Citroën CX - 2
Citroën CX - 3
Citroën CX - 4
Citroën CX - 5
Citroën CX - 6
Citroën CX - 7
Citroën CX - 8
Citroën CX - 9
Citroën CX - 10
Citroën CX - 11
Citroën CX - 12
Citroën CX - 13
Citroën CX - 14
Citroën CX - 15
Citroën CX - 16
Citroën CX - 17
Citroën CX - 18
Citroën CX - 19
Citroën CX - 20
Citroën CX - 21
Citroën CX - 22
Citroën CX - 23
Citroën CX - 24
Citroën CX - 25
Citroën CX - 26
Citroën CX - 27
Citroën CX - 28
Citroën CX - 29
Citroën CX - 30
Citroën CX - 31
Citroën CX - 32
Citroën CX - 33

1 / 34

video
Citroën CX - 2
Citroën CX - 3
Citroën CX - 4
Citroën CX - 5
Citroën CX - 6
Citroën CX - 7
Citroën CX - 8
Citroën CX - 9
Citroën CX - 10
Citroën CX - 11
Citroën CX - 12
Citroën CX - 13
Citroën CX - 14
Citroën CX - 15
Citroën CX - 16
Citroën CX - 17
Citroën CX - 18
Citroën CX - 19
Citroën CX - 20
Citroën CX - 21
Citroën CX - 22
Citroën CX - 23
Citroën CX - 24
Citroën CX - 25
Citroën CX - 26
Citroën CX - 27
Citroën CX - 28
Citroën CX - 29
Citroën CX - 30
Citroën CX - 31
Citroën CX - 32
Citroën CX - 33

Najważniejsze

Przebieg

21 400 km

Rodzaj paliwa

Benzyna

Skrzynia biegów

Manualna

Typ nadwozia

Sedan

Pojemność skokowa

1 985 cm3

Moc

102 KM

Opis

Citroen CX to jedna z legend motoryzacji, a ten egzemplarz to jego najbardziej pierwotna forma. Jest to jeden z najstarszych zachowanych na świecie egzemplarzy tego modelu, zgodnie z rejestrem prowadzonym przez autora książki “Citroën CX: aerodynamic elegance”


Jest to auto z pierwszego roku modelowego 1975, czyli bardzo krótkiej “zerowej” serii tego auta. Posiada bardzo ciekawe zestawienie kolorystyczne: lakier w kolorze koralowym, oraz czerwone wnętrze. Samochód nigdy nie był restaurowany, poprzedni właściciel odświeżył na nim powłokę lakierniczą (mam zdjęcia dokumentujące dobry stan auta przed tym zabiegiem), oraz obszył fotele zgodnie z oryginalnym materiałem, przeszyciami i kolorystyką.


Samochód jest w takim stanie, że jak chcę się nim przejechać nawet kilkaset kilometrów, to biorę kluczyki, odpalam i jadę bez stresu.

Auto pierwotnie pochodzi z Austrii, gdzie zostało sprzedane jako nowe w salonie Helmut Kuss KG w Graz. Do samochodu posiadam oryginalną książkę homologacyjną dopuszczającą pojazd na rynek Austriacki, wraz z pełną specyfikacją samochodu i historią do końca lat dziewięćdziesiątych. W 2016 auto zostało zakupione przez poprzedniego właściciela i sprowadzone do Polski. Samochód odkupiłem kilka lat temu i od tego czasu utrzymuję go w świetnym stanie mechanicznym. Między innymi wyciągnięty został silnik ze skrzynią biegów, wymienione sprzęgło, zregenerowana skrzynia (za poprzedniego właściciela), zregenerowany gaźnik. Przednie sfery zawieszenia zostały zregenerowane, a tylne oraz akumulator ciśnienia wymienione na nowe. Zregenerowany został układ hamulcowy, założone nowe opony. Zregenerowany został układ zapłonowy oraz rozrusznik.


