Jestem osobą prywatną użytkującą to auto od roku. Kupiłem ją od handlarza. Na temat auta mogę powiedzieć wiele ponieważ użytkowałem je i mam od 10 miesięcy.(W trakcie tworzenia ogłoszenia) (Check Engine to wycięty katalizator o tym niżej)
Ubezpieczenie do: 28.03.2025r
Przegląd do: 21.03.2025r
W tym czasie zrobiłem.
Kompletny rozrząd. (Rolki pasek pompa wody z tworzywa) (242476km 05/10/2024)
Wahacze amortyzatory przód, tył oraz sprężyny przód, końcówki drążków kierowniczych.
(Amortyzatory tylne są z opla Frontery nie trą i auto jest bardziej sztywne. Bo o dziwo tigrowskie miały za małe otwory na śruby)
Silnik czyszczony 2x ze wglądu na bałagan tam panujący obecnie zmiana oleju za jakieś 5 tyś bo co 10 tyś zmieniam. Krzywki wałka w ładnym stanie. Olej to 5w30 i nowy filtr.
Nowy filtr kabinowy. Pasek klinowy napinacz bądź rolka bo nie pamiętam.
Regenerowanie zaciski tylne przesmarowane prowadniczki i zmienione klocki hamulcowe z dwóch stron bo stare w prawym tylnym kole ścierały się krzywo. Nowa linka hamulca ręcznego bez rozdzielacza bo już nie produkują. A linka w rozdzielaczu przeczyszczona i przesmarowana smarem w spray.
Nowa końcówka wydechu.
Opony wielosezonowe mają około 0,5 roku.
Chłodnica i cały układ przepłukany płukanką. Nowy termostat aluminiowy+czujnik wody.
Jeżeli chodzi o check engine nie kasowałem go mogę to zrobić na miejscu. I pokazać że to wina braku katalizatora. Przed kupnem auta handlarz chciał zarobić więc z tego co mówił wicią go za 280 zł a sprzedał za 500zł i mówi że auto lepiej jeździło przed niż po (Interes życia) Check zapala się przy spokojnej jeździe od 80km/h do 100km/h) Zwykły komputer z allegro go kasuje.
W drzwiach głośnik blow 165mm od kierowcy a u pasażera wstawiłem alpine type E 2 drożny Na dystansach Mdf. Radio Fabryczne ale dorzucam ramkę 1 din z wzmacniaczem antenowym i przejściówką z can na iso.
W drzwiach kierowcy wymieniony panel z przyciskami od szyb oraz moduł szyb (To co uchyla szybę przy otwieraniu) Wstawiony używany z 2007r produkcji wcześniej był z 2004r
Dobra teraz bolączki auta.
Szyba kierowcy przy zamkniętym dachu czasem ma problem z zamknięciem ze względu na opór w uszczelce ale dzieje się tak przy max otwarciu i automatycznemu zamknięciu, bo auto myśli że ktoś rękę wsadził więc nie chce jej przytrzasnąć. U mnie w okolicy nikt nie chciał się za to zabrać bo zabawy dużo. Wydaje mi się że trzeba przesmarować uszczelki i powinno być luksus. Przypadek jak chyba w bmw e36 cupe. Jak wiadomo cabrio to lekko cieknie na łączeniu uszczelki u kierowcy. Skrzynka bezpieczników została uszczelniona i nie cieknie na nogę kierowcy przy sprzęgle. Pokrowce założone przez wyrobioną tapicerkę w fotelu kierowcy. Dorzucam do nich haczyki nie zakładałem by pokazać na miejscu. Prawe tylne koło czasem trą klocki ale to zazwyczaj po myjni samochodowej. Pewnie wina tej linki co pisałem wyżej bo po przeczyszczeniu jest dobrze. Poprzedni właściciel palił w aucie ale już z tym problemem sobie poradziłem. Przez wodę i zaniedbanie poprzedników u kierowcy od wilgoci tapicerka się skurczyła przy nodze od sprzęgła.
Pożółknięte lampy lecz to aspekt gustu. Oraz brak klaru (Bezbarwnego lakieru) Na masce i zderzaku przednim. Oraz wypalone miejsca na dachu od słońca. Ja pomalowałem to ręcznie w kolorze auta bez klaru/lakieru bezbarwnego i z bliska rzuca się w oczy pod światło)
Wydech środkowy jest na 2 z 4 haków.
Bagażnik czasem nie chce się otworzyć z przycisku ale jest kilka możliwości aby temu zaradzić. Pokaże na miejscu.
Auto umyte felgi też oraz odkurzone. Plastiki umyte.
Na miejscu jest możliwość sprawdzenia z kanału auta.
Dorzucam szyty na miarę pokrowiec na auto. Ma wszystkie powłoki tylko bez tej co się daje na auta klasy premium.
Auto ma wind sheld.
Z własnej jazdy i wrażeń powiem tak. Wkurza brak możliwości wyłączenia esp (Kontroli trakcji) by pobawić się w zimie. Lecz można wyciągnąć bezpiecznik 25A od abs i po problemie.
Auto będzie lubić zbierać mandaty na pomiarach prędkości na autostradzie bo bardzo przyjemnie i płynnie jedzie 160km/h
Prędkości max to 205km/h na zamkniętym dachu a na otwartym 175km/h
Drugi bieg ma brutalne przyspieszenie 94 koniec biegu. Jest to auto z narwaniem i lekko duszą sportową lecz przez niektóre zabiegi projektowe zabito charakter czysto sportowy. Mimo nie ponętnych opon trzyma się jak wściekły i jest bardzo sztywny. 70 km/h w zjeździe z autostrady nie problem o ile jest sucho.
Do zwykłej jazdy kontrola trakcji czyli ESP działa na zasadzie nie będę nadgorliwy ale jak już przesadzisz to EEEE spoko pomogę. :D Wiadomo jak się zagnie prawa fizyki to i ten system nie pomoże. I to wszystko co mogę powiedzieć i co wiem przez ten czas na temat tego auta. Nie ukrywam nic bo nie widzę w tym sensu szkoda moich i kogoś nerwów a wiadomo że to używane auto więc ma bolączki zresztą nawet jak te z salonu. A i kapcia nie paliłem tym autem. Wchodzą do niego opony r14 165/65 I wygląda jak by był na gwintowanym zawieszeniu.
Na sam koniec ktoś może spytać. Tyle zrobiłeś to po co sprzedajesz jak masz igłe auto technicznie i wcale źle nie wygląda. Jakoś nie potrafię docenić tego auta może ktoś inny to zrobi. Wyrywać dupeczek też nie robi za bardzo tylko starsze panie gdy gra głośno muzyka to złowrogo na światłach spoglądają. I też już trochę się cabrio najeździłem i jakoś tak straciłem z tego fun.
Zainteresowanych zapraszam do kontaktu. Jak nie odbiorę to oddzwonię. :D