Na sprzedaż Opel Signum wyprodukowany w 2005 roku. Model rocznikowy 2006, wersja poliftowa. Silnik 2.8 turbo 230KM. Jestem drugim właścicielem w Polsce (od 2017 roku).
Auto jest sprawne, na chodzie i regularnie jeżdżone (również w kilkusetkilometrowe trasy). W zeszłym roku w samochodzie było zrobione kilka większych inwestycji (lista poniżej).
Auto odpala bezproblemowo, silnik chodzi równo i bez zarzutu.
W samochodzie niedawno były zrobione:
- hamulce przód (04.2024)
- wydech (04.2024)
- zawieszenie przód (06.2024)
- wymiana oleju (06.2024)
- wymiana chłodnicy (09.2024)
- wymiana oleju w skrzyni (09.2024)
- wymiana rozrusznika (10.2024)
- pranie skór (11.2024)
- hamulce + łożyska tył (01.2025)
Wersja wyposażenia bardzo wysoka, włącznie ze złączem do lodówki (choć lodówki nigdy do niego nie miałem):
- wszystkie fotele podgrzewane
- fotel kierowcy wentylowany
- bixenon z AFL + doświetlanie zakrętów
- fotel kierowcy z pamięcią (oraz pamięć przypisana do kluczyków)
- lusterka z pamięcią (wszystkie - również środkowe)
- fotele przednie regulowane elektrycznie
- klimatyzacja dwustrefowa
- lewe oraz środkowe lusterko fotochromatyczne
- nawigacja z polskimi mapami
- czujniki parkowania przód/tył
- oddzielne fotele z tyłu z regulacją oparcia oraz przód/tył
- czujnik zmierzchu oraz deszczu
- rolety przeciwsłoneczne z tyłu
- alarm
- radio GPS CD70
- wspomniane złącze do lodówki
W samochodzie od 2015 była instalacja gazowa (LPG Tech), która została zdemontowana w lutym 2025 (z uwagi na koniec ważności butli). Zmiana jest potwierdzona badaniem technicznym oraz wymianą dowodu rejestracyjnego.
Auto z 2 kompletami kół:
- obecnie założone 16" 225/55 zimówki (felgi Opel poddane renowacji w 2019)
- drugi komplet 18" 225/45 letnich (felgi Opel) z TPMS
Z rzeczy problematycznych:
- świeci się kontrolka lewego światła długiego (i światło faktycznie się nie pali), ale chodzi o dodatkowy halogen, ponieważ bixenon działa sprawnie i auto ma zupełnie działające światła drogowe, auto przeszło w takim stanie już 3 razy przegląd
- nie działa czujnik poziomu płynu chłodniczego - jest to zintegrowane ze zbiornikiem, którego już nie wymieniałem
- rdza na panelu klapy bagażnika - niestety jest to powszechny problem, a klapa była już malowana 7 lat temu
- auto posiada normalne (jak na 20 lat) ślady użytkowania, dodatkowo w 3 miejscach są ogniska rdzy (klapa bagażnika, nadkole, drzwi)