Sprzedam mój prywatny samochód Honda Civic VIII w najwyższej wersji wyposażenia - Executive, którego jestem właścicielem od ponad 2 lat a użytkownikiem jeszcze dłużej. Honda ma dołożone wszystko co się da oprócz nawigacji, w tym reflektory ksenonowe oraz rzadko spotykany szklany dach panoramiczny, który ładnie oświetla wnętrze.
Od samego początku po wyjechaniu z salonu Honda dostaje dużo troski, tzn.:
- jest trzymana tylko i wyłącznie w garażu podziemnym (ostatni tydzień pod chmurką, bo nabyłem nowy samochód)
- jest serwisowana tylko w ASO (oprócz montażu i serwisu związanego z LPG)
- co roku ma praną tapicerkę
Samochód jest w idealnym stanie technicznym, dzięki temu, że wszystkie naprawy były robione na bieżąco a w zasadzie często nawet zapobiegawczo. Posiadam 24 faktury z ASO zebrane w ciągu tych 14 lat, w których jest opisane co i kiedy było robione. Jedyną poważniejszą naprawą przy przebiegu 55 tys była naprawa po stłuczce, podczas której wymieniono błotnik, listwę oraz reflektor (faktura w galerii). Tutaj też zaznaczę, że ten wymieniony błotnik to jedyny malowany element w tym samochodzie. Reszta faktur to naprawy eksploatacyjne, takie jak olej, żarówki, elementy zawieszenia, hamulce.
W lutym 2023 przy przebiegu 180 tys założyłem do Hondy instalację LPG firmy BRC, najwyższy model do tych silników, na niczym nie było oszczędzone - szczegóły w galerii. Chwilę po założeniu instalacji okazało się, że jednak nie będę musiał robić długich tras, które miałem w planach, stąd na LPG zostało zrobione dopiero 30 tys km. Z racji konieczności wykonywania corocznych przeglądów gwarancyjnych instalacji, przy okazji tych przeglądów były robione wymiany oleju i filtrów oraz regulacja zaworów (a więc już nie w ASO). Dodam, że instalacje BRC mają dożywotnią gwarancję, więc nie ma mowy o stresie związanym z awariami.
Honda z racji garażowania nie ma na podwoziu rdzy, przy czym nie była też konserwowana, więc przed nią jeszcze pewnie kilkanaście lat jazdy, tym bardziej jeśli kolejny właściciel wykona konserwację.
W połowie 2024 kupiłem nowy akumulator, umieściłem zdjęcie dokumentu w galerii.
Samochód sprzedaję na felgach 17" z zimowymi oponami Continental Winter Contact 225/45, które w zasadzie mają bieżnik jak nowe (zdjęcie w galerii), ale dorzucam drugi komplet felg, też 17" z letnimi oponami Uniroyal Rainsport 5 225/45, które bieżnika też mają bardzo dużo, bo mają przejechane dopiero 2 sezony. W galerii wrzucam zdjęcie wzoru felg letnich, ale nie jest to zdjęcie moich felg, bo nie miałem możliwości się do nich dostać.
Mankamenty/wady/minusy wizualne:
- rysa i wgniotka na prawych tylnych drzwiach
- wgniotka na prawych przednich drzwiach
- zadrapanie na tylnym zderzaku
Bardzo ciężko było ująć je na zdjęciu, mogę przesłać na maila oryginały zdjęć z galerii.
Mankamenty/wady/minusy mechaniczne:
- na tegorocznym przeglądzie okazało się, że lewy tylny i prawy tylny amortyzator mają ok 20% różnicy w sprawności, co dla niektórych może kwalifikować się do wymiany, ja uznałem, że jest to znikoma różnica
- klocki hamulcowe były zmieniane bardzo dawno temu, niby nic się z nimi nie dzieje, bo Honda jeździła głównie autostradami, ale mam wrażenie, że za niedługo może trzeba będzie je zmienić
- wycieraczki przy niskich temperaturach słabo zbierają, moim zdaniem trzeba je wymienić
- jakiś czas temu spaliły się 2 żarówki postojowe, nie znalazłem czasu, aby je wymienić
Samochód jest sprawdzony, zadbany, dla osoby która poszukuje niezawodnego środka transportu na długie lata. Chętnie wybiorę się z zainteresowaną osobą na przegląd, aby miała pewność, że nie kupuje kota w worku. Jeśli coś tam wyjdzie do roboty, to oczywiście nieco obniżę cenę.