


Przebieg aktualny to 225 tys. km(w eksploatacji), silnik jak na swój wiek w bardzo dobrym stanie. 


Opony wielosezonowe 185/65 R14 (przód Nokian WeatherProof, tył Continental AllSeasonContact w wersji o podwyższonym indeksie nośności) powinny przejechać jeszcze z 20-30 tys. km. Nowy akumulator - zakupiony w styczniu. Felgi proste, koła wyważone pod koniec marca.


Spalanie w trasie 7,00, w mieście 9,00 litrów Pb95 (dane dosłownie z zeszłego tygodnia).


Wyposażenie:

- ABS

- elektryczne szyby kierowcy i pasażera

- wspomaganie kierownicy

- elektrycznie sterowane lusterko pasażera (z jakiegoś powodu lusterko kierowcy sterowane ręcznie)

- klimatyzacja

- centralny zamek

- 4 poduszki powietrzne

- drzwi tylne przesuwne

- tempomat

- podłokietniki przy przednich fotelach

- roleta bagażnika

- 6 głośników i oryginalne radio CD (włącza się, ale nie wiem czy na pewno działa)

- włączone tzw. "światła skandynawskie", czyli automatycznie włączane światła mijania


1000 km temu wymieniłem w nim:

- końcówki drążków kierowniczych L/P

- sworznie wahaczy L/P

- końcówki stabilizatorów L/P

- piastę koła prawego wraz z łożyskiem


2000 km temu zleciłem regenerację alternatora w wyspecjalizowanym warsztacie oraz wymieniłem pasek wieloklinowy


Oprócz powyższych:

- zamontowałem tempomat - bardzo rzadka sprawa w modelach z silnikiem 1.4, gdyż prawdopodobnie nie był on oferowany do tego modelu, albo niewielu właścicieli decydowało się na zakup (również niewiele osób umie go włączyć jeśli nie był zamontowany fabrycznie)

- podreperowałem wieszak koła zapasowego

- wykonałem geometrię zawieszenia przedniego po wymianie elementów zawieszenia (z tyłu jest belka skrętna, której nie poddaje się geometrii)

- wymieniłem czujnik położenia przepustnicy (na używany, ale oryginalny)

- wymieniłem przepustnicę (używana, ale oryginalna)

- przy przebiegu 192 tys. km wymieniony rozrząd


Przy przebiegu 221 tys. km.:

- wymieniono olej silnikowy oraz filtr

- wymieniono klocki hamulcowe przód

- wymieniono amortyzatory w belce z tyłu

- wymieniono wycieraczki przód (Bosch)


Przy przebiegu 211 tys. km:

- wymieniono chłodnicę klimatyzacji

- naprawiono przewody klimatyzacji

- wymieniono dmuchawę powietrza


Przy przebiegu 204 tys. km:

- wymieniono elementy hamulców tył (bębny)

- wymieniono tarcze hamulcowe przód

- wymieniono olej w skrzyni biegów

- wymieniono rezystor nawiewu wentylatora


Z rzeczy istotnych:


1. Klimatyzacja jest, lecz niestety aktualnie nie działa. Zorientowałem się kilka dni temu i nie miałem jeszcze czasu na dokładniejszą diagnostykę. Wstępnie wygląda na uszkodzenie cewki kompresora (nowy zamiennik kosztuje 75 zł na Allegro).


2. Tempomat działa bez problemu do prędkości 80 km / h. Powyżej wyłącza się podczas podjeżdżania pod górkę. Prawdopodobnie ma to związek z funkcjonowaniem silnika w trybie awaryjnym (włączony check engine), z powodu błędów z którymi jeszcze nie zdążyłem się uporać, a o których poniżej.


3. P0420 - wskazuje na nieprawidłową pracę katalizatora lub problemy w układzie, który z nim współpracuje - nie widać fizycznych uszkodzeń ani oznak typowych dla takich. Obstawiam raczej niewłaściwą pracę którejś z sond lambda, albo konieczność przeczyszczenia katalizatora, albo związek z:


P0414 - błąd systemu wtrysku powietrza wtórnego - prawdopodobnie problem z zaworem powietrza wtórnego. Zakupiłem zawór, ale jeszcze nie wymieniłem. Dołączam do auta.



P0461 - Czujnik poziomu paliwa - usterka zakresu/działania, przewody, czujnik poziomu paliwa - również jeszcze nie diagnozowałem.


Dodatkowo informuję o:
 1114 / permanent fault - L.H. front wheel sensor - prawdopodobnie uszkodzony czujnik ABS w lewym przednim kole.


4. Przed kolejnym badaniem technicznym w aucie trzeba naprawić progi oraz klakson. Progi mam zakupione, czekały na cieplejsze dni, ale zarzucam naprawę. Dołączam do auta.


5. Dołączam także błotnik prawy przód w kolorze nadwozia (dla chcącego do lekkiej naprawy lakierniczej). Obecny warto wymienić.


6. Warto wymienić siłownik zamka centralnego klapy bagażnika. Z jakiegoś powodu wywołuje problem w układzie centralnego zamka i powoduje jego otwieranie.


7. Centralny zamek działa z przekręcenia klucza w drzwiach kierowcy (trzeba wymienić elektronikę w kluczyku, gdyż nie działa, podobno ma zadziałać nawet elektronika z AliExpress).


8. Brak anteny do radia.


9. Lewy błotnik z przodu, jak widać na zdjęciu, ma lekką wgniotkę.


Generalnie genialne auto. Jeszcze kilka lat temu nie spojrzałbym na Berlingo, a przypadek 3 lata temu sprawił, że właśnie w drodze jest do mnie już moje trzecie i na razie zmiany na inny model nie planuję.


Zapraszam do kontaktu.

 

23 kwietnia 2025 10:14

Szczegóły

Podstawowe

Marka pojazdu

Citroën

Model pojazdu

Berlingo

Wersja

1.4i Multispace / Plus

Kolor

Srebrny

Liczba drzwi

4

Liczba miejsc

5

Rok produkcji

2003

Generacja

I (1996-2010)

VIN

Kup ten pojazd na raty

Oblicz

13/14 zweryfikowanych pól

Szczegółowe dane pojazdu zostały zweryfikowane poprzez porównanie ich z rządową bazą danych

Finansowanie

reklama

Potrzebujesz finansowania?

Ustaw warunki kredytu jaki Cię interesuje - na tej podstawie wybierzemy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Kwota finansowania (PLN)

6900

PLN

Min. 1 000 PLN - Maks. 300 000 PLN

Okres (miesiące)

Historia pojazdu

Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.

PartnerPartner logo

Wyposażenie

Audio i multimedia

Radio

System nagłośnienia

Car Inspection logo

Sprawdź samochód przed zakupem

Możesz kupić raport z inspekcji Otomoto, aby sprawdzić stan samochodu i otrzymać go na swój e-mail

Samochód sprawdzony przez specjalistę Otomoto

200-350 sprawdzanych elementów, m.in. pod kątem wyglądu zewnętrznego i stanu technicznego

Szacunkowe koszty naprawy

Przejazd kontrolny i inspekcja w warsztacie (nowe pakiety)

Nowość

Informacje o sprzedającym

Tomek

  • Osoba prywatna

  • Sprzedający na OTOMOTO od 2017

Kontakt bezpośredni

Znajdź nas

Usługi i narzędzia

  • Umowa kupna sprzedaży

  • Ile jest wart Twój samochód?

Partnerzy

Powered by OTOMOTO

  • Otomoto Lease logo
  • Motopedia.otomoto.pl

Nasze aplikacje w twoim telefonie

    Google Play StoreApp Store