Maserati Quattroporte IV debiutowało w 1994 roku, po kilku latach przerwy, zastępując kanciate linie Tipo AM 330 zupełnie nowymi kształtami stworzonymi przez prawdziwą legendę, Marcello Gandiniego. Pod maską specjalność włoskiej marki, silnik w układzie biturbo, tu w topowej wersji, w widlastym układzie ośmiu cylindrów. Gwarantuje brzmienie, któremu nikt nie pozostanie obojętny i prawdziwy wulkan dostępnej mocy. We wnętrzu świetna skóra, drewno i klimat, jakiego spodziewamy się po włoskim aucie klasy wyższej. Przez 7 lat produkcji wyprodukowano jedynie 2841 egzemplarzy Quattroporte IV, a w poprawionej wersji Evoluzione, opracowanej w 1998 roku, gdy już marka znalazła się pod kontrolą Ferrari, zbudowano 258 sztuk z V8 ze skrzynią manualną i 82 sztuki w wersji 3.2 V8 Automatic, takiej jak w ogłoszeniu. Ten egzemplarz pochodzi z zamykającej historię modelu na rynku japońskim 50 sztuk, które zostały przez importera specjalnie oznaczone, nazwane i ponumerowane. Oto Maserati Quattroporte 3.2 V8 Evoluzione Cornes Serie Speciale – numer 2 z 50 sztuk.
Maserati Quattroporte 3.2 V8 Evoluzione Cornes Serie Speciale
Rocznik: 1999
Przebieg: 66800 km
Pojemność: 3217 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 335 KM
Cena: 129900 PLN brutto (faktura VAT)
Maserati Quattroporte 3.2 V8 Evoluzione Cornes Serie Speciale N° 02/50
Auto sprowadzone z Japonii w 2023 roku z oceną 4.
W Polsce przeszło duży serwis praktycznie wszystkich podzespołów mechanicznych (faktury na same części ~ 7.000 EUR). Auto doinwestowane pod każdym względem – spełnione marzenie/kaprys z lat dzieciństwa. Teraz czas, żeby cieszył nowego właściciela naprawdę bardzo szybką, bezawaryjną jazdą. Autem przejechałem ponad 3 tys. km podczas tylko słonecznej pogody.
Nie sztuką jest kupić Maserati, sztuką jest je utrzymać, by móc cieszyć się z walorów jakie posiada ten wóz. Jest to ostatnie ręcznie składane Maserati w historii.
Egzemplarz bardzo medialny TVN 24 (program nt. tablic rejestracyjnych) oraz TVN Turbo (Wojny Samochodowe).
Auto do obejrzenia i ewentualnego testowania w Warszawie.