Decydując się na zakup w szczególności skupiłem się na niezawodności, komforcie
i dynamice, stąd wybór padł na sprawdzone 3.0 V6 CDI o mocy 235KM . Widlasta 6ka , 24 zawory i moment obrotowy na poziomie 540 Nm przy 1600-2800 obr/min w to przyjemny generator mocy na zdecydowanie wysokim poziomie.
Świetnie zestrojone pneumatyczne zawieszenie pozwala nie tylko na pewne prowadzenie podczas nieoczekiwanej zmiany kierunku jazdy, ale i pokonywanie nierówności z bardzo dużym komfortem.
Prezentowany egzemplarz to już V generacja flagowego produktu Mercedesa który wyprodukowany został w 2006 roku
i po trzech latach zodtal sprowadzony do polski. Auto nim trafiło w moje ręce użytkowane było wyłącznie przez dwóch właścicieli i obecnie jest
w świetnej kondycji zarówno wizualnej jak
i technicznej. Materiały użyte podczas komponowania wnętrza są miękkie, dopasowane i rzyjemne w dotyku. Wnętrze skomponowane w ciemnej kolorystyce
z dystyngowanymi drewnianymi dekorami oraz elementami chromu, finalnie to idalna mieszanka estetyki oraz łatwości w utrzymaniu.
Niezawodna 7-stopniowa automatyczna skrzynia biegów 7G-TRONIC, to genialna dynamika przy sprawdzonej i rzetelnie dopracowanej konstrukcji, która pozwala na bezawaryjną pracę przez długie lata.
Tymczasem wewnątrz czekają nie tylko doznania wizualne, bowiem wyposażenie obejmuje miedzy innymi, prestiżowy system nagłośnienia marki Harman Kardon, wentylowane, pogrzewane
i elektrycznie regulowane fotele czy klimatyzowany schowek. Zdecydowanie intuicyjny system COMAND z logicznym interfejsem obsługiwanym z podręcznego ergonomicznego joysticka multimedialnego, to niemal dodatkowa para rąk na pokładzie podczas prowadzenia. Regulowana elektrycznie, podgrzewana
i świetnie wyprofilowana kanapa tylna oraz ilość miejsca w tej części pojazdu sprawiają że wysoki komfort wania to przywilej zarezerwowany nie tylko dla kierowcy, ale również dla wszystkich pasażerów.
Podsumowując.....
Fenomenalny wygląd, angażujące prowadzenie, osiągi na niebagatelnym poziomie, oraz niespotykana wygoda i komfort. To wszystko sprawia, że próżno szukać podobnej kombinacji przyjemności i luksusu wśród pojazdów zbliżonego rocznika.
SERWIS
W okresie mojej eksploatacji wszystkie naprawy dokonywane były na bieżąco, ok 10 tys km temu został także przeprowadzony kompleksowy serwis silnika obejmujący między innymi pierścienie, panewki oraz wtryski a także wymianę rozrządu oraz nowy zawór EGR.
W ostatnim czasie zregenerowałem także dwa amortyzatory oraz wymieniłem oba akumulatory i rozrusznik na nowe. Świeżo wymieniony filtr kabinowy oraz klimatyzacja odgrzybiana i przygotowana do sezonu.
Przegląd i ubezpieczenie
Marzec 2025
Na życzenie mogę przesłać wygenerowany raport na z pełną historią pojazdu.