Na sprzedaż Mazda MX-5 z 2001 roku, wersja Phoenix z silnikiem 1.6, skrzynia 5b i szpera Torsen 4.3. Kupiona 25 go stycznia 2020 roku od Miatamotive, byla swiezo sprowadzona do kraju. Data pierwszej rejestracji 21.03.2002. Pierwszy wlasciciel jezdzil autem do 2011 roku, później auto przeszło w kolejne ręce w rodzinie, ostatnie lata przed sprzedażą do PL wiecej stala niż jeździła. W rękach Miatamotive auto miało naprawiona korozję na progach z tyłu.
1. Z zewnątrz:
- Dokładki przod + tyl Mazdaspeed od roadstery.pl
- Usunięty znaczek front
- Lotka ori Mazda z rynku USA
- Ciemne obrysówki + czarne kierunki LED
- Wypolerowane lampy + folia PPF przód
- Ciemna folia Oracal tyl + swiatlo stopu
- Felgi Konig Dial - In 15x8 ET 35 + Yokohama Advan Fleva V701 195/50/15 (opony jak nowe)
- Oświetlenie LED Phillips + światła retrofity LED Phillipsa
Do ogarnięcia:
- Zderzak z dokładką do ponownego malowania (kolor ma inny - odcień + sąsiad zarysował mi delikatnie krawędź dokładki na parkingu)
- Delikatne wgniecenie na garbie na masce delikatne, jest takie od mojego zakupu, widoczne w specyficznym świetle
2. Wnętrze:
- Rollbar Cybula (usunięte logo i malowany strukturalnym proszkiem)
- Wymienione głośniki na Focale
- Dołożony adapter BT Wefa z ładowaniem USB w schowku
- Dołożony pstryczek do anteny w podłokietniku
- Dekory malowane hydro w fake carbon
- Karbonowa gałka zmiany biegów
- Mieszek z allie
- Aluminiowe nakładki na pedały Il Motosport
- Mocowanie gaśnicy MetalMiata
- Odmalowane wnętrze soft topa
- Oświetlenie LED
Do ogarnięcia:
- Padła żarówka podświetlenia sterowania nawiewem (mam komplet nowy lewa+prawa strona, jak znajdę czas to wymienie)
3. Blacharka:
- Progi tył zrobione przez Miatamotive przed moim zakupem
- Nowe podłużnice + zabezpieczenie w Kasoku Renovation
- Usunięte różne wgniotki
- Zdjęte błotniki przód i ogarnięta buda pod błotnikami
- Błotniki oczyszczone i zabezpieczone od środka
- Usunięte ranty w nadkolach przód + tył, głównie pod ustawianie zawieszenia / kół według uznania, ale i usunięty słaby punkt gdzie lubi korozja wchodzić
- Zdemontowane całe zawieszenie, oczyszczona podłoga, usunięte ogniska korozji, położone nowe mastyki, podkład i zabezpieczenie w Kasoku Renovation
- To samo z tyłem auta pod zderzakiem i frontem + połowa komory silnika (wyczyszczone, pomalowane, zabezpieczone) też w Kasoku Renovation
Do ogarnięcia:
- Próg tył po stronie kierowcy, wychodzi od spodu korozja w miejscu robionym jeszcze przed moim zakupem, na pewno będzie do zrobienia prędzej czy później
4. Silnik / napęd
- Wymieniona uszczelka pod głowicą (planowanie głowicy, regulacja zaworów)
- Nowy rozrząd na OEM częściach Mazdy
- Komplet nowych uszczelek (kolektor, dolot, wał przód / wał tył)
- Wymienione uszczelki miski olejowej, wyczyszczony smok
- Pomalowana pokrywa zaworów farbą Cerakote
- Usunięty EVAP
- Usunięty EGR
- Wymieniona pompa hamulcowa
- Wymieniona pompa wspomagania
