Szanowni Państwo,
przedmiotem ogłoszenia jest Mazda 3 III generacji widoczna na zdjęciach. Auto jest skonfigurowane w najwyższej wersji (SkyPassion) powiększonej o dodatki.
Auto pochodzi z Polskiego salonu, jest całkowicie bezwypadkowe, a ja jestem jego drugim właścicielem (zakupione od znajomych, którzy nabyli je w salonie we Wrocławiu).
Samochód wykorzystywany przeze mnie „na codzień” głównie na trasach szybkiego ruchu, konkretnie S11 i A2 - gdyż tymi trasami dostaje się codziennie do pracy (ok. 10 km w jedną stronę).
Auto do poprawek lakierniczych (typowe otarcia parkingowe). Nie ruszałem ich ze względu na chęć pozostawienia oryginalnego lakieru, za dopłatą mogę je usunąć na prośbę kupującego.
Auto używane prywatnie, głównie na autostradach i trasach szybkiego ruchu.
Poza wymienionymi, auto prezentuje się naprawdę atrakcyjnie - pomalowane zostało przez producenta pięknym lakierem 25D white pearl, który swietnie odbija światło, tworząc super refleksy.
Auto mechanicznie jest całkowicie sprawne i daje bardzo dobre wrażenia z jazdy. Niewątpliwym atutem tego pojazdu jest nisko osadzony środek ciężkości oraz niezawodny wolnossący silnik benzynowy 2.0 Skyactive. Silnik, którym, w mojej opinii, Mazda udowodniła konkurencji, że turbina potrzebna jest mechanikom, a nie kierowcom, a „downsizing” silników jest chorobą Europy. Jako, że auto ma 2 litrowy silnik wolnossący i ok. 120 km jego kultura pracy i użytkowania jest zachwycająca.
Auto jest zadbane i wszystko w nim jest wymieniane na czas. Olej wymieniany co 10/15 tysięcy kilometrów, zawsze gdy to możliwe (jakieś 80/90% przypadków) tankowane benzyną Shell V-Pover Racing (na co mam faktury), tapicerka prana była co najmniej dwa razy w roku (ostatnie pranie odbyło się w marcu 2025 r.) etc.
W ostatnim czasie wymienione zostały (grudzień - marzec):
- akumulator (poprzedni osłabł i skutkowało to wyłączaniem funkcji i-stop, przy czym wyłączam ją ręcznie, po prostu irytował mnie błąd na desce rozdzielczej); oraz
- sworzeń lewego przedniego koła (po przeglądzie technicznym dostałem informację, że można się przymierzyć do jego wymiany); oraz
- opony zimowe (Barum Polaris 5) wraz z wyważaniem itp.; oraz
- drobne elementy eksploatacyjne związane z bezpieczeństwem (tzw. wiosenne porządki) np. wycieraczki szyby, polerowanie reflektorów.
Dla tych z Państwa, którzy dotarli do tego fragmentu - przedstawiam kilka ciekawych elementów wyposażenia niniejszego auta, które nie są oczywiste dla pojazdów serii 3:
- wyświetlanie prędkości i nawigacji na szybie (tzw. system „head up”);
- elektroniczny wyświetlacz prędkości z dużym zegarem obrotomierza;
- nagłośnienie bose (dziewięciogłośnikowy system - najlepszy możliwy w tych autach);
- kontrola martwych pól (tzw. system BSM);
- system hamowania RVM;
- podgrzewane fotele kierowcy i pasażera;
- system i-stop;
- kokpit z czerwonymi przeszyciami;
- skórzane elementy wnętrza, w tym: kierownica, mieszek gałki zmiany biegów, osłona hamulca ręcznego;
- elementy wnętrza stylizowane na włókno węglowe;
- bezdotykowe i samoczynne zamykanie drzwi;
- otwieranie zamka drzwi przez dotknięcie klamki;
- system tzw. „odprowadzania do domu”, podświetlenie przy otwieraniu i zamykaniu;
- system wybierania głosowego.
Auto uwielbiam i jeżdżę nim z przyjemnością, niemniej, ze względu na powiększenie rodziny szukam czegoś większego.
Oczywiście, zgadzam się na wszelkie badania pojazdu na koszt potencjalnie kupującego (w tym odwiedzenie stacji diagnostycznej, podłączenie komputera, mierniki lakieru etc.)