Największe plusy: napęd AWD, pojemność/ładowność, wyposażenie, mały przebieg (auto wyjazdowe, na długie trasy), komfort podróżowania, niskie spalanie, aktywna gwarancja producenta na układ napędowy (w tym silnik i skrzynia biegów) wraz z pakietem assistance.
Zakupiony w polskim salonie - jestem pierwszym użytkownikiem (według CEPIK i z konieczności w serwisie OTOMOTO jestem jako 2 właściciel, ale w rzeczywistości najpierw użytkowałem auto jako leasingobiorca a potem wykupiłem po zakończeniu umowy leasingowej - w załączeniu zdjęcie z umową/zamówieniem samochodu w salonie w Bielsku-Białej z końca 2018 roku - odbiór był na wiosnę 2019 roku), samochód serwisowany corocznie w ASO - dzięki temu ma zapewnioną GWARANCJĘ FORD 12 zgodnie z załączoną umową (patrz zdjęcia) - istnieje możliwość corocznego przedłużenia nawet do 12 lat od daty produkcji.
Sprzedaż na fakturę! - nie ma konieczności zapłaty podatku PCC dla kupującego.
Najbogatsza wyposażeniowo wersja Titanium + wyposażenie dodatkowe (skany specyfikacji widoczne na zdjęciach), oszczędny diesel 2-litrowy, moc 190 KM, skrzynia automatyczna - A8, działająca bez opóźnień.
7 miejscowy van (bardzo funkcjonalny samochód, szczególnie dla rodzin na wyjazdy).
Najważniejsze dla mnie:
Napęd na 4 koła ułatwia (czasami wręcz umożliwia) jazdę w warunkach zimowych oraz w deszczu.
Aktywne zawieszenie adaptacyjne (CCD) - z możliwością wyboru jednego z 3 trybów: Komfort, Standard lub Sport (tryb sportowy szczególnie przydaje się na zakrętach i przy wyższych prędkościach).
Adaptive Cruise Control z radarem – tempomat adaptacyjny (rewelacyjny w porównaniu do tempomatów innych marek, nawet tych z segmentu "premium" - mam porównanie z Volvo).
Dodatkowe wyciszenie wnętrza - szyby z dodatkową warstwą akustyczną.
System nagłośnienia Premium (12 głośników Sony w tym subwoofer).
Rozbudowana funkcja sterowania głosem w języku polskim (np. dzwonienie, znajdywanie punktów POI oraz nawigowanie pod wskazany głosem adres).
Active Park Assist - system wspomagający parkowanie prostopadłe i równoległe oraz wyjazd z równoległego miejsca parkingowego).
Dach panoramiczny - otwierany i składany elektrycznie, szkło z filtrem przeciwsłonecznym IR.
Tapicerka skórzana w kolorze beżowym - w doskonałym stanie, praktycznie bez śladów użytkowania. Jasne i przestronne wnętrze (nie przygnębiające jak większość ciemnych odcieni). Fotele przednie regulowane elektrycznie z funkcją pamięci położenia, podgrzewane i wentylowane z funkcją regulacji temperatury i masażem (bardzo przydatne w podróży).
Kierownica obszyta skórą i podgrzewana elektrycznie (ręce w zimie nie marzną!). Kolumna kierownicy regulowana elektrycznie i z pamięcią położenia.
Hak holowniczy automatyczny (baaardzo praktyczny). Jest też trzecia tablica rejestracyjna, gdyby ktoś chciał zachować numery.
Reflektory dynamiczne wraz z funkcją automatycznego oświetlenia adaptacyjnego FULL-LED, dodatkowo z doświetlaniem zakrętów.
Klapa bagażnika otwierana elektrycznie (również nogą - duża wygoda na zakupach).
MINUSY:
W mojej ocenie jedyny minus to powłoka lakiernicza (fabryczny lakier specjalny ekologiczny wodorozcieńczalny - widoczne są niestety ślady użytkowania i uszkodzenia powłoki lakierniczej - patrz film (link: https://youtu.be/cTrCw4x-MlY).
Wyposażenie dodatkowe, ponadstandardowe:
Pełnowymiarowe koło zapasowe (nie dojazdówka ani zestaw naprawczy - specjalnie dokupowałem na dłuższe wyjazdy - raz się przydało!).
Mata ochronna do bagażnika.
Siatka zabezpieczająca strefę bagażową.
Roleta zasłaniająca przestrzeń bagażową.
Komplet dodatkowych letnich dywaników materiałowych (oprócz gumowych na zimę).
NOWE opony letnie (na felgach aluminiowych) 235/55 R17.
Komplet kół z używanymi oponami zimowymi (felgi stalowe), łańcuchy śniegowe.
Mogę dorzucić również poprzeczki do relingów dachowych i box dachowy Thule (na zdjęciu na windzie w garażu) - ma już swoje lata, ale jest w pełni sprawny.
Pozostałe istotne wyposażenie:
Ford MyKey - funkcja programowania i zapisywania ustawień dla danego kluczyka.
Trzeci rząd siedzeń składany i rozkłady elektrycznie, drugi rząd składany elektrycznie.
Automatyczna klimatyzacja dwustrefowa.
Rolety przeciwsłoneczne w tylnych drzwiach.
Przyciemniane szyby z tyłu.
Roleta dachu szklanego otwierana i zamykana elektrycznie.
2 gniazda USB typu B, w tym do przewodowego CarPlay/Android Auto.
Gniazdo 12V w drugim rzędzie siedzeń oraz gniazdo 230 V.
Gniazdko 12V w bagażniku.
Lusterko wsteczne automatycznie ściemniające się. Dodatkowe lusterko do monitorowania tylnych siedzeń (dzieci w fotelikach).
Lusterka boczne z podświetleniem i składane automatycznie, podgrzewane, z funkcją pamięci położenia
System automatycznego otwierania wszystkich okien w drzwiach.
Isofix-y.
Podgrzewana przednia szyba i dysze spryskiwaczy (umieszczone w piórach wycieraczek - bez rozbryzgiwania po całej szybie).
Czujnik deszczu i automatyczne wycieraczki.
Kamera cofania. Czujniki parkowania z przodu i z tyłu.
Elektryczny hamulec postojowy.
Komputer pokładowy oraz radioodtwarzacz SYNC 3 z nawigacją satelitarną z mapami Europy 3D, z komunikatami w języku polskim, kolorowy wyświetlacz dotykowy 8", zestaw głośnomówiący Bluetooth sterowany z kierownicy, AppLink.
Oświetlenie nastrojowe, liczne schowki.
Systemy bezpieczeństwa:
Driver alert - system monitorowania koncentracji kierowcy.
Line Keeping System - system ostrzegający przed zmianą pasa.
Pre collision assist - system wspomagania w celu zmniejszenia skutków ewentualnych kolizji.
Blind spot assist - system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach.
System monitorowania ciśnienia w oponach.
System rozpoznawania znaków drogowych.
Cross Traffic Alert - system ostrzegania o ruchu poprzecznym przy wyjeżdżaniu z parkingu.
Uwaga - była wymieniona (w ASO, z polisy OC sprawcy) klapa bagażnika i tylny zderzak po delikatnym najechaniu od tyłu na światłach - mam zdjęcia i film z kamerki.