- Dolot Cobalt
- Nowe cewki + przewody + świece
- Wydech końcowy - Cobalt V2
- Wydech środkowy + katalizator fabryczny
- Skrzynia 5b (pomalowana, nowe uszczelki)
- Sprzęgło + docisk Exedy wymieniane po zakupie auta
- Nowe łożysko pilotujące + łożysko w kole zamachowym OE Mazda
- Zestaw naprawczy wybieraka Moss Miata + tulejka miedziana
- Torsen 4.33 (odnowiony wizualnie + nowe uszczelki i nakrętki / korki)
- Rozpórka kielichów Mazda Sportive (pomalowana proszkowo)
- Oplot do sprzęgła HEL
- Odnowiony zbiorniczek płynu do wspomy
- Zbiornik płynu do spryskiwaczy z Suzuki Cappucino
Do ogarnięcia:
- Wymienić czujnik prędkoci w skrzyni bo przekłamuje z uwagi na inne przełożenia dyfra (mam nowy czujnik)
5. Zawias
- Wszystkie wahacze, sanki, zwrotnice wypiaskowane i pomalowane proszkowo
- Wszystkie tuleje wymienione na twardsze od Il Motosport
- Łapy silnika odmalowane
- Poduszki silnika twardsze Mazdaspeed
- Poduszki dyfra twardsze Mazdaspeed
- Nowe końcówki drążka kierowniczego - Central Korea
- Nowe sworznie wahacza dolnego i górnego komplet - Japan OEM / Central Korea
- Nowe piasty przód - NTN Japan
- Nowe piasty tył i łożyska - KOYO / Japan OEM
- Nowe osłony tarcz przód i tył - OE Mazda
- Nowe śruby mocujące wszystkie elementy do zawiasu
- Oczyszczone i ocynkowane śruby zawieszenia / sanek
- Oczyszczone i pomalowane Cerakote śruby mocujące rozpórki do sanek / budy
- Frame railsy Cybula + komplet rozpórek (skrzynia, środek auta, dyfer) pomalowane proszkowo
- PPF pomalowany proszkowo
- Gruby stabilizator 32mm Racing Beat
- Tył stabilizator ze Sportive, pomalowany proszkowo + odmalowane mocowania + nowe gumy Mazdy
- Regulowane łączniki staba Racing Beat
- Wzmocnione punkty mocowania staba Racing Beat
- Amortyzatory Tein Flex Z
Do ogarnięcia:
- Pojawił się delikatny luz na sworzniach dolnych z przodu, aut jednak jeździło na torze kilka razy w roku, więc warto będzie się tym zająć w przyszłym roku
6. Hamulce
- Wymienione zaciski na Big Brake Mazdy
- Komplet odnowiony w pełni w Alpaka Garage (czyszczenie, malowane + wszystkie nowe uszczelki, prowadnice, śruby itd)
- Nowe czujniki ABS front
- Komplet tarcz wierconych Rotinger przód + tył
- Przód klocki EBC Yellowstuff
- Tył klocki Brembo
- Nowe przewody hamulcowe oplot HEL
- Nowe linki do ręcznego tył - OE Mazda
- Drift button
Do ogarnięcia:
- Wyregulować ręczny bo słabo łapie.
Miata stoi w Gdyni, do zabrania za 45k zł. Targować się za wiele nie będę, nie zależy mi jakoś mocno na sprzedaży, w lutym wylatuje na kilka miesięcy, więc jak do tego czasu nie znajdzie nowego właściciela to dopiero do obejrzenia będzie najszybciej w wakacje 2025.
Film z obejściem auta:
https://www.dropbox.com/scl/fi/rjus9xdd264vzohrgsose/Miata.mp4?rlkey=62iet9owlqcllio1mwqj9zudr&dl=0
Film z toru (można posłuchać jak brzmi / pracuje):
https://www.dropbox.com/scl/fi/e6ss1jbqwzlvc3dckij6n/Sound.mp4?rlkey=dvvt3bg7bqhwvtdoudaph9rol&dl=0