Samochód ma bardzo nietypową jak na swoje czasy sylwetkę. Był to trochę trójszybowy sedan, trochę fastback. Francuzi nazywali to nadwozie berlina. Tył typu kamma, z ujemnie ściętym zakończeniem. Bardzo wysoka szyba, która poskutkowała pojedynczą wycieraczką na środku maski. Maska bez podszybia. Progi schowane głębiej, za drzwiami, a nie pod nimi. Tylne koła rozstawione węziej niż przednie, co więcej, tylne koła schowane za dodatkowymi arkuszami blachy, w celu poprawy aerodynamiki. Nazwa tego samochodu wywodzi się wprost od współczynnika oporu aerodynamicznego CX. Samochód okazał się od razu wielkim hitem, bez problemu wygrał konkurs CAR OF THE YEAR w 1975 roku, ukochały go sobie gwiazdy filmowe i muzyczne, a także ważne osobistości tego świata. Citroenami CX jeździli chociażby Jacques Chirac, Erich Honecker, Grace Kelly, czy Carlos Santana.


Samochód w 2024 roku zarejestrowałem jako zabytkowy. Zdjęcia “przed garażem”, oraz zdjęcia wnętrza prezentują samochód na dzień 1 lutego 2025. Pozostałe zdjęcia są z 2023 i początku 2024 dla zaprezentowania auta w innej scenerii, dlatego auto ma na nich białe tablice.


Samochód budzi pozytywne reakcje w ludziach. Często się na jego widok uśmiechają, zagadują. Startując nim w różnych imprezach kilkukrotnie wygraliśmy konkursy elegancji.


Samochód wystąpił między innymi na kanale youtube “Jan Garbacz”, serdecznie polecam obejrzenie filmu z testem tej sztuki.

https://www.youtube.com/watch?v=FSpeXpvZnF8


Do auta dokładam poszukiwaną żaluzję tylnej szyby widoczną na zdjęciach. Demontuje się ją bez śladu w 30 sekund, można jeździć bez niej.


Odczyt licznika przebiegu: około 21400 km


Auto posiada krótki numer nadwozia, z czasów przed standardem VIN. Ponieważ otomoto wymaga długiego VINu uzupełniłem go "XXX"

 

10 kwietnia 2025 9:21

Szczegóły

Podstawowe

Marka pojazdu

Citroën

Model pojazdu

CX

Kolor

Czerwony

Liczba drzwi

4

Rok produkcji

1975

VIN

Kup ten pojazd na raty

Oblicz

Finansowanie

reklama

Potrzebujesz finansowania?

Ustaw warunki kredytu jaki Cię interesuje - na tej podstawie wybierzemy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Kwota finansowania (PLN)

60000

PLN

Min. 1 000 PLN - Maks. 300 000 PLN

Okres (miesiące)

Historia pojazdu

Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.

PartnerPartner logo
Car Inspection logo

Sprawdź samochód przed zakupem

Możesz kupić raport z inspekcji Otomoto, aby sprawdzić stan samochodu i otrzymać go na swój e-mail

Samochód sprawdzony przez specjalistę Otomoto

200-350 sprawdzanych elementów, m.in. pod kątem wyglądu zewnętrznego i stanu technicznego

Szacunkowe koszty naprawy

Przejazd kontrolny i inspekcja w warsztacie (nowe pakiety)

Nowość

Informacje o sprzedającym

Wojciech

  • Osoba prywatna

  • Bardzo sprawnie odpowiada

  • Sprzedający na OTOMOTO od 2017

Kontakt bezpośredni

Znajdź nas

Usługi i narzędzia

  • Umowa kupna sprzedaży

  • Ile jest wart Twój samochód?

Partnerzy

Powered by OTOMOTO

  • Otomoto Lease logo
  • Motopedia.otomoto.pl

Nasze aplikacje w twoim telefonie

    Google Play StoreApp Store