Cześć, mam na sprzedaż rzadkiego kąska Citroen Xsara VTS z silnikiem 2.0 16V XU10J4RS 167KM z 2003roku. Waga 1010kg z prawym oryginalnym fotelem, ale można jeszcze coś z niego urwać ;). Żeby w środku było trochę kultury, wnętrze jest wyklejone lekkim, cieniutkim czarnym filcem, a gdzie nie ma filcu, jest czarny lakier, zrobione są lekkie boczki z ABSu. Założony fotel Mirco S3 na mocowaniach od Swagrów, pasy QMS (TRS) z homologacją drogową, kierownica RRS w skórze, gaśnica IRP 2kg, nóż do pasów OMP, lekka dmuchawa z adapterem do deski (wieje na szybę), zapięcia maski Sparco. Gwint Ta-technix (normalnie pracuje, nie jest betonowy). Zaadaptowane są camber platey z Mini R53, (ciężko coś kupić w Polsce do Xsary), co poskutkowało diametralną zmiana w prowadzeniu, camber ustawiony na 3°, a caster 5°, gdzie fabrycznie jest to: camber 0,5° i caster 3°. Xsara stoi na bardzo lekkich "alu-stalówkach" 15" (4,8kg/szt).
Silnik odpala na strzał, dobrze się zbiera, nie ma żadnych wycieków. Nie dymi, nie bierze oleju ani płynu chłodzącego, nie przegrzewa się. Jeździ na 5W50. Silnik ma fabryczny kolektor wydechowy "baran", katalizator na miejscu, tłumik końcowy Buzzer, jest głośny, ale bez tragedii. Wielki kolektor ssący dostaje powietrze ze stożka, który jest odgrodzony od komory i ma dopływ zimnego z wlotu w zderzaku. W zawieszeniu nie ma luzów.
W zeszłym roku założona nowa maglownica z drążkami i końcówkami, sworznie, krótsze łączniki staba, nowa chłodnica wody. W 2022r zregenerowana była tylna belka, wymienione poduszki belki, położone nowe miedziane przewody hamulcowe z tyłu, nowe zaciski i tarcze.
Największym mankamentem Citroena jest schodzący lakier bezbarwny, ale w tym aucie chyba nie chodzi o to, żeby było miss piękności, prawy próg od dołu średnio wygląda, ale da się go podnieść lewarkiem, poza tym blacharsko nieźle. Wypadałoby wymienić rozrząd, bo ma z 5-6lat i wymienić olej, choć przejechane ma tysiąc albo dwa, to ma dwa lata. Wydech na łączeniu z kolektorem jest nieszczelny.
Ubezpieczenie ważne do 04.2026, przegląd 10.2025.
Do auta dodaje pakiet wyjazdowy w postaci: nowe klocki TRW na przód i tył, pasek Conti, zapasowe cewki, termostat, komplet zwykłych stalówek, prawy oryginalny fotel. Dwa zapasowe kluczyki, nawet książka serwisowa haha, w ramach ciekawostki samochód jest z polskiego salonu. Sprzedaję na oponach RaceGC 2x Hard, 2x Medium w świetnym stanie.
Powód sprzedaży jest taki, że przez zeszły rok zrobiłem nim niecałe 250km odwiedzając jeden trackday. A od 2021r, kiedy go kupiłem (seryjnego) byłem nim cztery-pięć razy na torze. Nie mam kiedy nim jeździć. Ciężko oszacować jego wartość, bo niełatwo znaleźć drugiego takiego VTS'a na sprzedaż, w internecie znalazłem jednego na mobile.de za jakaś chorą cenę, wydaje mi się, że 9500zł to będzie uczciwa oferta.
Zapraszam do kontaktu i oględzin w Grodzisku Mazowieckim.