Sprzedam Hondę Legend KB1 z 2006r. z silnikiem 3.5 V6, napędem 4x4 SH-AWD, automatyczną skrzynią biegów oraz instalacją LPG.
Przegląd ważny do 25.01.2026
OC ważne do 03.03.2026
Aktualny przebieg: 351 000 km
Samochód kupiłem w lutym 2022 r. przy przebiegu 306 tys. km – jestem jego trzecim właścicielem. Auto używane na co dzień, przez ponad 3 lata przejechałem nim ponad 45 tys. km. Regularnie serwisowane – zdecydowana większość napraw została udokumentowana fakturami. Mam dwa kluczyki. W aucie nigdy nie było palone.
Historia serwisowa (chronologicznie):
Luty 2022 (306 300 km) – uszczelnienie miski olejowej, wymiana oleju + filtry (Millers 5W30 EE Performance)
Kwiecień 2022 (309 100 km) – uszczelki pokryw zaworów (OEM), opaski przekładni kierowniczej, cięgno poziomowania świateł | (310 400 km) - wymiana hamulców tył (tarcze + klocki) w ASO Honda Biela Długołęka
Czerwiec 2022 – nowa rura dolotu powietrza
Lipiec 2022 (315 800 km) - wymiana oleju i filtrów
Sierpień 2022 (316 055 km) - montaż instalacji LPG (LPGTech 326, reduktor KME Twin, wtryski Yeti Plus, butla 48L brutto / 38L netto) (Homologacja butli do 2032r.)
Wrzesień 2022 (318 330 km) - regeneracja przekładni kierowniczej, nowa poduszka silnika
Luty 2023 (323 600 km) - wymiana oleju i filtrów + płukanka TEC2000
Maj 2023 (328 100 km) - przegląd LPG, nowe koło pasowe wału korbowego i pasek klinowy
Czerwiec 2023 - nowe żarniki D2S (Osram Night Breaker Laser 200%)
Lipiec 2023 (329 000 km) - uszczelnienie wycieków przy rozrządzie, poprawa uszczelnienia miski olejowej
Wrzesień 2023 (330 000 km) - regeneracja pompy wspomagania, wymiana oleju w skrzyni, skrzyni rozdzielczej i mostach (Honda ATF, DPS)
Październik 2023 (331 000 km) - nowe opony całoroczne Hankook Kinergy 4S (DOT 2023)
Marzec 2024 (335 000 km) - wymiana oleju i filtrów
Styczeń 2025 (346 000 km) - nowa przednia szyba (zamiennik, brak czujnika deszczu – posiadam czujnik, ale zamiennik nie miał przygotowania)
Luty 2025 - nowy akumulator GROM
W lutym 2025 doszło do awarii, przy ok. 80 km/h auto nagle straciło moc – silnik przestał się wkręcać powyżej 2000 obr./min.
Diagnoza u mechanika: zapchany układ wydechowy – rozpadł się jeden z katalizatorów, którego fragmenty zablokowały przepływ spalin.
Mechanik usunął wkłady z dwóch katalizatorów (środkowego i tylnego), przywracając prawidłowy przepływ.
Od tego czasu silnik odzyskał moc i jeździ normalnie lecz zaczął spalać olej, około 1L / 100 km, z wydechu pojawił się zauważalny dym, prawdopodobnie olej się przepala brak wycieków spod silnika, ale auto nie ma dolnej osłony – ewentualne pocenie może być widoczne po umyciu od spodu
Drobne mankamenty:
- Check engine (błąd P0134) – najpewniej sonda lambda S1B1
- Czasami wyskakuje błąd SH-AWD, pojawia się tylko jak check się zapala – prawdopodobnie ma to związek z sondą, mimo tego błędu napęd działa normalnie
- Sporadyczny błąd AFS – skrętne ksenony działają, prawdopodobnie czujnik złapał wilgoć.
- Prawa przednia szyba nie domyka się do końca – trzeba docisnąć ręcznie
- Piszczące dźwięki z okolic kół podczas jazdy do przodu – prawdopodobnie łożysko lub coś z zawieszenia
- Zderzak przedni lekko obtarty, tylny również
- Lewe przednie nadkole zdjęte – pęknięte, nadaje się do pospawania
- Fotel kierowcy jest rozpruty na środkowym panelu
- Ledwo widoczna rdza na prawym tylnym nadkolu
- Naboje maski wybite – pozostałość po dawnej kolizji (informacja od pierwszego właściciela)
Samochód jest bardzo dobrze wyposażony – posiada dwustrefową klimatyzację, system nagłośnienia BOSE, elektrycznie regulowane fotele z pamięcią ustawień oraz podgrzewaniem z przodu, szyberdach, kamerę cofania, czujniki parkowania z tyłu, tempomat, fabryczną nawigację satelitarną, składane i podgrzewane lusterka z funkcją fotochromatyczną i wiele innych udogodnień.
W trasie auto zużywa około 12,5 l LPG / 100 km (przy 120 km/h zbiornik wystarcza na ok. 310 km), a w mieście około 18 l / 100 km, co daje zasięg 210–230 km na jednym tankowaniu.
Auto mimo wieku nadal prowadzi się dobrze i komfortowo.
Samochód można obejrzeć we Wrocławiu - okolice Krzyki/Borek