Opel Asta J z silnikiem 1,4 turbo o mocy 140KM z fabryczną instalacją LPG.
Samochód jest w moim posiadaniu od czerwca 2022 i w tym czasie bezproblemowo przejechał prawie 70k km. Samochód jest w ciągłej eksploatacji i wszystkie naprawy są robione na bieżąco.
Silnik 1,4 turbo to chyba ostatnia jednostka napędowa dedykowana do zasilania LPG. Instalacja gazowa jest w pełni zintegrowana z samochodem - wskazania zasięgu, spalania oraz aktualnego stanu napełnienia zbiornika są widoczne na liczniku.
Typowe usterki i problemy tych samochodów są na bieżąco naprawiane:
- skrzynia biegów M32 jest najnowszą i poprawioną wersją, bez niedociągnięć poprzedniczek, mimo to przy przebiegu ok 110k km był wymieniony olej,
- dwa lata temu były wymieniane wszystkie uszczelki chłodniczki oleju,
- dwa lata temu był wymieniony rozdzielacz systemu chłodzenia,
- w tym miesiącu była wymieniana uszczelka pod pokrywą zaworów.
W tym miesiącu również był wymieniony akumulator.
Jedyna rzecz do zrobienia przed badaniami technicznymi w sierpniu to wymiana lub legalizacja butli LPG (koszt ok 800PLN).
Samochód nie jest nowy i ma dużo wad wizualnych, które komuś mogą przeszkadzać:
- przednia szyba ma dużo rysek co nie przeszkadza w prowadzeniu ale czasami jest widoczne,
- jest kilka rys na drzwiach oraz na zderzaku z tyłu,
- podsufitka w jednym miejscu jest podrapana,
- na kierownicy przetarła się nić z obszycia, nic się nie dzieje, ale niektórych może to razić.
Samochód jest bezwypadkowy, ale przytrafiły się dwie szkody - wymiana przedniej szyby po uderzeniu kamieniem na autostradzie oraz naprawa i malowanie prawych przednich drzwi po przytarciu o słupek parkingowy (ostatnie zdjęcie).
Do samochodu dodaję opony zimowe w bardzo dobrym stanie (bez felg).