Dzień dobry,
na sprzedaż Mazda 3 BL z ekonomicznym silnikiem diesla 1.6. Średnio spalanie to 6,3 l/100km.
Auto sprowadziłem dla siebie z Belgii w 2016 roku i do teraz było użytkowane tylko przeze mnie.
Wersja mocno wyposażona Exclusive+ (podgrzewane fotele, przednia szyba, tempomat, dwustrefowa klimatyzacja)
W momencie zakupu przebieg samochodu wynosił około 88000 w tej chwili auto ma przejechane 265307 km.
Przez cały okres użytkowania auto nigdy mnie nie zawiodło (zawsze dojechałem do celu) może dlatego, że było na bieżąco serwisowane. Olej wymieniany był co 10000-12000 km zawsze na oryginalny mazdowski dedykowany do silników z DPF. Co drugą wymianę, oprócz oleju i filtra oleju wymieniane były filtry paliwa i powietrza. Ostatnia wymiana wykonana wszystkich filtrów oraz oleju przy przebiegu 264000 - styczeń 2025. Podczas tej wymiany uzupełniony został również dodatek katalityczny do filtra cząstek stałych. W ciągu ostatnich 5 lat, z uwagi na zużycie, w samochodzie wymienione zostały:
- styczeń 2025 - nowy akumulator Yuasa YBX3030
- maj 2024 - drążki kierownicze wraz końcówkami, łączniki stabilizatora przód (firmy CTR), po wymianie ustawiona zbieżność
- luty 2024 - tarcze i klocki hamulcowe TRW (przód i tył), koło pasowe silnika, nowy filtr cząstek stałych firmy Oyoda, siłowniki klapy bagażnika, czujnik temperatury DPF (DENSO)
- sierpień 2023 - kompletny rozrząd wraz z pompą wodną (INA) (druga wymiana rozrządu odkąd mam auto), pasek osprzętu oraz chłodnica klimatyzacji (DENSO)
- marzec 2023 - amortyzatory tylne wraz odbojami (SACHS)
- październik 2022 - pokrywa zaworowa, przewód powietrzny to turbo
- lipiec 2022 - zawór EGR (DENSO)
- marzec 2020 - pompa hamulcowa na ATE
Z rzeczy które wymagają jakiejś uwagi to:
- brak czynnika w klimatyzacji. Kilmatyzacja jest sprawna - przynajmniej tak było w lecie 2024.
- opony tylne mają już swoje lata i pewnie byłby potrzebne nowe